Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOKU VIISAS JOKA TIEDÄT TYÖSOPIMUSASIOISTA---AUTA

Vierailija
21.02.2008 |

Jos työntekijän irtisanoutuessa on lomia kertynyt 24 päivää niin millaisen korvauksen lomista saa? Eli saako normaalin palkan lisäksi jonkun lomakorvauksen. Kyseessä on pitkä työsuhde.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomarahan saat ja se on tietty prosentti heinäkuun palkastasi kuukautta kohti. Luultavasti olet ollut työssä n. 8 kk eli saat palkkasi * 8 * n. 5% (vaihtelee yleensä 4-6% välillä).

Lisäksi lomakorvaus, jos et ole pitänyt noita 24 päivää:

* jos laskennallinen vuosiloma, et saa mitään lomakorvausta

* joissain saa lomakorvauksen 24 päivän palkan määrän

* joissain saa lomakorvauksen 12 päivän palkan määrän

* joissain saa lomakorvauksen taulukon mukaan, joka meillä olisi 22 päivän palkan määrä.

Vierailija
2/5 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion irtisanoa itseni lomien jälkeen. Eli minulla kerynyttä lomaa kesä-heinäkuuksi ja aion irtisanoutua 31.7. Saanko siis lomarahat normaalisti heinäkuussa? (Meille kaupungin työntekijöille lomarahat maksetaan aina heinäkuussa.) Käsittääkseni lomarahat on eri asia kuin lomaltapaluuraha, jota ei enää ole olemassakaan. Olenko väärässä vai pitääkö minun mennä päiväksi töihin, saadakseni lomarahat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: saat normaalin palkan viimeiseen työpäivään saakka ja 24 päivän lomakorvauksen (joka on saman verran kuin 24 päivän loma-ajan palkka).

Nro 10: Jos aiot irtisanoutua 31.7. niin täytyyhän sinun olla vielä irtisanomisaika töissä? Vai sanoudutko irti jo aiemmin ja päättymispäivä on 31.7.?

Saat normaalin loma-ajan palkan pitämältäsi lomalta ja jos työnantaja sen sallii niin kannattaa käydä töissä loman jälkeen se 1 päivä, että saisit sen ”ylimääräisen” lomarahan (joka on puolet loma-ajan palkasta). Ymmärtääkseni mistään tessistä ei ole poistettu vielä lomarahoja...

Pidätkö kesällä myös uudet 1.4.08 jälkeen kertyneet lomat pois? Jos et, niin saat myös niistä korvauksen, joka on saman suuruinen kuin loma-ajan palkka.

Vierailija
4/5 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Aion irtisanoa itseni lomien jälkeen. Eli minulla kerynyttä lomaa kesä-heinäkuuksi ja aion irtisanoutua 31.7. Saanko siis lomarahat normaalisti heinäkuussa? (Meille kaupungin työntekijöille lomarahat maksetaan aina heinäkuussa.) Käsittääkseni lomarahat on eri asia kuin lomaltapaluuraha, jota ei enää ole olemassakaan. Olenko väärässä vai pitääkö minun mennä päiväksi töihin, saadakseni lomarahat?

Vierailija
5/5 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oma tilanteeni on se, että olen ollut jo 2½v virkavapaalla omasta virastani, mutta samalla kaupungilla töissä koko ajan, siksi vuosilomat kertyy normaalisti.

Olen työnohessa kouluttautunut uuteen ammattiin ja valmistun nyt syksyllä. Esimies on vain ilmoittanut, ettei enää jatka virkavapaatani tämän jakson jälkeen ja siitä johtuen on minun irtisanouduttava. Jatkan kuitenkin siis saman kaupungin palveluksessa, mutten siis enää vakituisena.

Tuli kahta eri tietoa tuosta lomarahasta, niin selvittääkö tämä yhtään asiaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme