Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys myyjille: Asiakkaiden tervehtiminen

Vierailija
28.06.2014 |

Joissakin liikkeissä myyjät pyrkivät tervehtimään sisääntulevia asiakkaita. Toisissa taas tällaista ei tapahdu. Kiinnostaisi tietää motiivi tuolle tervehtimiselle. Onko se ensisijaisesti sellainen ystävällinen huomaaminen vai onko oikeastaan tarkoitus ilmoittaa asiakkaalle, että myyjä on noteerannut hänet ja se on tärkeää esim. varkauksien takia? Tämä jälkimmäinen vaihtoehto on tullut joskus mieleen, kun tervehtiminen tapahtuu jotenkin hassussa paikassa. Esim. myyjä huikkaa tervehvehdyksen selän takaa. Itse pidän siitä, että saan rauhassa kierrellä katselemassa tuotteita ja ajatus siitä, että myyjä tuijottaa jostain hyllyn välistä, on aika ahdistava. 

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en turhaa tervehtimistä tajua pitäisi ihmisiä joka paikassa niin sanotusti tervehtiä. Joskus kiinostaa joskus ei niin se vaan ainakin mulla on. Myös kyllä jos myyjällä kaupassa menee tunteisiin jos asiakas ei tervehdi, niin myyjän kannattaa vaihtaa alaa.

No onhan se masentavaa, jos toinen ei tervehdi takaisin. Oli se toinen sitten asiakas, naapuri, työkaveri tm. Oikein monta mykkää kun tulee vastaan, niin loppuu se into tervehtiä ihmisläheisimmältäkin tyypiltä.

Vierailija
42/44 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ärsyttää suunnattomasti myyjien turhan päiväinen tervehtiminen. Ja olen miettinyt että pitääkö siirtyä nettikauppaan. En haluais, mutta vihaan sitä kun haluan olla omassa rauhassani ja myyjät häiritsee jatkuvasti. Usein puhun puhelimeeni ja he tulevat siihen väliin huutelemaan! En kestä heitä.

Ennen oli tapana että myyjä odottaa asiakkaan halua jutella eikä tunkeudu hänen seuraan. Tämä on ikävää esim. kun on liikkellä toisen kanssa ja juttelee myyjät tulevat keskeyttämään. Jotain rajaa heillä pitäisi olla. 

Olisiko mahdollista että ovella olisi lappu jonka asiakas voisi laittaa kaulaa jossa lukisi: ÄLÄ HÄIRITSE MINUA! Osaan kysyä apua kun tarvin sitä!

Talven tullessa asiakkaat siirtyvät bussipysäkiltä liikkeeni lämpöön.

Puhuvat puhelimeen tai kuuntelevat musiikkia.

Kun bussi tulee..tulee kiire...

Toivotan tervetulleeksi ja huikkaan kiitos hei:)

Hymyillen:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockalla piti tervehtiä jokaista asiakasta ja sen jälkeen sai naksauttaa laskuria. Työvuoron lopuksi piti merkitä listaan kuinka monta naksautusta oli saanu. Anteeksi jos häiritsin mutta jälleen kerran näitten päälliköiden idea joilla ei oo muuta tekemistä kun keksiä tuollasia.

Vierailija
44/44 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alempiarvoinen tervehtii aina ensin. Armeijassakin opetettiin näin. Siksi kassaritsa tervehtii ensin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän