Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroopan hieno kaupunkikohde, jossa ei vielä muut ole käyneet?

Vierailija
23.02.2008 |

Haluaisimme lähteä ns. nousevaan tähteen. Esim. Ljubljana tms.

Ideoita?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin siellä viime keväänä ja oli minusta tosi kiva! Suosittelen lämpimästi. Silloin sitä ei oltu ainakaan massiivisesti " valloitettu" , esim. Finnair oli vasta aloittanut suorat lennot sinne ja kaupungissa turistien määrä keskustassa oli vähäisempi kuin useimmissa muissa eurooppalaisissa pääkaupungeissa. Menimmekin sinne " vielä kun kehtaa" . Meitäkin luultiin yleensä paikallisiksi eli siellä lähtöoletus keskustankin kaupoissa/kahviloissa/ravintoloissa oli, että ihmiset on paikallisia, kivaa vaihtelua monien turistoituneitten kaupunkien keskustoihin:)

Vierailija
2/12 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä suunnitelmissa sekä perheen kanssa joku kaupunkireissu, sekä miehen kanssa myöhästynyt häämatka ;)

Lapset 3 ja 4v.

Lasten kanssa tällä hetkellä pinnalla on seuraavat:

*Bergamo -halvat suorat lennot Tampereelta, upeaa arkkitehtuuria, Alppien läsnäolo ja Como-järvet. Milano alle tunnin junamatkan päässä.

*Reykjavik - no tarvitseeko selittää ;)

*Ljubljana - jätettäneen keväälle 09, jolloin haaveissa kuukauden Balkanin reissu, samalla sitten Belgrad, Sarajevo, Pristina, Dub/Bled/Zadar

*Dublin- ja länsirannikon jylhät maisemat

*Porto -samalla saisi myös vähän hiekkakakkujen tekoa rannalla

Miehen kanssa:

*Istanbul -idän eksotiikkaa, hyvää turkkilaista ruokaa, upeita rakennuksia ts. eurooppa ja aasia kohtaa. Edullista

*Berlin -en ole käynyt, monet kehuvat, mulla joku typerä selittämätön ennakkoluulo sitä kohtaan.

*Mikä tahansa noista Balkanin kaupungeista. Mostarin silta. Ilman lapsia saisi enemmän irti.

*Belfast -itse vannoutunut Irlanti-fani, pohjoinen käymättä.

*Kiova -mielenkiintoinen ja varmasti erilainen.

Tässähän näitä. Itse olen käynyt Tukholma, Tallinna, Köpis (ja Roskilde), Amsterdam, Rotterdam, Bergen, Pariisi, Barcelona, Dublin, Kilkenny, Galway, Praha, Lissabon, ja asunut Lontoossa kuusi vuotta.

Nuo olisi nyt tässä tulevaisuuden top-paikat minne mieli halajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet perustelut olisivat myös paikallaan.

ap

Vierailija
4/12 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle on aivan sama, onko se nouseva tähti vai ei.

Mielenkiintoisia kaupunkeja Euroopassa ovat mm. Berliini ja Zürich, kumpikin on ns lempikaupunkini ja olen reissannut suurimmassa osassa Euroopan suurkaupunkeja. Onhan Rooma, Pariisi, Wien ihan ok ja kyllä niissäkin viihtyy visiitin ajan, mutta Berliinissä ja Zürichissä on sitä jotain.

Vierailija
5/12 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nyt kuin Praha reilut 10 v. sitten.

Vierailija
6/12 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä Berliinissä on vaikuttavinta?

Itse olen siis käynyt jo Amsterdamissa, Pariisissa, Lontoossa, Cardiffissa, Dublinissa, Varsovassa, Budapestissä, Prahassa, Roomassa, Venetsiassa, Lissabonissa, Torreviejassa, Barcelonassa, Balatonilla, Wienissä. Ja tietysti pohjoismaissa ja Tallinnassa.

ap

Vierailija
7/12 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Saksa kiinnostaa, niin Rothenburg ob der Tauber on ehdoton. Kaunis pikkukaupunki.

Vierailija
8/12 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kaupunki jota joko vihaa tai sitten rakastaa. Siinä kaupungissa on vain tietty tunnelma ja niin uskomattoman paljon eri puolia. Jokaiselle jotain.

Itseeni teki myös voimakkaan vaikutuksen historian voimakas läsnäolo: ok, nähtävyyden roomassa, venetsiassa, wienissä ovat vaikuttavia, mutta Berliinin nähtävyyksissä on historia aidosti läsnä - niistä ei ole vain lukenut kirjoista, vaan ne on kokenut uutisten, lehtien, tapahtumien kautta.

Siinä kaupungissa on vain jotain - ei ihme, että Berliini on taiteilijoiden suosiossa.

Plussaa on tietenkin myös se, että Berliini on yksi läntisen Euroopan halvimmista kaupungeista.

Suosittelen lämpimästi.

Vierailija
9/12 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan upea kaupunkilomakohde pohjoisessa Euroopassa! Todellakin nouseva tähti!

Vierailija
10/12 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kävellä päivänkin törmäämättä muihin ihmisiin, suosittelen lämpimästi.

Vierailija
11/12 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romanialaiset ovat ihmisinä Euroopan ystävällisin kansa. Ihania ravintoloita, kauniita puistoja, menneen ajan romantiikkaa. Todella viehättävä sekoitus kaikkea mahdollista.

Vierailija
12/12 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä pääsee mukavasti Kroatian puolellekin. Upeaa rannikkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän