Kätilö vastaa muutamaan kysymykseen
Kommentit (47)
Yleensä aivät vaikuta kohdunsuulle ellei kohdunsuulla ole joku heikkous jolloin on herkkä avautumaan.
klö
Minulla on profylaksia-kortti, ja esim hammaslääkäriä ennen otan ab:t. Hyvä jos ei sen kummempaa aiheuta:)
13
jos ensimmäinen syntyi ennen laskettua aikaa, niin onko todennäköisestä, että seuraava myös? Vai onko mitään yhteyttä?
Enpä ole kuullut minkäänlaisia tutkimustuloksia ja ohjeita tästä. Varmaankin kannattaa jaloitella mahdollisimman usein, kaikkien istumatyötä tekevien vaikka ei raskaanakaan olisi.
klö
Siinähän ne ovat, lisäksi tehokas suolen tyhjennys ja nännien hieronta. Jos eivät auta, ei ole syntymän aika vielä.
klö
raskausviikkoja kasassa yli 36? Onko synnytystoivelistan tekemisessä oikesti mitään järkeä (koska synnytyksen kulkuahan ei voi ennustaa)? Eihän episiotomialeikkausta tehdä enää rutiininomaisesti?
Yhdestä ei vielä osaa ennustaa. Jos useampi lapsi syntyy ennen laskettua aikaa, sitten todennäk muutkin mutta ei sekään mikään varma sääntö ole.
klö
Miksi olisi tyhmä kysymys?
Jotain nestemäistä saa, jugurttia, kiisseliä, mehua. Ei vahvaa ruokaa jos joutuu esim hätäsectioon ja nukuttaa. Harvoin kuitenkaan synnyttäjällä on nälkä silloin, kun synnytys on kunnolla vauhdissa. Jälkeenpäin saa ruokaa kyllä.
klö
I don`t know. Soitapa sinne ja kysy.
klö
Jos tarvetta tunnet pelkopolille ja mahdollisuus saada aika, voithan käydä juttelemassa. Toivelistan voi tehdä, tosin toiveet on usein sellaisia, jotka ovat muutenkin ihan sairaalan normaalikäytäntöjä. Ei episiotomiaa tehdä kuin tarpeen mukaan.
klö
No ihan varmasti ja neljästi olen sen tehnytkin=)
klö
(siis annetaan niin tuhdit puudutteet, että oikeasti ei satu).
Onko Suomessa kyse rahasta vai miksi täällä ei voi saada synnytystä kivuttomaksi? Mitä yksi synnytys maksaa?
Vierailija:
(siis annetaan niin tuhdit puudutteet, että oikeasti ei satu).Onko Suomessa kyse rahasta vai miksi täällä ei voi saada synnytystä kivuttomaksi? Mitä yksi synnytys maksaa?
Enpä nyt oikein usko tuota. Kyllä Suomessa ollaan hyvin pitkällä kivunlievitysten käytössä eikä se rahakysymys ole. Kunnille normaali synnytys maksaa tietääkseni vähän toista tonnia.
klö
Olen kohta 38-vuotias... Onko liian myöhäistä lähteä opiskelemaan kätilöksi? Mitä mieltä ammattilaisena olet, jos työkaveriksi tulee yli 40-vuotias alottelija?
terveydenhoitaja ja lääkäri laittaisivat mielellään lomalle heti kun saa jäädä tai sairaslomalle jo aiemmin työn raskauden vuoksi. Oireita ei minulla ole vielä minkäänlaisia, enkä haluaisi jäädä. Kuuntelenko kroppaa vai lääkäriä? Joudun nostelemaan paljon sekä käyttämään muutenkin vartaloa työssä, olemaan käytännössä jalkeilla koko päivän. rv 28.
Tokihan voit lähteä, elämänkokemus tuo aina syvyyttä asioihin joita tässä työssä tarvitaan. Ihan mielelläni jo nyt tarjoaisin sinulle valmistuttuasi töitä.
klö
Seksi, sauna , siivous?