Nelivuotiaalle puhjennut rautahammas alas keskelle!! Onko normaalia??
Ja täyttää kyllä keväällä viisi mutta silti... oon ällistynyt. Luulin että menee vielä vuosi-kaksi. Ja kaiken lisäksi, vanha hammas ei ole irronnut, heiluu kyllä. Uusi hammas kasvaa vanhan takana.
Kommentit (4)
puoleksi tulleet eturautahampaat, eli yhteensä 5 rautahammasta jo. Liian äkkiä, tiedän.
Syntyi yksi hammas suussa.
rautahampaisiin. Lisäksi molemmat yläetuhampaat heiluvat. Ihan normaalia on, joskin aikaista myös.
Ei mitään syytä huoleen.
4-vuotiaana maitohampaiden lähteminen on IHAN OK.
Meillä eka hammas tuli vasta 5kk iässä ja silti 4v:nä alkoivat jo vaihtua.
Vierailija:
puoleksi tulleet eturautahampaat, eli yhteensä 5 rautahammasta jo. Liian äkkiä, tiedän.
Syntyi yksi hammas suussa.
kun molemmat alaeturautahampaat puhkesivat maitohampaiden taakse. Sitten oli kuukauden - pari tuplahampaat ja oli kyllä hurjan näköiset. Jos kasvaa tuplahampaat, niin jossain tapauksissa voi käydä niin, että joudutaan maitohampaat vetämään, koska niiden ei juuret " sula" kunnolla. Meillä hampaat onneksi lähtivät ja nyt uudet hampaat ovat jo nätisti rivissä muiden hampaiden kanssa.
Onhan tuo teidän lapsen ikä aika aikainen rautahampaiden tuloon, mutta kaippa se ihan normaalin rajoissa vielä menee. Soitapa hammashoitajalle ja keskustele, itse sain ainakin sieltä hyvät neuvot!