Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maaliskuun hoidot

25.02.2008 |

Moikka!

Ajattelin tässä aloitella uutta pinoa maaliskuulle. Saanko ketään mukaan?

Meillä siis pitäisi aloittaa pistelyt 4. tai 5.3. Aiemmin on tehty 3 IVF:ää, joista siis yksi poika (-06). Nyt vaan taitaa käydä niin, että meidän IVF vaihtuu ICSI:in. Miehen uusi simppa-analyysi valmistui ja se oli karua luettavaa. Normaaleja siittiöitä oli vain 1 % ja loppukaneetissa luki, että hedelmöityskyky on merkittävästi alentunut. No parempi se kai on tehdä ICSI alunalkaen eikä jättää asioita sattuman varaan.

No nyt odotellaan sitten menkkoja, että pääsen pistelemään. Pitäisi alkaa viimeistään perjantaina. Käytin tässä kierrossa E-pillereitä, joilla yritetään hollata alkamispäivä kohdalleen. Mulla vaan on taipumusta stressata niin paljon, että menkat viivästyy, joten hoitoaikataulu voi vielä mennä pieleenkin. Pääsiäinen sattuu meinaan juuri pahaan saumaan ;)

Juuso Petteri

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman tilanteen päivitys:

En ilmeisesti ryssinyt sen Pregnylin enkä Femarinkaan kanssa.

Kp 13/35-40(!!) ultrassa oli 22mm johtofollikkeli. Haluttiin pelata varman päälle ja tehtiin IUI kp 15.

Nyt pp7 ja melko oireettomalta näyttää.

Tai tuntuu että menkat alkavat pian.

Ajattelen positiivisesti, Femarin ja metujen yhteisvaikutuksella kierto lyhenee hurjasti. Se on hyvä asia.

Vierailija
22/51 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, huh. En muistanuktaan, että punktion jälkeen voi olla näin kipeä. Vatsa on kuin ilmpallo ja kävelykin on ihan tuskaa. Pitää vaan villasukilla luistella pitkin parkettia, ettei tärähtele. Vettä oon litkinyt ihan hullunlailla ja kipulääkettä ottanut, mutta ei juuri mitään apua. Kun nyt ei vaan hyperiä tulisi; viimeksi tuli ja jouduin sairaalaan.

Punktio sinänsä oli ihan ok. Aikaa meni ehkä jotain 15 min ja lääkkeet siinä oli ihan kohdallaan. Saalis oli 15 munasolua. Maanantaina olisi sitten siirto edessä jos jotain siirrettävää on.

Oli puhettä alkionkuoren avauksesta ja myös ICSI:stä. Lääkäri oli sitä mieltä, että siittöiden laatu oli kuitenkin huonontunut edellisestä sen verran, että ainakin osalle soluista voitaisiin tehdä ICSI ja loput sitten voisi katsoa onnistuuko spontaanisti maljalla. Jäi vielä kuitenkin mietinnän asteelle, koska pesun lopullisia tuloksia ei ollut vielä saatavilla. Tuo alkionkuoren avauskin voitaisiin tehdä. Viime IVF tuoresiirrossa se tehtiin ja siitä meille syntyikin poika. Sitähän ei sitten kukaan tiedä, oliko se siinä se ratkaiseva tekijä.

No nyt takaisin petiin vaakatasoon, jos tämä olo alkaisi helpottaa.

Mahtaisikohan sellainen kylmägeelipakkaus vatsalla laskea turvotusta

pohtii Juuso Petteri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

JuusoPetterille onnittelut hienosta saldosta!!! Nyt ei muuta kuin urakalla vettä ja oleilua vaakatasossa; se on ollut viime päivien trendi täälläkin. Mulla on vähitellen turvotus laskenut, mutta munasarjat ovat isot ja kipeät; läpimitat olivat torstaina 8.7 ja 7.6cm eli varovaisena saa olla.

Muuten ei mainittavampaa, luget ällöttää, huimaa ja kasvattaa mukavasti ruokahalua, mutta se kestettäköön. Testipäivä on vasta 29.3., mutta kyllähän se tulos ennen sitä jo selviää.

Mitäs muille?

Viikonloppuja toivotellen soffis pp2

Vierailija
24/51 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi kai mainita nyt sekin, että siirrettiin siis yksi kaunis 8-soluinen alkio ja viisi myös 8-soluista meni pakkaseen :) Uskomaton tulos aiempiin verraten!

Vierailija
25/51 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin yksi erittäin hyvälaatuinen 8-soluinen kaveri muutti yksiöönsä. Toivottavasti saisin hänestä vähän pidempiaikaisen vuokralaisen ;).

Pakkaseen saatiin kaksi satsia toinen 2x8-soluisia hyvälaatuisia ja toinen 2x4-soluisia ei niin priimaa. 15 munasolusta kaikkiaan kahdeksan hedelmöittyi. Neljä spontaanisti ja neljä mikroinjektiolla. Lopuille ei sitten tapahtunut mitään ja noista hedelmöittyneistäkin kolme oli niin surkeita ettei kannattanut pakastaa. Kaikkiaan olemme erittäin tyytyväisiä tähän. Nyt siirretylle alkiolle tehtiin myös alkionkuorenavaus. Toivottavasti se auttaa asiaa eteen päin. Edellisessä tuoresiirrossa meneteltiin samoin ja siitä meillä tosiaan poika.

Nyt sitten alkaa ne kuuluisat piinaviikot. Yleensähän se eka viikko menee suht rauhassa, mutta sitten alkaa olla hermot pinnassa. Mä olen kyllä todella maltillinen testaaja. Olen aina odottanut viralliseen testipäivään ja joskus jopa päivän ylikin, kun olen halunnut testata vasta viikonloppuna.

Soffiolla taitaa olla piina jo puolessa välissä. Miten menee?

Juuso Petteri ja (hmm pitäisi keksiä nimi) pp 0

Vierailija
26/51 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumien verran aikaa surffailla ;)

Juusopetterille onnea ja pinnaa piinailuun! Hyvä tuloshan se oli teilläkin :) Jos sinä olet maltillinen tuon testaamisen suhteen, niin minä olen kai sitten kaikkea muuta... Tosin vuoto on aina alkanut myös ennen testipäivää paitsi silloin, kun olin raskaana. Silloin muistaakseni testasin vahvan plussan pp13. Vieläkö olet kovin kipeä?

Safiiritar, huhuu? Miten menee?

Entä muut?

Täällä ajatukset vaihtelevat tasaisesti. Illalla olin mielestäni täysin varmasti raskaana, enää en... Pitäisi jo tällä kokemuksella tietää olla kuulostelematta noita oireita ja oireettomuuksia, mutta minkäs sitä itselleen tekee :) Jos nyt jotain mainitsen, niin iltapäivää kohti rupeaa paleltamaan tosi paljon, alkoi lauantaina (nii-in, tottakai se silloin kiinnittyi, hih...). Rinnat oli tosi kipeät vielä eilenkin, vaan ei tänään. Tunteet molempiin suuntiin on tosi pinnassa. Mutta emmeköhän voi liittää nämä kaikki sekä raskauteen että viime aikojen hormonitankkauksiin :) Että katellaan, katellaan...

soffio ja ? pp5 - kai

Vierailija
27/51 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei soffio ja muut kanssapiinalaiset. Kiitos huhuilusta.

Olen ollut taustalla, ettei ihan pillastuisi tämän piinailun kanssa. Pp 13 menossa eikä vielä vuotoa vaikka mulla alkaa aina varoitustihku jopa 3-4 päivää ennen, oireitakin nippu (palelu, jano, nälkä, aamu- ja iltakuvotus), mutta olen todella hyvä keksimään niitä itselleni. Rinnat ei ole kipeät, ja jotenkin olen sitä pitänyt selkeimpänä mestarioireena...

Vaikka klinikalla neuvottiin testaamaan huomenna, en halua sitä tehdä ihan vielä silloin, vaan piinistelen pääsiäiseen. Pitkäperjantaihin, jos silloin uskaltautuisin. Tai joku myöhempi pääsiäispäivä - talo on täynnä vieraita koko pyhät ja täytyy löytää joku rauhallinen kolo.

Mutta melkoinen piinaviikko koko tälle pinolle...

Vierailija
28/51 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko raskauspahoinvointi alkaa jo näin aikaisilla viikoilla?

Etominen on muuttumassa kovaa vauhtia täysmittaiseksi

pahoinvoinniksi, olen yläkerrassa ruuan tuoksua paossa.

Edellisessä raskaudessa kärsin vain pienestä kuvotuksesta,

tämä on ihan uutta. Googlettamalla luki että pahoin olo on

viikolla 6, eli omani olisi kyllä turhan aikaisin.

