Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisustusapua kaivataan; pintamateriaalit koko taloon!

Vierailija
22.02.2008 |

Olemme ostaneet avaimet käteen -tyylisen talon, ja nyt on pintamateriaalien valinnan aika. Käytännössä käymme noin viidessä liikkeessä valitsemassa lattiat (parketti + laatta keittiöön / eteiseen), tapetit, keittiön kaapit + tasot + vetimet, vaatekaapistot, wc- ja saunatilojen kaakelit, ovet. Makuni on sinällään melko selvä, mutta miten pystyn takaamaan sen, että sävyt ja tyyli natsaavat koko talossa yhteen? Oon selaillut omia sisustuslehtiä ja koonnut niistä kansioon ajatuksia huonekohtaisesti. Väriliuskoja hain myös rautakaupasta ja kattelin niitä nykyisessä kodissa, mikä menee eniten yhteen nyk. huonekalujen kanssa.

Onko teillä lisää vinkkejä, miten varmistua että valinnat osuvat oikein tuhansista valimoimista! Ja mistäköhän saisi vähän isompia värimalleja, kun ne pienet liuskat..?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että et kovin vaihtele kylmien ja lämpimien sävyjen kanssa. Tammiparketin seuraksi siis lämpimän sävyiset laatat.

Vierailija
2/12 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalea näyttää helposti likaiselta. SAmaa tummuusastetta oleva sauma saa lattian näyttämään yhtenäiseltä kun taas poikkeama laatan tummuudesta/valoisuudesta saa ruudutuksen korostumaan.

Minulla ei ole kokemusta keraamisista laatoista, mutta julkisen tilan linoleumlaatat olivat mielestäni kivan näköiset ja käytännölliset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin vaaleat laattojen saumat tummuvat kirjaviksi. Joten vaalean beige/kellertävä ei ainakaan ole hyvä vaihtoehto. Parempia ovat harmaan ja ruskean sävyt ja saumausaine myös vähän tummempaa.

Vierailija
4/12 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kysymys on siis, että vaalea vai tumma laatta lattiaan?

Vierailija
5/12 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit esittää hänelle suunnitelmasi. Ammattilaisella voi olla sinulle hyviä muutosehdotuksia, jotka käyvät makuusi ja ovat ehkä vain hieman erilaisia kuin omasi esimerkiksi sävyn suhteen, mutta silti huomattavasti parempia - valon lämpimyys (sehän vaihtelee esim. ilmansuuntien mukaan) esimerkiksi vaikuttaa paljon värisävyyn, et ehkä itse osaa ottaa valon sävyn vaikutusta väriin, sitä ei moni ei-ammattilainen ymmärrä huomioida eikä edes osaa arvioida.

Muutama satanen ammattilaiselle maksaa varmasti itsensä takaisin.

Vierailija
6/12 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on ok niin hyvä. Se voi saada huoneesta sekavan näköisen jos siellä on paljon vaihtelua materiaaleissa, peiliovet kaapeissa tms. sälää.

Huomioi myös se, että liiallinen lämpimien materiaalien ja värien käyttö saa kodista tunkkaisen oloisen, joten oikeassa suhteessa raikastavien elementtien käyttö on suotavaa.

Vierailija
7/12 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vinkkejä on tullut, lisääkin otetaan vastaan.

t. ap

Vierailija
8/12 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko liian pliisua, jos keittiön valk. kaappien ja kerman väristen välilaattojen kanssa valkea lattialaatta? Muualla tammiparketti.

Asunto ei ole kovin suuri. Onko liian sekavaa, jos lasten huoneissa (vierekkäin) on eriväriset tapetit? Vai molempiin sama vaalea (esim. keltainen) tapetti ja väritys tapahtuu sitten tekstiilein ym?

t. ap

Vierailija
9/12 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 50 e tunnissa koulutetut, kaupoissa on sisustusneuvojia (välttämättä ei mitään koulutusta, mutta voivat olla hyviäkin, ainakin perusjutut tietävät) ilmaiseksi.

Siis en tarkoita, että teettäisit suunnitelman, vaan että varmistaisit valitsemiesi sävyjen yhteensopivuuden.

Vierailija
10/12 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Vierailija
11/12 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee mieluummin harmoninen tai ainakin raikas yksinkertainen väritys ilman kukkaboordeja tms. Katoppa mtv3 nettitv:stä Tila-ohjelmaa, mun mielestä monipuolinen, kompakti, lähes aina selkeitä ja tyylikkäitä ideoita, kuitenkin paljon erilaisia.

Kysy ihmeessä asiantuntijoilta, tai mee ihasteleen laattapisteeseen ja ota oikeesti mallia, osta lehtiä ja tee just niitten mukaan, ei omia sovelluksia, ellet tiedä varmasti mikä natsaa.

Ja unohda ne tummat lattiat, valitse vaaleaa, sillä muuten sua harmittaa viimeistään vuoden kuluttua, on nimittäin voimakas trendi/suuntaus vaaleille lattiapinnoille nyt. Ja pitemmän päällekin ei ole niin tunkkasia kuin tummat pinnat.

Vierailija
12/12 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattian olen ajatellut tammiparketiksi, mutta siihen liittyen mulla on ongelma keittiöön tulevan laatan kanssa. On mulle materiaalina jotenkin vieras. Parketin ja keittiön laatan sauma tulee vinoon aika avoimeen paikkaan eteisen viereen. Pitäisikö laatan väri sävyttää tammiparkettiin vai keittiön välilaatan kanssa samalle vaalealle linjalle? Toimiikohan lattiassa vaaleahko laatta?

t. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi