Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Laulun sanoihin apua!
07.04.2008 |
Olipa pikkuinen oravanpoika
kotona Kuuselassa.
Pitkät sen korvat ja pörröinen häntä
pystynä keikkumassa.
Osasi hyppiä puusta puuhun,
kuoria käpyjen siementä suuhun.
Oksilla mukana siskot ja veikat
leikissä vilkkahassa.
Miten laulu jatkuu? Muistaako kukaan? Auttakaa, kiitos! :)
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Olipa pikkuinen oravanpoika
kotona Kuuselassa,
pitkät sen korvat ja pörröinen häntä
pystyssä keikkumassa.
Osasi hyppiä puusta puuhun,
kuoria käpyjen siementä suuhun,
oksilla mukana siskot ja veikot
leikissä vilkkahassa.
Olipa vieressä Metsolan Otson
koti ja valtakunta,
kammion seinänä kaatunut honka
ja kattona kerros lunta.
Lumessa reikä niin pyöreä juuri
oravanpojalle ihme suuri.
¿Tuostapa kurkistan ikkunasta
Metsolan Otson unta!
Huuteli huolekas oravaäiti:
¿Vaara on reiän suulla!¿
Eipä se tahtonut, tuhma lapsi,
äitinsä neuvoja kuulla.
¿Enpähän pelkää, katson kerran,
viivyn pienoisen hetken verran,
kohta jo hyppelen äitini luona
kotona oksapuulla¿.
Rapsahti hanki, havahtui Otso,
ravisti peittoansa,
kirposi katto ja kohosi kämmen
mahtava piilostansa.
Olipa kämmen se suurenläntä,
mahtui siihen pörröinen häntä,
sen sieppasi Otso ja pallona metsään
lennätti vierahansa.
Siinä nyt pikkuinen oravanpoika
lumessa itkien rämpi,
vaivoin pääsi Kuuselan pirttiin,
häveten sänkyyn kämpi:
¿Toiste en katsele karhun tupaa,
toiste en lähde ilman lupaa,
minä olen pikkuinen oravanpoika,
äiti on tietävämpi¿!