Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kuinka monta tuntia töitä olet tehnyt viimeisen viikon aikana?

Vierailija
23.02.2008 |

Teetkö paljon töitä kotona? Teetkö ylitöitä ( palkallisena vai palkattomana? Mikä on virallinen työaikasi?

Entä puolisosi; kuinka pitkää työpäivää/viikkoa hän tekee?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

55h. Ylitöitä tuosta on 11h ja korvaus on normaali tuntipalkka. Ilman korvausta menee n. tunti päivittäin seuraavan päivän valmisteluun. Mieheni viikko työaika on alle 38h.

Vierailija
2/24 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti 45-50 tuntia/vko, riippuu ihan siitä moneltako hoitolapset tulee ja moneltako haetaan. Virallinen työaika joka pitää tulla täyteen (ettei kerry miinustunteja) on 8h39min per päivä. Mulla siis tulee reilusti yli sen.

Lisäksi kun laskee kirjalliset hommat (en voi tehdä niitä päikkäriaikaan kun osa lapsista ei nuku ja silloin pelaillaan jne) ja ruokakaupassa käynnit yms. niin tuleehan noita omallakin ajalla tehtyä. Niistä ei saa korvausta eikä niitä saa merkitä työajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muulloin teen paljon töitä. Ensin työpäivän n. klo 8-15 ja sitten tuntien suunnittelua yms. kotona iltaisin lasten mentyä nukkumaan. Miehellä sama juttu. Olemme opettajia. Miehelläni on vuosityöaika ja minun työaikani perustuu viikkotunteihin. Liikaa teemme töitä. Jos voisin valita, tekisin vähemmän. Onneksi on pitkä kesäloma (joskin palkaton, koska olen äityslomasijainen). Opettajan työssä maksetaan ylitunneista peruspalkan (opetusvelvollisuus) päälle. Ylitunneista maksetaan mielestäni ihan hyvin (riippuu mitä ainetta opettaa ja mikä on kyseisen aineen opetusvelvollisuus). Minulla on rutkasti ylitunteja.

Vierailija
4/24 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten olen tehnyt töitä vain 12 tuntia. (En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa...)

Normaalisti ehkä 45 tuntia.

Vierailija
5/24 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen VAIN kotiäiti ja viimeisillän raskaana, mullahan on ihan pelkkää lomaa koko ajan!

Vierailija
6/24 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Joten olen tehnyt töitä vain 12 tuntia. (En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa...)

Normaalisti ehkä 45 tuntia.

Teen pääsääntöisesti töitä kotona. Ylitöistä ei makseta.

Mies ei tee töitä kotona (ei ole sellainen työ), mutta n. tunnin verran ylitöitä päivittäin. Hänkään ei saa ylitöistään palkkaa.

Vierailija
7/24 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 pv toimistolla noin 7,5h + noin 1h illalla maileja; 2 pv reissussa + 1 iltatilaisuus ( ilman palkkaa tietenkin), lomapäivästä meni 2h mailien kanssa ja 1,5h neuvottelupuhelussa.

Mies tekee suunnilleen 8h/pv + 2h/matkoihin päivässä

Vierailija
8/24 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ise kukin olemme olleet kotiäitejä. Sehän on työtä 24h x 7pvä :-)

Kun on työelämässä, lasten- ja kodinhoito ei tunnu enää työltä, koska sitä tekee perheensä hyväksi.

Vierailija:

Kun olen VAIN kotiäiti ja viimeisillän raskaana, mullahan on ihan pelkkää lomaa koko ajan!

Vierailija
9/24 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan ihan leikkimielellä. Siis tarkoitin sitä että tämähän on ihan työtä tauotta, ei tässä pysty tunteja laskemaan :)

5

Vierailija
10/24 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

7,5 tuntia kuutena päivänä

Vierailija
11/24 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylitöitä tarvitsee jäädä todella harvoin tekemään ja jos tarvitsee, niin tottakai siitä maksetaan! Meidän työssä kukaan ei tosiaankaan jäisi ylitöihin ilman palkkaa..

Onko tuo palkaton ylityö johtotason ihmisten ongelma?

Vierailija
12/24 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma 4 tuntia

Ti 8 tuntia

Ke ---

To 7 tuntia

Pe---

Maanantaina oltiin puoliksi miehen kanssa sairaan lapsen kanssa kotona, mies oli sitten ti ja minä ke kotona. Torstaina tein tavallista lyhyemmän päivän, kun ei huvittanut olla pidempään ;) Pe olin osittaisella hoitovapaalla, kuten aina.

Mun säännöllinen työaikani on 30 tuntia viikossa, olen siis osittaisella hoitovapaalla. Ylitöitä en tee, ei meillä saisikaan tehdä. Liukuva työaika mahdollistaa sen, että joku päivä olen pidempään ja joku päivä lähden aikaisemmin.

Vierailija
13/24 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkea muuta työtä mistä ei heru muuta kuin paskaa niskaan niin ehkä jotain 50tuntia.

Vierailija
14/24 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 61h.

Vierailija
15/24 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutten lisiä. Aika hanurista. Työtunteja on tullut männä viikolla joku 68, johon sisältyy yksi matkustuspäivä. Muutama tunti töitä on vielä edessä yön ja huomisen aikana, etätyönä siis, sanoisinko 5 tai 6 tuntia.

Vierailija
16/24 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 tuntia vuorokaudessa seitsemän kertaa viikossa.

Vierailija
17/24 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no joka tapauksessa teen 60-70 tunnin työviikkoa, koska tässä tilanteessa on pakko vähän saada jalkaa oven väliin, mikäli mielii edetä firmassa ripeään tahtiin. Mitenkäs muuten, kuin tekemällä ja näyttämällä sitoutumisensa ja osaamisensa. Vaikken erillistä ylityölisää saakaan, mairittelee palkkapussi muutenkin, kun viikkotunteja on niin saakutisti. Tuntipalkalla, siis.

Vierailija
18/24 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkos se nyt 37,5 tuntia viikossa. Mies samoin. Meille ei makseta ylitöistä ilman erityistä määräystä, eikä niitä sitten tehdäkään.

Vierailija
19/24 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

no joka tapauksessa teen 60-70 tunnin työviikkoa............Vaikken erillistä ylityölisää saakaan, mairittelee palkkapussi muutenkin, kun viikkotunteja on niin saakutisti. Tuntipalkalla, siis.

Vierailija
20/24 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun ne täytyisi tehdä kuitenkin.

Vierailija:

Vierailija:

no joka tapauksessa teen 60-70 tunnin työviikkoa............Vaikken erillistä ylityölisää saakaan, mairittelee palkkapussi muutenkin, kun viikkotunteja on niin saakutisti. Tuntipalkalla, siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi