Saako mennä seuraavana päivänä päiväkotiin, jos lapsi lopettaa oksentelun iltapäivällä?
.
Kommentit (25)
sääntö on, että yksi oireeton päivä pitäisi olla välissä. Ja päiväkotilapsen äitinä todella toivoisin, että ko. sääntöä noudatettaisiin.
miksi ihmeessä se sairas tai toipilas pitää raahat sinne hoitoon (tartuttamaan muita) Niin pian kun jalat vaan kantaa?????????????????
Miksi ette halua olla lapsen kanssa päivääkään kotona ja antaa syliä, aikaa ja tervehtyä rauhassa??
Typerä kaverikin raahasi oksennustaudissa olevan lapsensa vaan hoitoon, soittivat sitten hakemaan pois kun ei mikään pysy sisällä, ei niin mitään järkeä!! ARHG!!!
Tässä sinulle muutama kysymysmerkki; omasi ovat varmaan aivan lopussa.
?????????????????????????????????????????
ap
Meillä ainakin tarvitaan lääkärintodistus työnantajalle. Jos lapsi on jo ihan terve, ei KUKAAN lääkäri kirjoita sitä todistusta enää maanantaille. Sorry vaan, olemme yhteiskunnan sääntöjen armoilla. Näin on joku joskus määritellyt (työnantaja yhdessä työntekijäjärjestön kanssa), että kuumettomia toipilaspäiviä ei viikonlopun jälkeen pysty maanantaina pitämään. Joten kun niin moni tällainen työelämän asiantuntija on tätä mieltä ollut sopimuksia poissaoloista rukatessaan, niin yhden av-mamman mielipide toipilaspäivästä ei paljon paina. Itse olen muuten irtisanoutunut ammattikuntamme ammattiliitosta. Tässä eräs syy siihen ja on niitä monta muutakin syytä.
ei, oksentelun jälkeen KOLME vuorokautta.
Kerro toi meidän työnantajalle (valtion virasto), se kuolisi nauruun!
Vatsatauti kun ei onneksi olekaan kovin helposti tarttuvaa lajia...
Yksi täysin oireeton kotipäivä ei varmasti olisi lapsellekaan pahaksi. Aina löytyy joku syy minkä takia lapsi ei voi rauhassa parantua tai miksi vanhempi ei mitenkään voi olla poissa töistä. Asian voit ajatella myös näin: viet lapsesi toipilaana päiväkotiin ja parin päivän kuluttua parikymmentä muuta vanhempaa ei pääse sairaan lapsen takia töihin. Mutta hienoa, että sinä sentään olet töissä!
No, ainakin meidän perheessä lapsen terveys ja hyvinvointi menee vielä työn edelle...
Kyllä ne muut lapset sen silloin sai, jotka oli saadakseen, kun lapsi itsekin sen joltakulta sai tartuntana. ELI ennenkuin sairastui, niin sinä itämisaikana. Pöpöt on jo siihen päiväkotiin levinneet. Ota lapses pois päiväkodista kotikoitoon, jos olet bakteerikammoinen.
ajomatkan aikana...Haloo!
Pysykää nyt edes se yksi ns. terve päivä siellä kotona, kyllä ne työt odottaa.
Ajattele asiaa näin: lapsesi on oksentanut vielä tänään, mistä tiedät että ei oksenna huomenna? tiedät, että lapsi on terve vasta sen oireettoman päivän jälkeen.
Kiitos kaikille voimakkaista mielipiteistä. Sairaslapsi-sivusto muuten sanoo, että päiväkodin touhuja jaksava oksentamaton lapsi saa mennä päiväkotiin. -ap
että oireet ovat poissa reilun vuorokauden ja alkaakin uudestaan.
tällaista tieoa olen itse saaut lääkäriltä meidän muksujen knssa.
nyrkkisääntönä yks tösin oireeton päivä ennen hoitoon menoa.
terv kolmen äiti
tarttuuko vatsatauti ns. jälkikäteenkin. Kiitos edelliselle omien kokemusten kertomisesta. Meillä ei ole juuri vatsatauteja podettu, tähän asti. -ap
kotona on oltava vähintään yksi oireeton päivä. Rajujen vatsatautiepidemioiden kanssa kaksi oireetonta päivää.
Eihän sairaalan työntekijätkään saa oman vatsatautinsa jälkeen työskennellä 48 tuntiin!
Vie lapsi lääkäriin JO sunnuntaina, saat takuulla maanantain vapaaksi.
Mikä dilemma työnantajan todistuksen kanssa! Oikea neuvo on, teeskentele ja näyttele itse olevasi kipeä. Se on ainoa keino olla poissa tuollaisilta nipoilta työnantajilta lapsen vuoksi. Terv. kokemusta on.
Voinnin mukaan mennään, mutta ajatelkaa oikeasti lastanne - päivä päiväkodissa vastaa kyllä ihan työpäivää. Menisitkö itse töihin vastaavassa tilanteessa? Olkaa maanantai kotona, jos mahdollista.
Uskovat ihan puhettakin. Jos lapselle pitäisi saada maanantaina lääkärintodistus niin se on aika vaikeaa. Maanantaina on vaikeaa päästä edes puhelimitse läpi terveyskeskukseen, saati sitten että saisi aikaa sen takia että saa sieltä jonkun lapun.
Eli päivystykseen jonottamaan vaan eli sitten vietät tuntitolkulla aikaa puolikuntoisen lapsen kanssa jossain odotushuoneessa.
Joskus olen yrittänyt saada yksityiselle lääkäriasemalla aikaa nopeasti ja sekään ei onnistunut. Ei ollut kuulemma paikalla yhtään lääkäriä joka ottaa vastaan lapsipotilaita... :(
Siellä pitäisi jaksaa muiden mukana peuhaamista ja parit ulkoilutkin. Jos on ollut kuumetta, niin sitten se yksi kuumeeton päivä vielä kotona.