Apua. Lähisukulainen sekoamassa, mitä mä teen? Soitan poliisit?
Eräs epävakaa lähisukulainen soitti tunti sitten ja puhelin pirahti vaan pari kertaa. Soitin heti (siis viiden sekunnin sisällä) takaisin ja vastasi vasta noin 20 soiton jälkeen. Väitti, että soitti vahingossa... ja ääni oli kuin maan alta. Löi luurin korvaan. Menin heti puhelun jälkeen saunaan ja näin saunan pikkuikkunasta, että pysähtyi asunnon kohdalle ja tuijotti. Sitten jatkoi matkaansa. Nyt on ajanut jo 7 kertaa ohi ja olen pari kertaa yrittänyt soittaa, muttei vastaa. Matelee tuosta hitaasti edes takaisin ja jää odottamaan kauemmaksi. Mitä mä teen? Mua alkaa ahdistaa. En tiedä, mitä on tapahtunut, kun päivällä soitti muusta asiasta ja puhuttiin ihan normaalisti.
Kommentit (5)
Ei ihmisellä hyvin mene, jos tuollainen on tilanne. Tarvitsee apua. Ehkä hän ja puoliso ovat jo liian " syvällä" osatakseen hakea apua.
Nyt kun on uusi päivä pystytkö puhumaan hänelle lääkäriin menosta? Kysymään mitä tukea hän tarvitsee?
Eikö lähiomaisetkin voi ottaa yhteyttä lääkäriin jos ihmisellä ei itsellään ole sairauden tunnetta?
Heh hee, jos soitat poliisille että joku epäillysti hullu sukulainen ajelee asuntosi ohi ja kyttää, sua pelottaa, niin ei ne tule minään vaikoiluagentteina kyttämään, vaan ihan reilusti pyörähtävät paikan päällä jututtamassa sukulaista ja käskevät pois tuijottamasta sua.
Jos se häipyy nyt sillä aikaa, mutta jatkaa yöllä tai huomenna tai joskus, niin poliisit voivat sitten soittaa hänelle tai käydä kotiovella sanomassa että lopettaa sun kyttäämisen.
Menin ulos ja kävelin autolle suoraan. (oli siis sillä hetkellä noin 50 metrin päässä istumassa autossa) Sanoi vaan omituisena, että " muuten vaan ajelen ja katselen täällä taloja, mulla on oikeus" . Lähdin takaisin sisälle ja soitin ko. henkilön puolisolle. Puoliso vaan sanoi, että " herran jumala, lähtikö se sinne sua häiritsemään, mä soitan, että tulee kotiin" Juttelin muutaman sanan ja kertoi, että on hysteerisessä tilassa. Jostain pienestä oli hermostunut ja lähtenyt ovet paukkuen menemään.
Tilanne jatkui vielä sen verran, että soitti hetken päästä mulle ja pyysi anteeksi häiriköintiä ja koko elämäänsä ja totesi ajavansa auton jokeen, kun " kukaan ei tue" .
Sain tekstarin puolisolta perään, että on tullut kotiin siipi maassa.
Tässä taa lauantai sitten menikin...:(