Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NYT MENI HERMO!!!!!!!Tk-päivystys!!!

Vierailija
24.02.2008 |

Kyllä kiehuu!!! Olen istunut jorvin tk-päivystyksessä 4 tuntia ja vähän aikaa sitten myös neljä tuntia. Kipeiden lapsien kanssa se on kuin olis juossu maratooniin. Lisäksi ammattitaitoa ei todellakaan ole hoitajilla niin kuin lääkäreillä. Edellisellä kerralla Lapsen korvassa ei ollut putkea ja nyt toisella kerralla joku oli taikonut putken takaisin!!!!! Kummaa eikö? Noihin pitäisi luottaa joopa joo!!!!!!! Että ottaa pannuun tää espoon terveyskeskuksien toiminta. Kaiken kruunaa päivystys puoli joka on aivan susi.!!! Tätä v.......sen määrää ei kukaan voi ymmärtää! Tulkaa päättäjätkin istumaan sinne seuraksi. Kyllä se on semmosta väsytys taistelua! Ihmiset raahautuu mielummin kotiin kokemaan rauhallisen kuoleman!!!! Kertokaahan muutkin tästä ((toimivasta)) jorvin Tk-päivystyksestä!

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä hoitajilla kukaan oletakaan olevan vastaavaa ammattitaitoa kuin lääkäreillä... Se kun kuitenkin on ihan eri ammatti.

Vierailija
22/38 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö silloin kannata hankkia se vakuutus???

Maksaa juu muutaman satasen, mutta pelastaa paljolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamalla satasella kyllä hoitelee muutamankin korvatulehduksen yksityisellä vakuutusyhtiöitä rikastuttamatta.

Vierailija
24/38 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä menet lääkärin vastaanotolle jos tiedät itse paremmin kuin lääkäri?

Vierailija
25/38 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa osua omaan nilkkaan!

Vierailija
26/38 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pitäis olla tasa-arvo mun tietääkseni?!?!?!

Vierailija
27/38 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en toisaalta viitsi valittaa, sillä olen nähnyt miten tehokkaasti siellä ammattilaiset hommansa hoitaa ja eihän se ruuhka niiden hoitajien tai lääkärien vika ole. Aina olen ollut kiitollinen siitä, että minun lapseni ovat siitä terveimmästä päästä, kun olen nähnyt miten sairaita ja hätätapauksia sinne on jonon ohi mennyt meidänkin ohitse. Oma asenne ratkaisee, ottaako päähän vai ei...

Vierailija
28/38 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on mennyt monissa paikoissa huonommaksi viimeisen kymmenen vuoden aikana. Eikä näy riippuvan paikkakunnan varallisuudesta tai koosta, joku köyhä pikkukunta (kuten kotikuntani) voi hoitaa asiat mallikkaasti, ei tarvitse jonotella kuin pahimpaan aikaan muutaman tunnin, ja jossain isossa rikkaassa kaupungissa saa odottaa vakavaankin vaivaan monta tuntia, puhumattakaan pienemmistä vaivoista.

Ehkä syy on juuri siinä, että esimerkiksi päättäjät ovat näitä " me mennään aina yksityiselle, ei meitä haittaa" -ihmisiä, julkisen terveydenhuollon tila saa heidän puolestaan olla mikä tahansa.

Itse asun Lapissa, lähin yksityinen 150 kilometrin päässä. Karmii tilanne, jos kotikunnan terveyskeskus joskus " lakkaa toimimasta" .

On totta, että moni voisi päivystykseen menevä ei tarvitsisi lääkäriä. Mutta ei aina voi tietää esimerkiksi tosi sairaan oloisen lapsen kanssa, onko jotain vialla, ja on kurja saada vihainen vastaanotto " mitä tänne tulitte" .

Vierailija
29/38 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole lääkärien ja hoitajien vika. Mutta jonkun vika on, jos rikkaassa sivistysvaltiossa pitää odottaa neljä tai kahdeksan tuntia lääkärille ihan asiasta! Ei tuollainen mikään luonnonlaki ole. Ei pitäisi olla liian nöyrä! En kyllä itse kiitollisella mielellä istuisi sairaan lapsen kanssa neljää tuntia.

Päättäjille se raivo pitäisi kohdistaa, ei tietenkään missään nimessä syyttömille eli hoitajille ja lääkäreille, jotka vain tekevät parhaansa.

Tosiaan, mikä avuksi, kun päättäjien itse ei koskaan tarvitse päivystysrumbaa edes nähdä, saati itse kokea.

Vierailija
30/38 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat epäpäteviä.

Eikähän tuo tilanne ainakaan niiden yksityisillä kävijöiden vika ole! Hehän maksavat ensin verot ja kustantavat nuo palvelut ja sitten vielä kiltisti maksavat yksityiselle uudestaan. Suurempi jono siellä olisi, jos hekin tunkisivat terveyskeskuksiin.

Vierailija
31/38 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka on kuinka lapsivakuutus niin ainakin meillä sinne lähimpään yksityiseen korvalääkäriin on matkaa 75km. Joten kyllä sen tk:n täytyisi toimia. Ja mä olen laittanut myös merkille tuon, että jos minä soitan ja sanon, että lapsella on korvatulehdus niin en meinaa saada aikaa mutta jos mieheni soittaa niin aika löytyy heti???

Vierailija
32/38 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

outo kyllä tuo putki juttu

Vierailija
33/38 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää muistaa että ammattitaito ja jonotusaika ovat eri asioita. Tottakai tiedän että yleensä 4 tunnin odotus ei ole hoitajien ja lääkärien vika vaan syytä pitää hakea korkeammalta ja resursseista. Ammattitaidossakin olisi parantamisen varaa. Espooseenkin olisi hyvä olla erikseen lastensairaala jossa päivystys hoidettaisiin lastenlääkärien toimesta. Jolloin arvailut jäisivät ja turhat kuurit saataisiin pois tai päin vastoin ne saisivat jotka niitä tarvitsisivat. Näin homma ei toimi! Isommatkin kipeät lapset itkivät odottaessa " eikö voitais lähteä kotiin mä en jaksa enää odottaa" Lapsien/aikuisten ei kuulu maata itse penkeistä kyhätyissä " Lepopaikoissa" kun 4 tunnin odotus käy sietämättömäksi eikä jaksa olla enää tolpillaan. Koipensa teloneet vanhuksetkin työnnetään pyörätuolilla odotustilaan ja jätetään sinne oman onnen huomaan. Siellähän ihmettelevät kuinkahan minä pääsen vessaan ja saisin jotain suuhuni kun nälästä heikottaa. Millähän ne lääkärille pääsevät kun pyörätuolilla eivät osaa liikkua. Tällaista siellä näkee!!

Vierailija
34/38 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis päivystykseen. Sen lisäksi astmalapsellamme on oma henk. koht. yksityislääkäri, joka antoi kotinumeronsa hätätilanteita varten. Kun lapselle tulee kohtaus, ko. lääkäri järjestää spiralaitteen kotiin. Eli kyllä on kuule kohtelussa vähän tasoeroa.'

Oma terveyskeskuslääkärimme ei edes tunnistanut vuoteen koko tautia...

Vierailija
35/38 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tk:ssa lapsi ei ole käynyt kertaakaan =)

Vierailija
36/38 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ollaan kiitollisia, kun saadaan hoitoa edes odottamalla" . Kyllä vain sivistysvaltiossa yhteiskunnan pitäisi hoitaa asiat niin, että odotusajat eivät olisi hirveitä. Hoitajien pätevyyteen en osaa ottaa kantaa.

Hyvä, että ihmiset käyvät yksityisillä, ne, joilla on varaa! Tarkoitan, että kun esim. päättäjät voivat aina valita sen yksityisen, heillä ei näy olevan intoa korjata julkisen tilannetta. Eikä mielestäni julkisen puolen ongelmia voi lakaista maton alle vain kehottamalla menemään yksityiselle.

Seuraavassa isäni kokemus. Hän on saanut useita sydänkohtauksia vuosien mittaan ja ohitusleikkaus on tehty. Muutama vuosi sitten taas yhtenä iltana tuli tilanne, että rintaan koski samalla tavalla kuin edellisissä kohtauksissa. Hän soitti ambulanssin ja hänet vietiin sairaalaan ja tutkittiin pikaisesti. Infarktia ei ollutkaan onneksi, kivun syy ei selvinnyt. Lääkäri oli valittanut isälleni: " Ei tänne tarvitsisi ilman lähetettä tulla!" Isäni oli selittänyt, että no kun kipu tuntui samalta ja ambulanssimiehethän ne hänet tänne toivat. Lääkäri oli myöntänyt, että no niinhän se on. Isäni on 70-vuotias maalaismies, joka ei taatusti mene sairaalaan turhasta.

Ärsyttää, että asiakkaan pitäisi missä tahansa tilanteessa pystyä tekemään itse diagnoosi, onko aihetta mennä sairaalaan vai ei. Edellä kertomani tapahtui Joensuussa, jonka terveydenhuollon tilasta on keskusteltu täällä oliko se tänään vai eilen.

Kuinkahan paljon on sellaista, että ihmiset eivät haukkujen pelossa lähde sairaalaan, vaikka tilanne on jo vakava. Kyllähän täälläkin äidit kyselevät (tyyliin " lapsen hengitys vinkuu ja pihisee ja lapsi on voimaton" ), uskaltaisiko mennä lääkäriin.

Vierailija
37/38 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonoin kokemus on Oulun seudun päivystyksestä. Iso väkimäärä ängetty yhden päivystyksen varaan. Yksityiset ovat esim. viikonloppuisin vain jonkun tunnin auki ja niihin eivät kaikki halukkaat mahdu. Ei ole herkkua lapsiperheillä.

Tämänhetkisellä paikkakunnalla käytetään vain yksityistä paitsi kerran jouduttiin kunnalliselle, koska vaiva oli sellainen, ettei sitä muualla voinut hoitaa. Päivä sattui olemaan rauhallinen ja saatiin ok palvelua. Kiva henkilökuntakin oli. Mutta itse olen joutunut useammin käyttämään kunnallista päivystystä ja kaikki muut kokemukset ovat olleet huonoja. Paras jonotusaika oli 12h ja odotin silloin paikkaa osastolle.

Tosi vähän saa verorahoilla nykyään, vakuutusyhtiöillä tulee menemään varmasti koko ajan paremmin. Asian toinen puoli on se, että hirveän herkästi toiset vievät lapsia lääkäriin. Tyyliin kaksi päivää flunssaa ja kuumetta niin heti lääkäriin, vaikkei olisi edes töihin todistuksen tarvetta.

Vierailija
38/38 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan käskevät suoraan menemään klo 16 jälkeen päivystykseen.

Vierailija:

ei kai ne päivystykset pelaa, kun sinne mennään mitätömistä

pienistä asioista valittamaan jotka voisi hoitaa arkenakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan