Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onnistuuko 3-vuorotyö pienten lasten vanhemmilta ?

Vierailija
21.02.2008 |

Jaathan työn plussat ja miinukset TEIDÄN PERHEEN kohdalla, mikä sopii, mikä mättää ?

T: äiti joka pohtii lähteäkö kokeilee 3 vuoroa tehdä..

KIITOS =)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t ap

Vierailija
2/9 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensi syksynä pitäisi töihin mennä ja olen päättänyt että yritän etsiä itselleni päivätyötä. hoitovapaalla olen keikkalllut ja siinä on kertynyt kokemusta perheellisen vuorotyöstä.

3-vuorotyö jakaa mielipiteitä tosi paljon. toiset tykkäävät tosi paljon eivätkä vaihtaisi päivätyöhön, juuri em. luettelluista syistä (vähän hoitopäiviä, parempi palkka ym).

mutta itse koen että 3-vuorotyö häiritsee ihan liian paljon meidän perhe-elämää, vuorotyö yleensäkin määrittää koko elämän hyvin pitkälle. haluan että meillä on enemmän koko perheen yhteistä vapaa-aikaa kuin yksi viikonloppu kuukaudessa. muuten tuntuu että ollaan miehen kanssa kaksi yksinhuoltajaa kimppakämpässä asumassa, vuoroa vaihdetaan lennossa ulko-ovella... lapset ovat jo myös niin isoja että harrastuksia alkaa olla jo joka arki-ilta jollain ja on tosi raskasta jos kaikki kuskaamiset jäävät vain toisen harteille.

mutta kaikista tärkein syy on se, että itselläni alkaa jo ikä painaa sen verran (34v heh ;) että huomaan etten enää palaudu niinkuin nuorempana. ilta-aamu-yhdistelmä on paha, samoin yövuoroista palautumiseen menee niin pitkään ettei valvomisen jälkeiset vapaat edes riitä siihen. en halua elää elämääni väsymyksestä puolitajuttomana joka päivä joten siksi haluan päivätyöhön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ Lapsille tuli vähän päiväkodissa oloa kun oli viikko ja aamupäivä vapaita.

+Arkivapailla saattoi tehdä sellaista mitä ei viikonloppuna voinut ja esim. uimahalleissa ei ollut ruuhkaa.

-Koko perhe oli kotona yhtä aikaa harvemmin.

-Elämäepäsäännöllistä.

Nämä nyt tuli äkkiseltään mieleen-

Vierailija
4/9 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt virasto työaka ja vkl:t vapaat koko perheellä.

Nyt mietityttää just toi et sit on yhteinen aika koko perheellä enemmän kortilla, toki mulla ja lapsilla sitten ehkä enemmän jos vuoroa alan tehdä

T ap

Vierailija
5/9 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin miinus on se että perheen yhteistä aikaa on vähemmän.

Toisaalta useammin on toinen vanhempi kotona siis jos lapset sairastavat ei heti tarvitse jäädä pois töistä.

Itse teen paljon yövuoroja. Suurin plussa näkyy palkkakuitissa. Palkkani on 1900 euroa ja vuorotyön avulla nousee noin 500 euroa. Eli taloudellinen hyöty on suuri. Samoin lasten hoitokulut on pienemmät.

Vierailija
6/9 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka hoidat yövuoron jälkeen sitten lapsia, haetko vasta iltapv:llä hoidosta pois vai miten ?

T ap

Vierailija
7/9 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommat käy tarhassa 8-16 3pv/vk. Pienin on kotona kanssani. Nukkuu 3h päikkärit joten nukun vain sen ajan. On rankkaa. Mutta tällä järjestelyllä saan hoitaa pienimmän kotona ja saan vielä kotihoidontuen.

Vierailija
8/9 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sulle nro 6!

Itse olin lasten kans kotona yli 5v ja nyt teen osa-aikatyötä heidän takia =)

t ap

Vierailija
9/9 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen kesketymätöntä kolmivuoroa.

Ja oon tykännyt, on pitkät vapaat, iltavuoroja ei ole kun kaksi per jakso. ym ym.