Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni kaveri arvosteli meidän kodin sääntöjä. Tuntui kurjalta minusta ja lapsesta.

Vierailija
24.02.2008 |

Lapset 8-9v ja meillä on sääntönä, että kavereita saa olla vain yksi kerrallaan,

koska kun omia lapsia on neljä ja useinkin kaikilla on joku kaveri meillä, niin mikä hulabaloo tulisi jos

kaikilla olisi vaikka kaksi tai kolme kaveria kylässä.

No lapsen kaveri alkoi kovaan ääneen sanomaan, että vitsi teillä on tyhmät säännöt ja onko sun äiti ihan tyhmä.

Tuli tosi kurja mieli ja lapselleni myös.

En tiedä mitä tekisin, muttei enää huvittaisi ottaa tuota kaveria meille ollenkaan.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten viitsit aikuinen ihminen loukkaantua lapsen sanoista? hänellä ei ole mitään kykyä arvioida, mikä on hyvä käytäntö teidän perheessänne, sinulla on.

Vierailija
2/65 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmästi sanottu kyllä, mutta säm olet aikuinen, koeta elää asian kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemman kuuluukin olla välillä niin hirmu `TYHMÄ`, niin se vaan menee.

Vierailija
4/65 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapset 8-9v ja meillä on sääntönä, että kavereita saa olla vain yksi kerrallaan,

koska kun omia lapsia on neljä ja useinkin kaikilla on joku kaveri meillä, niin mikä hulabaloo tulisi jos

kaikilla olisi vaikka kaksi tai kolme kaveria kylässä.

No lapsen kaveri alkoi kovaan ääneen sanomaan, että vitsi teillä on tyhmät säännöt ja onko sun äiti ihan tyhmä.

Tuli tosi kurja mieli ja lapselleni myös.

En tiedä mitä tekisin, muttei enää huvittaisi ottaa tuota kaveria meille ollenkaan.

Vierailija
5/65 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittamaan kavereitaan tärkeys- ja arvojärjestykseen. Miten siinä voi kehittyä hyvä kaveruus?

Vierailija
6/65 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kyllä sanonut myös napakasti perustelut, miksi meillä on moinen sääntö. Ja myös ilmoittanut, että meillä eivät lapset puhu noin rumasti aikuisille ja että ellei osaa käyttäytyä meidän sääntöjemme mukaisesti, voi poistua.

Vierailija
7/65 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että rutisin tuosta. Koitan juu kasvaa aikuiseksi, olenhan vasta 35. Pahoitteluni ja päivän jatkoa.

Vierailija
8/65 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se tuntuu aikuisesta kurjalta. anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. teidän sääntö kuulostaa minusta täysin järkevältä, mutta et kai tarvitse täältä palstalta vahvistusta siihen?

Vierailija
9/65 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä viestejä.

Esim. kahdeksan. Eihän kyseessä ole arvojärjestykseen laittaminen vaan voi eri päivinä kutsua eri kavereita.

Vierailija
10/65 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lasten ei ole oikeus arvostella ainakaan liian kovasanaisesti meidän perheen sääntöjä. Useiimmiten se on kuitenkin siten, että lapsen vanhemmat ovat ensin arvostelleet niitä lapsen kuullen ja sitten lapsi vain sanoo niitä eteenpäin. Siksi me itse varomme puhumasta asioista lasten kuullen, jotta ei tuollaisia tilanteita syntyisi.

Vierailija
11/65 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siinä pelaa vaikka Afrikan tähteä, kahdestaan? Laittaisin ennemmin säännön, ettei kavereita joka ainut koulupäivä. Sitä paitsi, jos kavereita on enemmän ja ilma on hyvä, niin ulos vaan, mitä sitä sisällä makaamaan?

Vierailija
12/65 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä nulikka tuo naapurin kakara. Ulos ja kotiinsa, sanon minä.

Vierailija
13/65 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän siinä käy niin, että ne kaverit kaikkoaa. Mitä ne tuollaiseen huusholliin jäisi jonottamaan.

Vierailija
14/65 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tällä tavalla nimenomaan ei laiteta omia lapsia järjestykseen sen suhteen, kuka saa tuoda kavereita kotiin. nyt kaikki saavat tuoda yhden.

Vierailija
15/65 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä miten voisimmekaan sopia niin, että vain jonkun lapsenkaveri voi tulla meille. Entäs (meidän tapauksessa) ne kaksi muuta lasta? Siis jos esikoisella (8v) on kaveri kylässä niin kaksosilla (7v) ei saisi olla kavereita samaan aikaan?

Tasapuolisuuden vuoksi olen toki kehoittanut omia lapsiamme käymään myös kavereillaan leikkimässä joten ei meillä aina ole talo täynnä lapsia.

Vierailija
16/65 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapauksessa on tehtävä.

Vierailija
17/65 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereita saa tulla ja mennä niin paljon kuin on tullakseen. Meillä onkin mitoitettu lasten määrä ja asunnon koko järkevästi toisiinsa...

Vierailija
18/65 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olisin kyllä sanonut myös napakasti perustelut, miksi meillä on moinen sääntö. Ja myös ilmoittanut, että meillä eivät lapset puhu noin rumasti aikuisille

... jos siis olisin ollut tilanteessa läsnä enkä kuullut vaikka tätä juttua myöhemmin oman lapseni kertomana. Omille lapsillekin kertoisin tämän säännön ja neuvoisin kertomaan kavereille, jos sattuvat ihmettelemään.

Minulla oli lapsena pari kaveria monilapsisista perheistä ja kyllä me mieluummin oltiin meillä kuin heillä... etenkin silloin, kun pikkusiskoni oli vielä päivät tarhassa ja saatiin siis olla kaverin kanssa ihan kahdestaan meillä kotona koulun jälkeen.

Vierailija
19/65 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse suuttusin kaikesta mitä kuulisin lasten kavereiden kommentoivan niin oltas varmaan erakoita

Vierailija
20/65 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poikani kaverit eivät IKINÄ sanoisi minua tyhmäksi omassa kodissani, kuulteni. Todella huonoa käytöstä, samoi teidän tapojen arvosteleminen. Minä olisin pahastunut myös ja ojentanut kaveria. Ehkäpä olisin myös passittanut tyhmästä kodistani ulos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi