Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako raskaana syödä Feta-juustoa? Esim. Valion fetaa?

Vierailija
25.02.2008 |

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen käsitys, että se ei todellakaan koske näitä " isojen" meijerien tuotteita (valio, arla yms.) vaan lähinnä jotain maatilatuotteita tms. jotka on kotikutoisesti valmistettu.

Näin ainakin vielä 3 vuotta sitten, kun oli viimeksi raskaana.

Vierailija
22/33 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali ihminen vaan haluaa välttää riskejä. Kaikki tietävät, että jos jättää suurimmat listerian aiheuttajat syömättä, voi silti saada muualta pahoja bakteereita tai vaarallisen taudin.

Typerimmästä päästä on kommentti: olen syönyt sitä ja tätä ja minulla on 4 tervettä lasta... huoh. Jos tuhat odottajaa syö riskituotteita, varmasti yli 900 saa terveitä lapsia. Ehkä jopa 990. Mutta haluatko ottaa riskin, kuulutko kuitenkin niihin, joille niin ei käy? Ehkä haluat.

Joillekin kun se syntymätönkin lapsi on rakas eikä sen terveydellä halua leikkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan, vaan harvat ja valitut pitävät mahassa olevaa lasta tärkeänä ja rakkaana. minä syön homejuustoa, en siis varmaankaan pidä sisällä olevaa lastani rakkaana. vain sinä (edellinen) olet hyvä ja ihana ja rakastat lastasi. joo...hyvät sulle.

Vierailija
24/33 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhaan? Eikö se ole jo liioittelua????? Ja jos homejuustojen (tai mitä nyt olikaan) riski pitää eliminoida, niin eikö sitten pitäisi eliminoida muutkin yhden prosentin riskit. Esimerkiksi se liikenteeseen meno on tietoinen riskinotto, koska jokainen tietää, että voi tapahtua jotain. Eli odottavilta äideiltä pitäisi kieltää liikkuminen. Ihan yhtä hyvin voi joutua bakteerin kuin autonkin jyräämäksi.

Vierailija
25/33 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko paikalla joku, jolla ihan OIKEASTI olisi OIKEAA TIETOA asiasta?

Feta nököttää pöydällä ja tekee ihan kauheesti mieli syödä sitä!!! :)

rv 8

Vierailija
26/33 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kysyt siltä listeriasta Valion tuotteissa. Itse soitin sinne vuonna 2005 ja sanoivat, että voin syödä heidän fetaansa. Kysy tämänhetkinen tilanne ja ammattilainen perustelee sulle ja päätät itse.

Vierailija
27/33 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan tällä hetkellä viidettä ja syön kaikkea normaalia ruokaa.

En todellakaan jaksa alkaa hössöttämään. Kaikki lapset olleet terveitä.

Jos jossakin juhlissa on hyytelökakkua niin todellakin syön sitä.

Ja jos ruuan kanssa tarjotaan lohta niin yleensä otan palsen sitäkin.

Parempi vaan etä ei edes tiedä noista mitä muka ei sais syödä.

Paras vaan kun syö kaikkea kohtuudella.

Vierailija
28/33 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

riskien välttämisestä, vastannut, että miten tämän länsimaalaisen viisauden puitteissa voi olla mahdollista, että kolmannen maailman maissa syntyy terveitä lapsia?? Ruoka on aika kuralla ja silti suku jatkuu.

Todellakin maalaisjärki käyttöön. Nämä ' En voi syödä vadelmia, koska kolme vuotta sitten eräässä pakastevadelmapussissa oli bakteeri' - ihmiset ovat luultavasti niitä, jotka eivät millään muulla pysty tekemään numeroa itsestään.

Vierailija
29/33 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse Valiolla olen tämän kuullut. Ja voit tarkistaa sen netistä vaikka nyt heti (emmentalin kohdalla ei lue pastöroitu maito valmistusaineiden kohdalla) tai vaikka soittaa heti huomenna Valiolle. Listeriariskiä siinä ei kuitenkaan ole valmistustavan vuoksi.

Vierailija
30/33 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valio emmental sinileima e 700 g

Ainesosat

termisoitu maito; hapate; suola, happamuudensäätöaine (E509)

ja vertailun vuoksi esim. Polar:

Polar® 15 e 700 g

Ainesosat

Pastöroitu maito; hapate; suola; happamuudensäätöaine (E509)

Vierailija
31/33 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokamyrkytykset (olikohan liian lämpimässä säilytettyä, listeriaa tms.?) ja harmi vaan, mulle tuli rv 8 keskenmeno sen takia. Että eipä siinä alkuraskauden aikana ehtinyt edes mistään ravintorajoituksista edes kuulla, kun nla-aika oli vasta seuraavalla viikolla :-(

Vierailija
32/33 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni onkaan sitä syönyt?

Vierailija
33/33 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listeriaa on ollut Valiolla viimeksi -80 luvulla ja joka aamu otetaan juustolassa se bakteeri näyte.. listerian saat ennemmin vihanneksista tänä päivänä tai ulkolaisista pakastemarjoista..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan