Siis pitääkö gynekologille mennessä olla stringit, ettei tarvi sitten riisua alkkareita?
Kommentit (29)
Taasko täällä aloitetaan nää kokonaan alasti -jutut...
Mun gynekäynnit menee niin että menen huoneeseen, gyne haastattelee (edelleen vaatteet päällä) sitten pyytää riisumaan alakropan paljaaksi verhon takana ja pyytää käymään tutkimuspöydälle makuulleen. Gynen huone ei ole niin iso että joutuisin tyyliin kahta askelta enempää kävelemään sermin takaa pöydälle. Sitten saa pukea päälle ja vielä jutellaan jos on tarve (viimeksi oli kun löytyi kasvain)
Ei siitä alakroppa paljaana olemisesta kannata mitään numeroa tehdä.
Enkä edelleenkään 33-vuotisen elämäni aikana ole koskaan ollut kokonaan alasti vaan rintojen tutkimisen ajaksi nostan paitaa ja rintsikoita.
otan sukkikset ja pikkuhousut pois ja jätän hameen. Ei nolota kävellä pylly paljaana tutkittavaksi. Hameen voi sitten pöydälle istuuntuessa nostaa kätevästi.
riisuutumis-pukeutumis -vaiheessa=) Vai se riisuutuminenko onkin se noloin vaihe?
Eli housut pois ja kaapu päälle niin ei tarvi pylly paljaana kävellä.
Vierailija:
ensin mennään pukukoppiin missä pitää riisua kaikki housut pois ja sitten kun lääkäri huutaa sisään niin lompsia ihan alapää paljaana sinne huoneeseen, kätellä ja istuutua paperilla suojatulle tuolille.Arvatkaa onko tosi noloa jotenkin. Takapuoli paljaana mennä lääkärille noin vain pukukopista suoraan.
, sit tuhero paljaana ja tietenkin sukat jalassa. Ite monesti mietin, et näuttäisinköhän viehättävämmältä, jos otan sukat pois, mutta miks niitä ottais ku ei niitä tutkita. Mutta kaikkeen tottuu, jos kerran on kestänyt synnytyskopeloinnitkin.
Olen itse thenyt töitä neuvolalääkärinä 15 v ajan, useammassakin paikassa. Minulle ei tulisi mieleenkään, että äidin pitäisi riisua ensin ja sitten juteltaisiin kuulumisia. Useinhan se isäkin on siinä paikalla ja tilanne olisi kohtuullisen kummallinen kun toinen vanhemmista osallistuisi keskusteluun puolipukeissa.
Ensin siis jutustellan ja sitten tutkitaan ja tietysti ne housut täytyy riisua siinä vaiheessa. Meillä ei mitään erityisiä kopperoita ole vaan tutkimuspöydän vieressä on tuoli, jolle vaattet voi laittaa. Kun homma on hoidettu vaattet päälle ja jutustellan lisää. Juu ja todellakaan en ole kiinostunut teidän stringienne väristä!
Paikka taisi olla nimeltään joku ehkäisy- ja perhesuunnitteluneuvola, joka siis terveyskeskuksesta erillään, terveyskeskuksessamme ei ilmeisesti silloin em. käyntejä hoidettu, kun minut kerta tuonne neuvolaan ohjattiin. Taisi olla 1980-luvun loppupuolta.
No, joka tapauksessa, ensin olin terkkarin alkuhaastattelussa ja sen jälkeen eri kerralla varsinainen gynekäynti. Neuvolan käytävän perällä oli vierekkäin kaksi sovituskopin näköistä oviverhoilla varustettua pukukoppia. Siellä piti riisua kaikki housut pois ja sen jälkeen, lääkärin kutsuessa, kävellä ensin alapää paljaana käytävällä ja mennä vastaanottohuoneeseen sisään. Eipä siellä käytävällä mitään liikennettä ollut, mutta silti tilanne oli mielestäni tosi nolo...
Seuraavalla käyntikerralla laitoinkin sitten jonkun puolireiteen ulottuvan paidan päälleni...