Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten työtön pienten lasten äiti voi tehdä asumuseron?

Vierailija
24.02.2008 |

Miten siitä voi selvitä taloudellisesti?

Vai pitääkö vaan jatkaa perhehelvettiä, koska ei ole varaa erota?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta huoltajuuspäätökseen, ihan läpihuutojuttu jos oletee yksimielisiä. tai voi puuttua asumuseron aikanakin, jos olette kovin riitaisia, missä tapauksessa ei suositella 50-50-systeemiä...

Vierailija
22/28 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä selviää, kuka on teidän sosiaalityöntekijänne.

Vuokra-asuntoa voit hakea kotikuntasi asuntotoimistosta tai asuntovuokrausta harjoittavilta yhteisöiltä/yksityisiltä.

Lasten huoltajuudet selvitätte joko lastenvalvojalla (jos saatte sopuisasti aikaan) tai käräjäoikeudessa.

Hyvin sinä tulet pärjäämään, ihan varmasti!

t. joskus saman kokenut

Vierailija:

onko se sosiaalitoimisto, sosiaalivirasto, sosiaalityöntekijä...

anteeks, mutta mä en ymmärrä näistä mitään ja mä olen täysin uupunut ottamaan selvää.

jos joku kiltti viittis tulkata mulle selkokielellä. Se on mitä mainioin tapa tehdä hyväntekeväisyyttä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi kannattaa sopia tapaaminen sossuun ja heilta saa tilapäistä tai pietempiaikaista apua tilanteen mukaan. Mulle riitti kun sain sen verran tukea heiltä et pärjättiin se aika kun asumistuet, yh-korotukset ja elarit lähti pyörimään säännöllisesti.

Ja täytyy myöntää et eronneena olen pärjännyt paremmiin kuin aviossa. Vaikka elareita ei mieheltä tulekaan niin kuin pitäisi.

Vierailija
24/28 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovi tapaaminen sossuun ja selitä tilanne. He tosiaan auttavat sinua siten että saat tilapäisesti toimeentulotukea. Se lasketaan tulojen ja menojen mukaan ja lasten lukumäärän.

Nopeutat asioita jos pystytte miehen kanssa eroamaan sovussaa. Eli menette sulassa sovussa tekemään lastenvalvojalle paperit elareista ja siitä miten asuminen järjestetään. Riitely pitkittää tilannetta.

Kun miehesi on muuttanut virallisesti pois tai muutat lasten kanssa, voit hakea yleistä asumistukea, yh-korotusta lapsilisään ja työttömyyskorvausta/työmarkkinatukea. Yh:na saat näitä enemmän kuin yhdessä asuessa.

Lapsista et joudu maksamaan hoitomaksuja kun olet työtön.

Asiat eivät muutu hetkessä, mutta nopeutat niitä jos tosiaankin pystytte eroamaan sovussa.

Vierailija
25/28 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saahan sitä elatusapua lapsille, korotettua lapsilisää, asumistukea ja muutakin soskusta jos osaa kerjätä

Mä ainakin pärjään saan vaikka tiukkaa tekee, mutta parempi näin kuin huonon miehen kanssa

Vierailija
26/28 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaat ajan lastenvalvojalta tai selität asian puhelimessa ja sinut ohjataa oikean ihmisen puheille. Oikeusavustaja auttaa eropapereiden teossa. Kun asut erillään miehestä ja mies on tehnyt osoitteen muutoksen muualle, tai olet itse muuttanut lasten kanssa pois miehen luota menet Kelan toimistoon ja sinulle myönnetään korotettu lapsilisä

Vierailija
27/28 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
28/28 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan lakisääteisiä avustuksia ja korotuksia ne ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi