Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ylipainoiset! kertokaa normaalipäivän syömiset ja pituus+paino

Vierailija
24.02.2008 |

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi kävelen viikossa kevyesti 2-3 tuntia (sinäänsä ei suoritus, mutta liikuntanikaan ei siis ole olematonta) ja kerran kuussa käyn uimassa 1500 metriä (siihen menee aika noin 35-40 minuuttia).

Lisäksi kolmevuotiaani kanssa juostaan paljon pihalla.

Vierailija
22/39 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu: Kuppi kahvia, maitoa. 2 palaa leipää, päällä esim. kermajuustoa ja tomaattia.

Klo 11 töissä: Hedelmä

Klo 12 töissä: Ruokaisa salaatti, pala leipää, vettä.

Klo 13 töissä: Pulla tai joku vastaava.

Klo 18 kotona: Lämmin ruoka.

Läskiä olen kerryttänyt sitten tämän jälkeen syömällä vielä suklaata, keksejä ja juomalla pullon olutta/siiderin tai punkkua.

Pituus 164cm, paino n. 73kg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette taida vain laskea niitä herkkuja noihin.

Vierailija
24/39 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiainen

*actimel

*omena

Lounas

*lehtisalaattia

*kalkkunafileeohutleike

*margariinia (40 % keskiarvo)

*viipale Sulatejuusto yksittäispakattu 5 %

*Fazer paahtosämpylä monivilja

Välipala

*omena

*purkki Valio Profeel rasvaton jogurtti maustettu

Päivällinen

*Wok Vietnamese vihannekset, pakaste, Findus

*Broilerinuggetit (tai muu liha)

Iltapala

*omena

*greippi/appelsiini

*activia jogurtti, maustettu

-------------------

Paino: 76kg

Pituus: 162cm

Näillä pitäisi laihtua tämän vuoden aikana 20kg

Vierailija
25/39 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olette saaneet kuvan, että ylipainoiset söisivät jotenkin tauotta herkkuja. Itse syön viikolla tuon 1500-1900 kaloria päivässä ja viikonloppuna sitten enemmän. Tuolla paino pysyy paikallaan. Valitettavasti en vaan liiku yhtään. (lasketaanko kävelymatkaa autolle?)

Vierailija:

Olen itse aikoinani ollut lievästi ylipainoinen, joten uskallan sanoa, että se " pari keksiä" on ennemminkin paketti keksejä ja mahdollisesti jotain muuta hyvää.

Noilla syömisillä, mitä olette listanneet, ei voi ylläpitää kymmenien kilojen ylipainoa, ellei kyse ole jostain sairaudesta.

Vierailija
26/39 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim.

Big mac ateria+juustohampurilainen

Viilis

Subway kokonainen patonki

Esim.

Jugurtti

Tonnikalassalaatti, leipää

hedelmä

lämmin ruoka, leipää

karkkia

leipää ja leipää

Vierailija
27/39 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen on ylipainoinen siksi että syö liikaa. vain alle prosentissa kysymys sairaudesta ja se onkin sitten asia erikseen t. ylipainoinen itsekin (enkä kuulu siihen prosenttiin koska ihan syömisestä on paino tullut, bulimiaa kyllä sairastan)

Vierailija
28/39 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta totuus on, että suurin osa ylipainoisista ei syö mitenkään tauotta ja joka päivä hirveitä herkkukasoja. Ylipaino on syntyy usein tietyissä elämänvaiheissa ja sen jälkeen se tasaantuu. Harva lihoo tasaista 2kg/kk tahtia vuosia. Useimmilla paino on ollut kutakuinkin paikoillaan jo pitkään. Ja se, että paino on paikoillaan, tarkoittaa, ettei ko. henkilö syö mitenkään hirveästi. Lisäksi me pullukat ollaan huonoja liikkumaan ja peruslaiskoja fyysisesti. Ts. ollaan eteviä minimoimaan rasituksen määrä.

Vierailija:

ihminen on ylipainoinen siksi että syö liikaa. vain alle prosentissa kysymys sairaudesta ja se onkin sitten asia erikseen t. ylipainoinen itsekin (enkä kuulu siihen prosenttiin koska ihan syömisestä on paino tullut, bulimiaa kyllä sairastan)

Vierailija
29/39 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enhän muuten pysyisi ylipainoisena. Eli jos söisin nyt sen mitä minun normaalipainoisena kuuluisi, alkaisin laihtua.

Vierailija
30/39 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mene lääkäriin. Ei terve ihminen noin lihavana pysy tuolla syömisellä.

Vierailija
31/39 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylipainoinen (painoindeksi 28 tai 29), mutta en ole viimeiseen puoleentoista vuoteen lihonut lisää, päinvastoin olen laihtunut hieman yli 5 kiloa. Kyseessä ei ole dieetti, vaan toive siitä, että " hiljaa hyvä tulee" . Eli olen ylipainoinen, mutta en mässää ja liho koko ajan vain lisää, päinvastoin. Ja liikuntaa olen alkanut harrastaa myös aika paljon, joten toivon, että pian alan olla normaalipainoinen.

Tietysti tässä yli vuoden sisällä on tullut kausia (esim. joulu ja suklaat...) kun laihtumista ei ole tapahtunut ollenkaan, mutta kunhan paino ei nouse, sekin jo riittää välillä. Elämä ei saa olla liian askeettista mielestäni.

Vierailija
32/39 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 palaa ruisleipää (päällä 17% juustoa, kurkkua)

teetä (ei kai ole sokeria teessä? jos on, niin jätä pois)

ei hedemiä

Kaksikauhallista kastiketta

perunat pois, lämpimät kasvikset tilalle

salaattia

kevyt maitoa lasillinen

välipala pois

Kalaa/Broileria keittona (jätä perunat keitosta pois, kasvista tilalle), ei leipää ruoalla

vettä

2 palaa leipää (samat päällysteet kun aamulla)

hedelmät pois

Vierailija
33/39 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siirryin puuroon, paino alkoi pudota

Samoin makaronit/pasta pois tilalle jasmin-riisiä ja on paljon kevyempää

Suomalaiset tukkii suolensa tolla ruisleivän jatkuvalla mussutuksella, sitä riittä vallan mainiosti yksi pala päivässä ja tilalle muuta viljaa

Vierailija
34/39 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttavani on huomaamattaan laihtunut tosi paljon, kun alkoi aamuisin syödä puuroa!! Muita muutoksia ei ole tehnyt ruokavalioonsa...

T: se joka ei ehdi syödä päivällä...

Vierailija
35/39 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juon bisseä. Ei niitä aivan hirveitä määriä tarvi syödä, niin paino nousee.

Vierailija
36/39 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja välipalaksi karjalanpiirakkaa ja voileipää ja tuoremehua ja 12 kuppia kahvia---

BMI 26

Ps. rasvasiepparin avulla sain laihdutettua 3 kg joulun jälkeen...

j jumparyhmä kerraan viikossa ja joka arkipv työmatkakävelyä 2 km

Vierailija
37/39 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhtä pitkä kuin sinä ja olen pahimmillani painanut about 110 kg ja minä söin silloin ihan sikana! Joka päivä söin suklaata 170g ei mitään patukoita tai vetäsin litran jätskiä yms. Tai karkkipussin... tai keksejä/pullaa yms. Mielikuvitus rajana. Lisäksi söin usein roskaruokaa. En edes osannut syödä enää tavallista normiruokaa =/

Leivät oli melkein järestään vaaleita, ciapattaa margariinilla ja juustolla.

Ainoa liikunta mitä harrastin oli kauppaan kävely!

Nyt, -15 kg myöhemmin syön terveellisesti ja olen alkanut nauttia terveellisestä ruokavaliosta ja urheilla päivittäin. Joten ymmärrätkö että en usko että noilla eväillä pidät tuota kilomäärää yllä!

Jos kuitenkin näin on, sinulla täytyy olla joku sairaus!

Vierailija
38/39 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 166 cm ja alunperin 123 kg.

Kutosen syömisillä olen nyt vuoden alusta laihtunut jo 7 kg (keskimäärin 1 kg/vko).

Sitä ennen söin kyllä samoin ruokaa, mutta lisäksi jälkiruokia, napostelua ruoanlaiton yhteydessä, leipoessa jämäpaloja/reunoja yms. Karkkia, pullaa, kaikkea pientä. Leffassa pussillisen namuja, suklaata lähes joka päivä jne.

Vierailija
39/39 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin 30 kiloa on ylipainoa :(

Nyt olen taas alkanut taas katsomaan hieman mitä laitan suuhuni... tarkoitus olisi tiputtaa painoa noin 1 kilo viikossa tahdilla jättämällä herkut ja syömällä kolme kertaa päivässä eli aamiaisen, päivälllisen ja iltapalan. Käyn liikaa pikaruokaloissa, 1-2 kertaa viikossa, annoskoot isot vaikka harvoin syönkin ja napsin herkkuja pitkin päivää. Viime viikolla oikein havahduin kuinka paljon loppuen lopuksi syön herkkuja kun kieltäydyin kaikesta hyvästä mitä tarjottiin..lapsena en saanut syödä mitään herkkuja ja tuntuu siltä kuin ei olisi nyt aikuisena yhtään itsehillintää..

Tämän päivän ruokailu:

aamulla jugurtti, kaksi leipää ilman rasvaa juustolla ja makkaralla, pari lasia rasvatonta maitoa

päivällinen muusia, kalaa, fetasalaattia ja kurkkusalaattia, rasvatonmaito

iltapala kaksi rasvatonta vohvelia nokareella hilloa ja rasvatonta jätskiä pieni nokare (viikon herkuttelu :))

Perusruokailuni:

aamulla jugurttia, 4-5 leipää höysteillä ja rasvalla, rasvatonmaito/mehu

lounaalla kunnon ateria/salaatti tai hieman leipää, hedelmiä nappailen aamupäivisin

päivällinen iso annos kotiruokaa, kerran pari viikossa pikaruokaa

iltasyömistä popparit, karkkipussi, pikkuleivät, ja usein leipää ja mehua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä