Selvisikö Ticketin ruutupuvun teippaukset?
Just soittivat JJ:stä että voisin noutaa varatun ruutupuvun...pitäisi vain saada ensin selvyys onko siinä teipit vai ei. Myyjät ei tuntuneet tietävän ja itse sain ainakin väärää infoa tuon takin kohdalla. Eli luotan nyt enemmän jonkun mielipiteeseen jolla jo haalari on ja mahdollisesti (avannut saumaa) tutkinut asian! :)
Kädet kainaloita myöten ristissä toivon, että teipit löytyy :)
Kommentit (50)
Meillä ole ole koskaan onnistunut, on sitten päällä ollut Reimatec, Ticket tai Lenne. Jopa sadehousujen kanssa onnistuvat oikein märällä ilmalla kastelemaan itsensä. :/
Onkohan meillä vaan sitten niin menevät lapset?
Meillä ainakin on hypitty lammikoissa, istuttu lammikoissa ja vain kerran lapsi on ollut märkä. Silloin kaatui noin 30cm syvään isoon lammikkoon ja puku hörppäsi kaula-aukosta. Muuten on tosiaan " ei niin rauhallisen" lapsen kanssa selvitty kuivana! Toki meillä on kuravaatteet päiväkodissa, mutta ei niitä kukaan sielläkään viitsi pukea lapsille päälle.
Mutta eikös veden pitävä kangas ja saumat teipattu aja aivan saman asian kuin kurapuku? Se vaan hengittää?
Ei vaikka vedenpitävät vaatteet puettuina. Lapset menevät ja rymyävät ja jossain vaiheessa lapset aina kastuu...vesi tulee sisään lahkeensuusta tms..kun on tarpeeksi märkä ilma.
Lätäköt leikkimistä varten ja monesti ulkoillaan useampi tunti kerralla, joten vesi ehtii lahkeista nousta sisään...mutta ei se mitään, sukelluspukuja kun ei kost.suojatut eikä perinteiset kuravaatteetkaan ole. Seuraavaan ulkoiluun sitten toinen puku päälle :)
Mutta jos kosteussuojatun vaatteen ostan niin haluan kyllä että siinä myös saumat teipattu...en tee mitään kost.suojavaatteella joka ei sateella pidä vettä koska sateellakin ulkoillaan ja erikseen en kost.suojavaatteen rinnalle sadetakkia/housuja osta.
Ainakin meillä kosteussuojavaatteita käytetään, kun on märkää. Esim. tänään loskaisessa maassa kierinyt, lätäköissä pomppinut ja pyllymäkeä laskenut rauhallinen (!) tyttö oli saanut ticketinsä märäksi, kun kosteus oli tullut lahkeensuista sisään. Jos haalaria ei olisi teipattu, olisi se kastunut pepusta jo ensimmäisestä mäenlaskusta.
Kaupunkivaatteet on sitten erikseen, niissä ei kosteussuojaa tarvita, eikä sitten teippauksiakaan.
Olin alunperin varannut tuon ruutupuvun ja tänään olis sen noutopäivä. Soitin Jumbon Jesperiin peruakseni tuon varauksen koska saumoja ei ole teipattu. Sieltä kuitenkin vakuutettiin, että saumat on teipattu! (siis HÄ?). Kerroin saaneeni Toisesta liikkeestä eri infoa jolloin myyjä soitti vielä toiseen liikkeeseen ja lopputulos oli kuulema, että taulukossa väärää tietoa ja saumat ON TEIPATTU.
Nyt en todellakaan tiedä uskaltaisinko luottaa tuohon tietoon ja vaihtaa yksivärisen puvun tuohon ruutukuosiseen...alkaa mennä jo maku koko ruutukuosista kun ei saa selvyyttä haalarin ominaisuuksista! (Salaa toki toivon, että teipit ois... :) )
Kysyin vielä mistä saivat tiedon, niin tänään on kuulema tullut lisätietona Tanskasta Ticketiltä! Taidan siis käydä vaihtamassa haalarini tuohon ihanaan ruutuun :)
Tuo ruutukuosi on kyllä ihana, mutta jos saumoja ei ole teipattu, niin mielestäni se ei silloin aja asiaansa. Kukakohan nyt mahtaa olla oikeassa? Toisaalta kastelutestit sun muut puoltaisi väitettä, että ne on teipattu. Kuka meille nyt kertoo sen viimeisen faktan?
Tuo vesitesti ei ole tuollatavoin kovin luotettava, sillä kokeilumielessä laskin äsken Reiman Casial housujen saumaan vettä tuon pari minuuttia ja ei kastuneet nekään sisältä! Vesitesti pitäisi varmaan tehdä niin, että vaatetta samalla liikutellaan yms. kuten lapsi möyrisi vesilätäkössä ;) tai upottaa osittain vesiastiaan (tietenkin niin ettei lahkeista pääse vesi sisään).
Lakk@:
Minulla tuo kyseinen ruutuhaalari ja kokeilein äsken kuinka saumat kestävät vettä. Laskin vettä hanasta suoraan saumalle pari minuuttia, eikä vesi tullut läpi. En sitten tiedä kuinka kauan ois pitäny " testata" . Mutta hyvin saumat ainakin tuon kesti!
Pikkuisen ohi aiheen, mutta kiitos Chilly kovasti moisesta kokeesta! Nyt tuntuu, että olen tehnyt oikein loistovalinnan, kun tilasin kahdet Casual housut ekaluokkalaiselle. Toivon, että hän ei sentään ihan istuisi lammikossa, niin nuo varmaan riittää!
Sitä tekee kaikenlaista ihan itseään viihdyttäkseen, kun joutuu kotona sairaana " makailemaan" :)
Ja näköjään on sen verran räkää päässä, että kirjoituskaan ei suju...Siis laskin vettä Casual-housuihin, en Casial :)
Ja kyseiseen aiheeseen vielä, että nuo housut ovat olleet harvinaisen hyvät. Kulumaa ei oikeastaa laisinkaan, vaikka talvi on ollut mikä on. Ja ihan hyvin kestänyt kosteuttakin, tosin tyttömme ei lätäköissä makaile, mutta polvillaan maassaolon ja mäenlaskun kestänyt kuitenkin ( tosin mäkeä laskettu vain niinä " kahtena päivänä" kun on ollut lunta...)
Voisiko joku laittaa tänne ruutuhaalarin numerosarjan, niin voin katsoa tuosta taulukosta asian. Tosin näitä taulukoitahan on jo katsottukin... Tämän nyt kuitenkin juuri äsken sain.
100% w/p taped seams!! Uskotaanko jo, että teipatut ovat?! Pakko kai se on, olisihan tuo ollutkin sulaa hulluutta.
Meillä nyt käytössä koon 80 ja 86 vaatteet. Mikä koko kannattaisi ostaa Uffosta kevättä ja syksyä silmällä pitäen? Kiitos, jos viitsit vielä auttaa!
Ajattelinkin, että ei tuossa voi mitään järkeä olla, että yhdellä kuosilla teipatut saumat ja toisessa ei, kuitenkin hinta sama.
Tähtikuulle, meillä on koon 80 Uffo tytölle, joka nyt 1v 7kk ja 83,5cm. Vielä kovin reilu, mutta jo ihan käyttökelpoinen.
Minä kun en edes tullut ajatelleeksi asiaa. Ajattelin vain, että koot alkaa 80cm ja sillä selvä. Itse ostin koon 80cm lapselle joka on nyt noin 77cm pitkä...reilu taitaa olla!
Mitä saumoihin tulee, niin minulla on nyt haalarin pepasauma liotuksessa. Mielenterveyteni varmistamiseksi haluan nyt varmuuden asiaan ;)
Hienoa, nyt vois vissiin alkaa uskomaan itsekin, että saumat pitää vettä. Raportoisitko angelinako vielä kunhan olet peppusaumaa liottanut aikasi...kuinka kävi :) Kiva kun teillä joillakin on jo puku ja pääsette käytännössä testaamaan! Taas on palstalaisilta saatu korvaamatonta apua...tuntuu välillä, että täältä saa paremmin tietoa kuin lastenvaateliikkeiden myyjiltä :)
Nyt en enää usko kyllä mitään! EI ollut edes kovin kauaa ja sisällä on vedet!
Itse ajattelin ostaa tuon 86cm. puvun lapselle joka on nyt 84cm. On aika reilu, mutta toisaalta hihat ei mitenkään pitkät edes. Jäisköhän 80cm. puku heti pieneksi?
No toi nyt kertois aika varmasti, että teippejä ei ole.
Minua ainakin kiinnostaa onko saumat teipattu. Ostan kunnollisia ulkoiluasuja lapsille, enkä todellakaan pue kuriksia sadesäälle. Kunnon asu kun pitää veden poissa!!! Jos märällä käyttää kura-asua päällä, niin eikö se ole sitten sama ostaa jokin asu mikä ei pidä vettä?
Mitä noihin teippauksiin tuli, niin minulle soitettiin tänään Pikkuväestä ja pahoiteltiin väärää informaatiota. Ruudullisten haalareiden saumoja EI OLE TEIPATTU. Itse käyn vaihtamassa pukuni yksivärisiin!