Meilla Bruttotulot / kk yhteensa 11 000e. Elamme aika vaatimattomasti. Keskenerainen omakotitalo, jossa ei ole talla hetkella mitaan erikoista.
Ostamme lapsillemme lähes kaikkea mitä he haluavat/tarvitsevat.
Itsellemme ostellaan myös kaikkea mitä tarvitsemme. Ruokakaupassa ei tarvitse katsoa hintoja jne. Kukaan tuttavistamme ei tiedä tulojamme. Sijoituksiakin on aika hyvin.
Onni tulee kuitenkin terveydestä ja rakkaudesta.
Vaatimattomuus on hyve.
Kommentit (18)
Olen vaatimaton olemukseltani. Odottelen tietenkin, että olisi muitakin, jotka ajattelevat asioista samoin.
Ei hyvä toimeentulo tarvi aina näkyä ulospäin.
ap
Tänhän on pakko olla trolli? Elätte vaatimattomasti ja ostatte lapsillenne lähes kaikkea mitä he haluavat?
" ken onni on" jne. Miksei se voisi olla " nautin työstäni saamistani ansioista avoimesti ja voin käyttää niitä monenlaiseen hyvään" ???
no mutta, ketä kiinnostaa?!
meillä huomattavasti enemmän, mutten todellakaan mieti mitä jotkut asiasta ajattelevat, kuten sinä.
toisaalta, meidän tulotaso myös näkyy, joten tuskinpa jää kenellekään edes epäselväksi...
no mutta anyways, kiva että tienaattee enemmän kun keskivertosuomalainen, ja kiva että olette löytäneet teille sopivan kulutusmoodin.
melba:
Tänhän on pakko olla trolli? Elätte vaatimattomasti ja ostatte lapsillenne lähes kaikkea mitä he haluavat?
Ei lapset tiedä, että saisivat enemmän kaikkea, jos vain haluaisivat ja tarvitsisivat.
Elämme ulkoisesti ihan tavallista elämää.
Eikä tulomme varmaan poikkea paljonkaan muista hyvätuloisista.
ap
kun olette tavallisia? En ymmärrä pointtiasi.
Elämä on ihan mukavaa, mutta ei silti mitään ylimääräistä. Asumme rintamamiestalossa, jonka remontit nielevät rahamme.
Matkustamme mukavasti ja lapsi saa sen mitä tarvitsee ja joskus enemmänkin. Tosin mietimme tietoisesti, ettemme kasvattaisi häntä liian materialistiseksi. Esim. säästämme hänelle lapsilisät, mutta emme kerro sitä hänelle.
Meillä on ihan tavallinen auto vuodelta 2000. Sijoitamme jonkun verran, mutta eipä tuota rahaa vielä kauheesti ole jäänyt. Olemme itse luoneet uramme ja rahamme emmekä saaneet mistään mitään, joten vaikka tulot on hyvähköt niin velkaa on silti aika paljon.
Meidän poikamme ihmettele joulun jälkeen, että miksi se pukki toi niin monta pakettia, kun yksikin olisi riittänyt. Hän on 3 v.
t. hyvätuloinen (5000 e/kk oma palkkani)
että 9000 euron tuloilla on " rutkasti velkaa" eikä jää sijoituksiin tms.
Vierailija:
Ostamme lapsillemme lähes kaikkea mitä he haluavat/tarvitsevat.
Itsellemme ostellaan myös kaikkea mitä tarvitsemme. Ruokakaupassa ei tarvitse katsoa hintoja jne. Kukaan tuttavistamme ei tiedä tulojamme. Sijoituksiakin on aika hyvin.Onni tulee kuitenkin terveydestä ja rakkaudesta.
Vaatimattomuus on hyve.
Ette ymmärrä hyvätuloiset, miten onnellisessa asemassa olette! Myönnän ihan rehellisesti, että olen aivan hirvittävän kateellinen tuollaisista kuukausituloista. Meillä voidaan vain haaveilla kaikesta kivasta... Tosin, se oikea onni tulee rakkaista ihmisistä ympärillä ja yhdessäolosta, mutta kyllä olis kiva kun olis sen verran rahaa, että sais oman kivan pikkutalon.
ihan mukavasti eivät yleensä näytä sitä tai ainakaan retostele rahoillaan kaveripiirissä. Enemmän kai näytön paikkaa on silloin jos ei oikeasti ole tyytyväinen elämäänsä ja kuvittelee, että uusimmat ja komeimmat tavarat jotenkin parantavat omaa elämää.
Meillä mies saan 6500 ja minä n 4000e/kk mutta teen vain osapäivätyötä. Asutaan vielä osaksi pankin omistamassa omakotitalossa, ihan perusversio, ei mitään kotini on linnani tyyliä. Tämä valinta oli kuitenkin tietoinen päätös n 10 v sitten. Halusimme asunnon jonka saa myytyä sittenkin kun prameita lukaaleita ei osta / pysty ostamaan enää kukaan. Lapsille ostetaan vaatteita alesta ja kirpputoreilta sekä postimyynnistä. Itselleni ostan uusia vaatteita harvoin. Käytämme julkisen terv hoidon palveluita, lapsia ei siis raahata yksit lääkärille. Kirjastossa vieraillaan viikottain. Mekin siis elämme aivan tavallista perhe-elämää. Ja kyllä, olen kovin kiitollinen siitä että väkisin ei tarvitse olla " rikkan oloinen" vaan saan napureidenkin iloksi kulkea vanhoissa verkkareissa. Ja ymmärrän myös sen, että olen hyvin etuoikeutettu kun minun ei tarvitse miettiä mistä saisin ruokarahat ravittua tällekin kuulle.
Verotiedothan saa katsottua nykyään näppärästi tekstarilla. Toki jos nuo tulonne ovat pimeitä, silloin he eivät ehkä tiedä...
Vierailija:
Olen vaatimaton olemukseltani. Odottelen tietenkin, että olisi muitakin, jotka ajattelevat asioista samoin.
Ei hyvä toimeentulo tarvi aina näkyä ulospäin.ap
Ja tunnet myös selvästi hienoista ylemmyyden tunnetta ystäviesi suhteen - vaikka onhan ihan mahdollista, että myös HE tienaavat hyvin, mutta haluvat pitää sen kaikilta salassa.
mutta piti kuitenkin tulla tänne kuuluttamaan?!?!