Kyselen tietääkseni, olenko napannut jonkun oksennustaudin ja pitäisikö

välttää taaperon koskettelua vai voiko tämä olla the Oire.

valkonenäinen Safiiritar

Vierailija
29/51 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Safiiritar, kyllä se huono olo voi todella alkaa jo noinkin aikaisin. Toivotaan ainakin mielummin, että se on the Oire ;)

Oma olo on aika ok. Turvotus on laskenut jo jonkin verran, mutta munasarjat on edelleen todella arat. Jää vielä tälläkin viikolla jumppa väliin . Harmi sinänsä sillä olin juuri päässyt sellaisen motivaation harjalle ;) Tällä haavaa kuitenkin suurin harmitus on se, että ollaan hyvää vauhtia koko perhe tulossa flunssaan. Mies on ollut jo pari päivää saikulla pienen kuumeilun takia ja nyt mä ja poika pärskitään ja niiskutetaan ihan kivasti. Menee vielä tällä menolla pääsiäsisuunnitelmat uusiksi. Oli tarkoitus lähteä sukuloimaan. Odotimme reissua kaikki jo kovasti. No jos se vielä iloksi muuttuisi.

Nyt poikaa iltapesulle.

Juuso Petteri pp 1 (vasta)

Vierailija
30/51 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellisessä raskaudessa mulla alkoi pahoinvointi jo pp10 paikkeilla eli voi hyvinkin olla ihan jotain muuta kuin mahatauti :)!! Muutenkin tuo sun viestisi, siis se edellinen, antaa sen vaikutelman, että olet Hyvin Vahvasti Raskaana!

Vierailija
31/51 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jännä-kääk sentään, Soffio ja kiitos vastauksesta.

Olen aika toiveikkaalla mielellä. Riittävä syöminen vie pahaa oloa pois, ja oksennustaudissa kävisi kai toisinpäin...

Tulen kertoilemaan kun uskaltaudun testaamaan, mutta olen siinä todella

surkea. Historiaan kuuluu niin paljon sitä tyhjän ruudun tuijottamista...

Peukkuja omaan piinaasi eli kohti kiinnittymistä!

Vierailija
32/51 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireiden takia tein testin jo tänään, mutta negaa se näytti.

Mietin että PCO:n takia kyseessä saattaa olla kemialllinen,

jossa sitä sattuu usein. Tällöin vuoto alkaa vähän myöhässä.

Parempaa onnea muille piinailijoille.

Vierailija
33/51 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana pahoittelut Safiirittarelle negasta! Testaa nyt kuitenkin vielä silloin virallisena testipäivänä, sen verran raskausmaisilta nuo oireesi kuulostivat!

Mitäpä muille?

Mä olen nyt satavarma, että tämä piina alkaa olla ohi. Kaikki klassiset menkkaoireet on alkaneet eikä raskausoireista tietoakaan :( Vuoto alkanee viimeistään ylihuomenna ellei aiemminkin. Eipä voi mitään.

Jaahas, poitsu irrottelee pääsiäiskoristepupuilta käpäliä, pitää mennä hätiin. Mukavat pääsiäiset!

Soffio pp7 - vielä

Vierailija
34/51 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta seurailen aina kun voin. Odottelen vähän hermona tiistaita ja suunnittelukäyntiä. Omat menkat ovat säännölliset ja toivon että ultrassa kaikki ok, jotta päästään heti tositoimiin. Hormonia siis kehiin ja kovasti kasvattelemaan muniksia.

Kyllä tuli eilen taas mietittyä asioita. Näin erästä sukulaista, jonka lapsi on huostaanotettu. Ja mitä ihmettä, odottikin taas vauvaa, puolivälissä raskaus. Onnittelin, koska ajattelen että kaikki vauvat jotka ovat tullakseen, maailmaan mahtuvat. Mutta miksi?! pitää niin helposti raskautua, kun ei entisiäkään kykene hoitamaan. *katkerana vähän täällä*

Juuso Petteri, pitelen peukkuja ja olen hengessä mukana piinapäivissä. Saittepa hienon solumöykyn matkaan. Meille ei ole tuollaista alkiokuoren avausta tehty, tehdäänkö se jostain tietystä syystä vai voikohan sitä ns. toivoa?

Safiiritar, olen pahoillani negasta.

Soffiolle pitkiä pinnoja, ei ne menkkaoireet haittaa. Itselläni oli molemmissa pas-siirroissa " nyt ne alkaa" päiviä, mutta ei sitten alkaneetkaan. :)

Vierailija
35/51 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuten jo aiemmin tiesin, tämä oli sitten tässä.

Parempaa onnea teille muille - taas kerran.

Vierailija
36/51 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt oikein meinaa luistaa mikään. Ei edes tänne kirjoittaminen näemmä :)

Piinailuihin en ole oikein kerennyt ottamaan kantaa viime päivinä, kun ollaan oltu koko perhe kipeänä. Viime viikolla aloitimme sillä flunssalla. Perjantaina pojalla todettiin korvatulehdus ja launtaina alkoi oksennustauti. Oksentaminen siirtyi sitten myös minuun ja mieheen ja mä kärsin pojan ohella myös ripulista. Että kyllä on kulkaa ollut vitsit vähän vähissä. Kiva on vaihtaa toiselle ripulivaippoja ja pitää itseä varten ämpäriä vieressä. Jollain voimilla pitää vielä yrittää pyykkiäkin pestä, kun alkaa kohta pyyhkeet loppua kaapista...

Piinailusta sen verran, että ei oireita kumpaankaan suuntaan. Tosin ihme se olisi, jos kaveri pysyisi tässä kyydissä. No vielä on päiviä jäljellä testiin.

Kurja kuulla, että soffion ja safiirittaren piina loppui negaan. Kaikki vaikutti jo niin lupaavalta. Mutta sellaistahan tämä on.

No nyt vessa kutsuu...

Vierailija
37/51 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoriainen kyselit siitä avauksesta.

Meille ehdotettiin avausta hoitavan lääkärin toimesta. Avaus tehtiin ekan kerran edellisen IVF:n tuoresiirtoon, josta sitten poika syntyi.

Ymmärsin, että se tehtiin, koska hoitokertoja oli takana jo suht useita ja useimmista tuloksena oli nega. Eli mitään kiinnittymisyritystä ei ollut tapahtunut. Tuon avauksen pitäisi siis auttaa siihin kiinnittymiseen.

Tällä hoitokerralla kysyimme itse voidaanko se tehdä ja se myös tehtiin. Kela ei korvaa siitä mitään, joten yksityisellä sille jäi hintaa noin 340 eur.

Kannattaa kysyä lähemmin omalta lääkäriltä.

Vierailija
38/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin äsken varmistaa negan, kun ajoittain vuotelen hieman, mutta kun tuo onkin PLUSSA?!!!!!?! Siis ihan vahva sellainen.

Nyt on pakko ruveta valmistautumaan töihin, ettei pyjamassa tarvi lähteä... Eli palataan paremmalla ajalla!

soffis ja ylläri pp13

Vierailija
39/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nii, suunnittelukäynti oli eilen ja kaikki onneksi hyvällä mallilla.

Eikä me " tietysti" mitenkään kiirehditä, mutta hopusti ivf-hoitoihin. Vaihtoehtoina mietittiin ivm ja sitten ivf lyhyt tai pitkä hoito. Päädyttiin pitkään ivf, koska entisellä saatiin hyvät tulokset. Ja kun ei siinä maksuissakaan ollut eroja, niin se ja sama. Pirhana, että on näillä hoidoilla hintaa! Vaikka onhan tulos mahtava, kunhan onnistuu.

Kaikkea melkein muistin kysyä, paitsi en juuri tuota alkiokuoren avausta olisiko se meille sopiva. Mutta ehdinpä myöhemminkin. Siirroista sen verran jo suunniteltiin, että alussa siirretään vain yhtä. Kun verrattiin entisiin tuloksiin ja kaksi sektiota jo takana, ei kahta alkiota mielellään siirretä enkä itsekään uskalla moiseen lähteä. Tämä tuntuu tietty, että mennään reki edellä hevosta kun ei vielä edes tiedetä millaisen saaliin tulemme saamaan. Vaste on ollut kuitenkin aikaisemmin hyvä, joten toivossa eletään.

Ensi viikolla jo aloitankin sumuttelut. Pitää käydä tänään tilaamassa apteekkiin lääkekasa, josta tuleekin hintakatto täyteen heti. ;)

Juuso Petterille pikaisia paranemisia, toivottavasti olet hyysikästä jo irtautunut... Piinapäiviesi tuloksia odotellessa...

Vierailija
40/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi upeeta, ONNEA!

Mukava kuulla, että asia kääntyikin parhan päin. Onko sulla tiedossa vielä veritesti vai varmistuuko asia sitten vasta jossain ekassa ultrassa?

Täällä meillä päin ei harrasteta veritestejä ollenkaan. Plussatulos vain ilmoteitetaan sairaalaan ja sitten pääsee ekaan ultraan joskus rv:lla 7+.

Kerran olen mankunut veritestin työpaikkalääkäriltä, mutta muuten on ollut aina luottaminen kotitesteihin. Se on aika ärsyttävää.

No nyt on alettava painimaan koulutehtävien kanssa. Sairastaminen onneksi alkaa olla takana päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän