Jos sinulla olisi vaihtoehtoina: (työasiaa)
Jos saisit valita tekisitkö töitä:
- arkena ma-pe klo.7-15 (lapset päivähoidossa) vai
- 2 sunnuntaita (koko lasten hereilläoloaika) + 6 aamu(7-15)- TAI ilta(14-22)vuoroa (tai sekaisin molempia)/kk (lapset kotihoidossa)
Molemmista saisit nettona saman rahan, jälkimmäisestä vaihtoehdosta lisäksi kotihoidontuen jos nuorin lapsista alle 3v. Kumman vaihtoehdon valitsisit? Miksi?
Kommentit (3)
Itse olisin mieluiten " vaan" kotona, mutta ei ole taloudellisesti mahdollista. Paljastan nyt kysymyksen syynkin; teen itse vaihtoehdon 2 mukaan kuukaudessa 2 sunnuntaita töitä + 4 ilta- ja 2 aamuvuoroa viikolla. Kaikki sukulaiset ihmettelee miksi en mene " oikeasti" töihin! Eikä suostu ymmärtämään että tämä sopii meille ja rahaakin tulee samanverran (itseasissa enemmän kotihoidontuen kanssa).
Tosin itseä välillä harmittaa nuo sunnuntaityöt kun on pois perheen yhteisistä vapaapäivistä. Mutta saapa mies olla joskus hänkin yksin lasten kanssa :-)
No, on sullakin sukulaiset...
Meiltäkin löytyy noita, joiden mielestä vaan virka-aikana normaalisti työssäkäynti on sitä " oikeeta työtä" , ja lastenhan täytyy olla jossain hoidossa...
Niin, ja kotiäitinä multa kyseltiin, että " vieläkö meinaat pitkäänkin lomailla kotona" ...
Hehheh.