Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SUURperheiden vko9

25.02.2008 |

En löytänyt vielä tälle viikolle pinoa.

Heti kärkeen neuvola kuulumisia:

paino:81.5kg +1100g per viikko...

paineet:123/83

kohdunpohja 33cm +2cm viikko!

sykkeet jannulla +140

vauva kiinnittynyt niin alas ettei heilu enää yhtään pää ja mojovasti painaakin häntäluuhunkin kun kävelee.

Terkka sanoi että seuraava pysäkki onkin sitten sylissä koska tuon alemmas ei voi laskeutua :o)

Kävin vielä kävelyreissun kaupan kautta kuopus pulkassa jotta jotain voisi alkaa tapahtua mutta niinhän se on ettei vauva synny ennen kuin on ihan valmis. Siinä ei äipän ja iskän käynnistys yritykset paljoa auta :o)

Niiloakseli rv 38+0!!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kittalle myös ja koko perheelle!! vauvelin saaneet nauttikaa vauvoista siis täysin rinnoin;)

jo tähän on jäänyt koukkuun, täytyy aina käydä katsastamassa onko uusia juttuja!

tuli vähä äsken näköjään ykkösiä liikaa...varmaan ymmärsitte:) että11+3.

nyt untenmaille! Hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija
22/30 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille prinssin synnyttäneille eli Porennille, Kittalle ja N@nnelle! Itku silmässä täälläkin uutisia on lueskeltu. Vauvantuoksuisia päiviä teidän kaikkien koteihin!

Täällä tauti ei ota laantuakseen ja melkoiset tunnelmat. Viikko sitten peruuntunut Oulun reissumme päätettiin järjestää tänä viikonloppuna. Eilen kun pääsimme perille, niin Helmille nousi uudelleen 39. pari päivää sitten saatiin viikon kestänyt kuume kuriin ja nyt taas! hertta söi sen hevoskuurin kun keuhkot rutisi. Onnilla ei tällä hetkellä ole kuumetta, mutta katsotaan huomenna, kun matkustetaan takaisin etelään...

Mulla on alkanut supistelemaan ja autossa istuminen ei näköjään ollut kovin hyvä juttu. Ylämaha kipuilee muutenkin. vauveli on vissiin niin ylhäällä, että hengästyttää ja keuhkojen alapuolella painaa. Onneksi ens viikolla on se neuvola, niin saa rutista kaikki murheensa. tuosta supistelusta tosin jo soitin, mutta ehdotteli vain klamydia-testejä... en kyllä lähde moiseen kolmen kersan kanssa. Missä välissä tuo meidänkin isäntä tai vielä paremmin mie olisin sukupuolitaudin kerennyt käydä hommaamassa. Olisi mielummin laittanut lähetteen tulehdusten kartoitukseen.

Täytyypä tulla paremmin turisemaan kun päästään takaisin " elävien kirjoihin" ! Jaksamista teille kaikille!

Noora ja Taimi 29+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Porenn, N@nne ja Kitta! Ja kaikilla ihanat prinssit!!

Me käytiin reissu tekemässä, meillähän kuopus sairasti sitä oksutautia, joka muuttui sitten ripuloinniksi, mutta päivää ennen lähtöä kakkakin muuttui kiinteämmäksi. Minäkin olin jo siinä potenut tosi kipeää mahaa.. Liekö ollut sympatiat pojan puolella, sitä hoitaessa vai oliko tautia. No reissu tehtiin, ja tänäaamuna, kotiinlähtöpäivänä, minä rupesin sitten oksentamaan. Ei mitään oireilua edellisinä päivinä, hyvä niin, sillä loma oli kiva, pelattiin sählyä, sisäjalkista, keilattiin ym ja syötiin hyvin (eikä supistellut!!!!). Mutta tosiaan, automatka kotiin onneksi ei kestänyt kuin 11/2h, että sen just ja just kesti. Vaikuttaa että menee nopeasti ohi, sillä mun oli jo pakko laittaa suuhuni muutakin kuin juomista..tuli kyllä huono olo taas. No, tämä onneksi ei ole vakavaa - vaikkakin tosi kurja tauti. Mutta kumma, kuopuksesta minuun tarttuminen kesti 8vrk!!! Muut ei onneksi ole sairastuneet, mutta ehkä 8vrk' n päästä seuraava?

Niin, tuli tosi paljon omaa napaa - mutta se on niin lähellä, varsinkin nyt tässä olotilassa..

Omppis ja Niiloakseli -- koettakaa vielä jaksaa!!

Tanni - onnittelut suuret lämpöiset ja huokauksen helpotus, sinulle hyvista ultrakuulumisista!!!

sinuvi tasan 19? Joko noin paljon viikkoja?

PS. ens viikolla olisi rakenneultra, soitan maanantaina, että haluaako ne minut silloin, vai luulevatko että voisin tartuttaa sielläkin tähän tautiin?? Voisin tulla vaikka viikonkin päästä..Siis, ihan totta malttaisin minä:)

Vierailija
24/30 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vauvauutisia! Paljon paljon onnea Nanne ja Kitta rinsseistä!!! Ja toivotellaan nyt varuiksi masuvaivatkin huitsin nevadaan ja mukavaa vauva-arkea!

Täällä ollaan ihan hyvässä kuosissa, väsyttää kyllä kamalasti. Arki rullaa väsyttävänä eteenpäin, kun kaikesta saa taistella tuon 3-vuotiaan kanssa.. Tai sitten 3v ja 5v pitää täyttä sotaa heti aamusta alkaen. Raskasta, kun pääasiallinen vastuu lasten- ja kodinhoidosta koirineen on minulla. Miehellä on jonkinlainen kyllästymis-/masennuskausi, ei viihdy töissä, kiukkuaa kotona kun mikään ei suju tai rahat ei riitä siihen ja tuohon.. Kehenkäs sitä turhautumisensa tietty purkaa muuhun kuin lähimpiin, mutta vois kai mieskin ottaa joskus muutkin huomioon! Tai sen että tosiaan olen raskaanan ja hb on huono joka väsyttää, saati sitten että arki väsyttää ja imee viimesetkin mehut. Kyllä tosiaan alkaa vahvistua käsitys siitä, että tämä neljä lasta riittää meille paremmin kuin hyvin! En minä itse nimittäin jaksa yhtään enempää, taitaa olla tässäkin täysi työ. :/ Toivon, uskon ja luotan, että tämä on taas tälläinen kausi, onhan tässä molemmilla miehen kanssa täyttymässä se " maaginen" ikäraja 30-vuotta.. Ehkäpä miehelle pukkaa jonkinlaista ikäkriisiä, ainakin pahemmin kuin itselleni! Ehkä vauva vie ajatukset iästä niin tehokkaasti muualle, ettei tässä kriisiä ehdi kehitellä! :D

Mutta nyt täytyy koettaa järkätä ruokaa lapsosille, on yksi lainalapsikin hoidettavana, tosi kiltti kun mikä ja jo iso 9v tyttö...

Ädä+kolmikko+papu rv20+4

Vierailija
25/30 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä olikin nyt monta. Onnea teille kaikille!

Itse olen vihdoinkin äitiyslomalla! Tässä välissä kerkesin tosin sairastaa jonkun ihme taudin, kolme päivää vain nukuin kun lihaksia särki ja olo oli aivan kauhea. Lapsetkin sairastivat saman taudin ja kuumeilivat. No siitä selvisin, paino vain laski pari kiloa. Nyt olo on mitä mainioin kuitenkin. Ei supistele enää niinkuin töissä ollessa. Ei väsytä eikä okseta joten ihan ihmeelliseltä tuntuu vaihteeksi olla näin hyväkuntoinen. Taitaa taas mennä pari viikkoa yli lasketun ajan! *huokaus* Innolla odottelen nyt sitten teidän vauvauutisia kun itse en varmasti pääse vielä aikoihin synnärille, Omppuäippä ja Niiloakseli varmaan ainakin kohta pääse synnyttämään :)

Soffala rv36

Vierailija
26/30 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nousee kyynelet silmiin kun lukee teidän ihania vauvauutisia.

Nordenskojld, toivottavasti taudit ei tulleet enää takasin. Sinuvi, toivottavasti tautisi ei kestä pitkään. Soffalalle mukavaa äitiyslomaa!

Ädä78:lle tsemppiä perheen pyöritykseen, itsekin oon monta kertaa miettinyt että ja hattua nostanut teille joilla useita lapsia jo on, että miten jaksatte. Kun tuntuu tosiaan noiden kolmenkin kanssa olevan tekemistä. Itse tosin tiedän jo nämä fyys. rajoitteet eli jos tämä toukka vain loppuun asti mukana kestää, niin on meidän viimeinen. Mietin jo että miten tätä raskauttakaan jaksan kun paha olo on ihan valtava (ollut viimeisen viikon), maanantaina olisi töihin kyettävä. Ikä painaa päälle eikä enää oo niin nuori kuin haluaisi...

No, tänäänkin olen halannut useasti pönttöä mutta yritän aatella positiivisesti että kaikki on ainakin kunnossa kun äiti voi pahoin....

Tanni 7+2

Vierailija
27/30 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltäkin päin onnittelut vauvan saaneille. Pikkuisia pojanpalleroita tais nyt olla kaikille tullut. Ihanaista vauva-aikaa teille kaikille!

Sitten on pakko kysäistä täällä, onko kellään teistä liinailukokemusta? Mä olen nyt juuri aloitellut, ja tänään oli yksi ikävä tilanne. Vieläkin oon säikkynä ja tutkin vauvaa koko ajan... ;( Mutta tässä siis linkki, kun koitin tuolla av:n puolella kysellä, vastailkaahan sinne tai tänne, jos joku jotain tietää. Pliis!!

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=89&m=12586296&p=1&tmo…

Pikkis ja neitokainen 3vk3pv

Vierailija
28/30 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulenpa heti huokaisemaan tänne... Luojan kiitos, pikkulyyli oli vain väsynyt eilen, tänään on ihan normaali oma itsensä =)

Neiti ei tosiaan eilen päivällä nukkunut kahden jälkeen ollenkaan, siksi sitten varmaan nukahti liinaan niin repo rankana. Ja yöllä nukkui makeasti klo 22-06, sitten syönnin jälkeen jatkoi vielä pari tuntia.

Neiti on muutenkin kyllä hyvä nukkumaan, kotiutumisesta asti on lähestulkoon joka yö nukkunut 6-7 tuntia putkeen ja sitten syönnin jälkeen jatkanut. Taitaa tyttö tietää, että äiti tarttee paljon unta =)

Lyyli on kyllä tosi ihana pakkaus, hymyileekin jo äitille.

Mukavaa viikonjatkoa teille kaikille!!

Toivottavasti kuullaan lisää vauvauutisia!

Pikkis (joka aina vaan pyöriskelee täällä, on tuolla vauvapuolella niin hiljaista...)

Vierailija
29/30 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

influenssan kourissa kolmen vuorokauden kipeiden suppareiden saattelemina kolmen minuutin syöksyllä saapui meille kuunpimennyksen valtiatar;

tyttö 4670g, 53 cm ja pipo 38.

Uskomatonta, oltiin miehen kanssa pyörtyä kun lastenhoitaja ilmoitti tytön koon. Kaikki meni hienosti eikä tikkejä tarvittu lainkaan. Neiti on tietysti aivan ihana, sisarusten ja vanhempien mieleen kun vaan oppisi talon tavoille eikä valvoa killittäisi puolestayöstä aamukuuteen. Mutta kaikki aikanaan.

Kaikille hyviä odotuksen jatkoja, se päättyy sittenkin. Vaivat ja muut ja ihana vauva saapuu. Onnea muillekkin vauvautuneille.

Tyttötiimi ja neitikatras

Vierailija
30/30 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaista tähän iltaan oltiin lomailemassa ja kun nyt pääsin taas koneelle kurkkimaan, iloisia uutisia oli monta! IHANAA :) Oikein, oikein paljon ONNEA Kitta-75, N@nne ja Tyttötiimi!!! Kerrassaan upeita uutisia ja näin paljon kerralla! Nauttikaa vauvailusta nyt oikein kunnolla :) Kaikkea hyvää teille! Ja tottakai ois kiva kuulla välillä kuulumisiakin! :)

Niiloakseli, ME ollaan seuraavat!! Ihan tosi! Hurjaa ja pelottavaa, mutta ihan valtaisan jännittävää ja upeaa! Ja huippua kun niin moni jo odottelee meidänkin vauvauutisia! Taas kerran, olette huipputyyppejä!!!

Ajettiin tosiaan autolla satoja kilometrejä, mutta niin vaan vauva pysyi masussa. Vähän tuntui painetta alapäässä ja lauantaina masu oli ihan pinkeä ja kosketusarka. Ja kun vauva liikkui, tuntui kuin se tulisi kipeitten vatsanahkojen läpi.. :/ Mutta eilinen oli jo ihan toista maata ja retkeiltiin saaressa auringon paisteessa koko päivä :)

Huomenaamulla onkin taas neuvola. Palailen sitten kuulumisten merkeissä. Muuten taitaakin viikko mennä säpinöissä kun koko pesue on lomalla. Ois tarkoitus käydä uimahallissa ja viettää filmi-iltaa jne.. Ja tottakai toiveissa on levähtää ja nukkua pitkään ja kunnolla.

Niiloakseli, pelottaako sua? Minä mietin öisillä vessareissuillani synnytystä... Pelkäänkin... Mutta ihana lukea täältä mukavia synnytyskertomuksia. Ja kaikki ovat jääneet henkiinkin.. ;) Jospa minäkin taas selviän.. :)) Ja jos totta puhutaan, on sitä vauvaa jo ikäväkin!! :)

Ihania vointeja äiteille ja masuille ja huippuhetkiä jo vauvansa saaneille!

Omppis 37+5