G: Montako kertaa vuodessa käytte ulkomailla ja missä yleensä käytte?
Me käymme 3-4 kertaa vuodessa. Kerran vuodessa teemme jonkun pidemmän reissun, USA:han, Kanadaan, Australiaan tms. Muut reissut on sitten joko Alpeille tai jollekin kaupunkilomalle Euroopassa.
Miten te muut?
Kommentit (31)
Me emme ole koskaan harrastaneet sitä, eivätkä myöskään ystävämme löhöile lomilla rannalla. Luulen että ne on lähinnä juntteja jotka niin tekee.
löhöilystä, koska sitä ei Suomessa voi tehdä. Kulttuuria voi harrastaa täälläkin, samoin ostoksia, mutta ilmasto on mikä on.
Pelataan golfia, tennistä, vaelletaan, sukelletaan jne.
Luulen että toi rannalla makaaminen on jäänyt sinne jonnekin 80-luvulle, ihmiset haluaa nykyään lomiltaan jotain enemmän. :)
Ja lisäksi 1-2 kertaa kahdestaan miehen kanssa. Kohteena meillä on aika usein Britannia. Kahdestaan käydään aina jossain Euroopan kaupungissa. Rantalomia emme harrasta, mä en vain yksinkertaisesti jaksa liian kuumaa säätä.
Aikaisemmin halusin olla aktiivinen ja ahmia ympäristöä matkoilla. Nykyään taas en välitä pätkän vertaa enää kohdemaiden kulttuurista vaan nautin lämmöstä kera hyvän kirjan.
Veikkaan, että seuraava suuntaus matkailussa on juuri, että haetaan maksimaalista löhölomaa luksuspuitteissa.
Olen käynyt lähes 50 maassa ja matkustan 5-7 kertaa vuodessa nykyään. Joskus on kiva kierrellä ja tutustua uusiin paikkoihin, mutta välillä kaipaa vaan aivojen nollausta.
Vierailija:
Pelataan golfia, tennistä, vaelletaan, sukelletaan jne.Luulen että toi rannalla makaaminen on jäänyt sinne jonnekin 80-luvulle, ihmiset haluaa nykyään lomiltaan jotain enemmän. :)
Itse ainakin nautin lasten kanssa eniten juuri siitä kun lapset saa läträtä altaissa ja rannalla ja vesipuistoissa ja sitten päästään valmiiseen pöytään mielellään hyvinkin ylellisessä ympäristössä. Olen samoin aika kyyninen " vieraiden kulttuureiden" suhteen. Mieheni on ulkomaalainen ja paljon ollaan vietetty aikaa monessa maassa, ja lopulta ihmiset ovat kuitenkin samanlaisia joka paikassa, joten miksi tuhraisin loma-aikaani muuhun kuin itseni hemmottelemiseen...
käydään Albaniassa ja Kreikassa, molemmat maat samalla reissulla.
kauemmaksi, tänä talvena Thaimaa talvilomalla (joululomalla oltiin Arabiemiraateissa), kesällä Legolandiin ja syksyllä Roomaan.
En ymmarra logiikkaasi. Kylla ne reittikoneet tekevat valilaskuja ja paastoja, olit sina kyydissa tai et.
tuollaistahan se matkailu on 99% kohdalla, en ymmärrä miksi pitää matkustaa 8000 km päähän rannalle makaamaan muiden ulkomaalaisten kanssa
Vierailija: