Käytätkö e-pilleriä ehkäisynä ja jos, niin minkämerkkistä?
Kommentit (13)
Vierailija:
Ei sopinut mulle, kurahti paikat kuiviksi ja halut katosi 100%sesti. Sinänsä siis loistava ehkäisy:P
Minipillerit ainoita, joita voin käyttää. Minulla on riesana veritulppataipumus. Olen 36-vuotias (tämä tiedoksi sille, joka kyseli yli 35-v. minipillerien käyttäjiä)
eli vaihdoin reilu vuosi sitten femodenista yasmineen, syystä että minusta itsestä tuntui että femodenista sivuvaikutuksia, selkeät pms-oireet, kiukkuisuutta ja päänsärkyä, ei mitään kauheeta, mutta selkeesti kuitenkin, lisäksi apaattisuutta, puhuin gynen kanssa ja suositti vaihtoa yasmineen. Pms-oireet lieventyneet samoin kiukkuisuus, kuukautiset kestävät hiukan pitempään, mielestäni kokonaisuutena kuitenkin parempi. Käytin 10 vuotta femodenia.
Ihan paras merkki, mitä olen käyttänyt. Ja kokemusta todellakin on...
mulla lapsiluku täynnä ja en halua sterilisaatiota tai kierukkaa. vieläköhän vois pillereitä napsia?
Vierailija:
Ennen Femoden. Olen 39.
Mullakin Femoden, ikää 34.
ikä 38 ja yksi lapsi 6,5v . Ei tarvitse kun en näköjään tuu raskaaksi : (
en mäkään oo " pelleilly" pillereiden kanssa vaikka onkin näitä renkaita... Aknen hoitoon Diane nova ja ehkäisyyn " Sopii mun kiireeseen" ;) Vaikka joku muu voikin käyttää renkaita.. Kato jotkut tykkää tummasta ja jotku vaaleesta leivästä...
T. 10
Käytän sitä, ja sen verran ok on sopinut, etten ole uskaltanut vaihtaa mihinkään. Päänsäryt taitavat kuitenkin johtua tuosta pilleristä, koska raskaus- ja imetysaikana ei koskaan särkenyt pää.
Mua pelottais, että se tulee itsestään ja huomaamatta pois esim. kakalla käydessä. Tuttava (ei synnyttänyt) on kyllä kehunut rengasta kovasti. Hänelle pillerit ei sopineet...
jossa kerroin Femodenin vaihdosta Yasminiin.
Minulla on ollut molemmissa raskauksissa raskausmyrkytysoireita ja verenpaineeni on ollut jälkeenkin päin aavistuksen koholla. Neuvolalääkärin suosituksesta kokeilin Yasminia ja verenpaineeni paranikin. Nyt olen aikeissa siirtyä homonikierukkaan, koska lapset on tehty. Kunhan vain saan aikaiseksi, kun pillereihin on niin tottunut 20 vuoden aikana.