Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos laihduttaja syö liikaa proteiinia, mitkä ovat seuraukset?

Vierailija
22.02.2008 |

HIdastuuko laihtuminen? Keventäjissä laihdutan ja joka päivä tavallisesta kotiruoasta tulee likkaa proteiinia. Olen kylä tasaisesti laihtunut, että ei se ainakaan kokonaan painon putoamista estä, mutta hidastaako ratkaisevasti?

Urheilen paljon, enkä haluaisi proteiineista karsia.

Kiitos, jos joku ravintotieteilijä osaisi vastata!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin jos urheilee!

laihtuminen tapahtuu myös lihasten kadotessa ja reilu protskujen saanti turvaa lihaksia. olet oikealla linjalla. jos et nyt siis ihan pelkkää lihaa vedä. :-)

Vierailija
2/9 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian lihapitoinen ruokavalio aiheuttaa selluliittia, samoin hiilarit ja kovat rasvat. Proteiinista sinänsä ei pitäisi muuten olla haittaa, niitähän saa myös esim. raejuustosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ottaen liika proteiini tukkii munuaisia.

Vierailija
4/9 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

munuaiset koville

Vierailija
5/9 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tavallista kotiruokaa syön. Eli en pelkkää lihaa, vaan perunaa, täysjyväpastaa, riisiä vähän, kasviksia, vihanneksia ja hedelmiä paljon.

Mutta keventäjien tyyli vähän vieroksuttaa. Pitäis muka jättää kalkkunaleikekin ruisleivältä pois, jos meinaa samana päivänä syödä annoksen paistijauhelihakeittoa.

Vierailija
6/9 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säin äsken purkillisen rahkaa ananasmurskan kanssa. Protskut pilvissä.. ja mä luulin että rahka olisi terveellistä.

Jatkan googlailua proteiinin vaikutuksista.

Mutta jatketaan tätä keskusteluakin!

Vierailija
7/9 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika proteiini kyllä laittaa munuaiset koville, se on totta, mutta silloin sitä pitää saada TODELLA paljon. Normi kotiruuasta sitä ei liikaa saa.

Vierailija
8/9 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoista sokeria ja valkojauhoja kenenkään elimistö ei kaipaa grammaakaan, ne voi jättää huoletta pois ja jättää tilaa ennemmin hyvälaatuisille hiilareille (esim. täysjyväpastalle ja hedelmille).

Vierailija
9/9 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä noista keventäjistä, mutta mun maalaisjärki ja kokemus sanoo, ettei voi olla väärin syödä kalkkunaa leivän päällä ja lihakeittoa illalla. :)

Mä aikoinani laihdutin niin, että pyrin joka päivä syömään proteiinia 1,5*oma paino/1000. Eli siis, jos painat 60kg, sun pitäisi saada proteiinia päivässä 90g. Tämä pätee silloin jos harrastaa rankkaa urheilua samalla (mä kävin neljä kertaa viikossa salilla). Vähemmällä treenaamisella riittää vähempi protskumäärä. Tuo 1,5-kertainen määrä tuntui monesti jopa vaikealta saada kasaan joten en ottanut siitäkään stressiä. :)

Rahka on oikein hyvä laihduttajan ruoka! Samoin kevyet kalkkunaleikkeet, paistilihat, pavut, herneet jne. Tietysti kasvisten ja hyvien rasvojen riittävästä saannista täytyy huolehtia myös. Jääköön ne hiilarit sitten vähemmälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi