Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8kk vauvan yöpuuhastelut...

21.02.2008 |

Heippa!

Meillä on siis kohta 8kk poika ja nyt alkaa pikkuisen " ottaa pattiin" yölliset touhut: puoliksi unissaan/unissaan kääntyy mahalleen, mönkii ihan sängyn päätyyn ja hetken kuluttua yrittää taas päästä eteen päin, sillä seurauksella, että pää kolisee sängyn päätyyn. Takaisin mahalta selälleen ei osaa kääntyä itse, muutamia kertoja on vahingossa niin osannut mennä, päiväaikaan, mutta annamme kuitenkin aina joskus nukkua mahallaan, kun tuntuu, että nukkuis muuten paremmin niin. Myös selällään kuitenkin pääsee sitä päätyä kolistelemaan.

Onko selityksenä tuon touhun lisääntymiseen se, että oppi konttaamaan viime viikolla - ja onko tuo ohimenevää..? On vain niin rasittavaa puolen tunnin välein käydä siirtämässä poikaa sängyssä alaspäin ja kääntää selälleen.. Muuten ei tehtäiskään mitään, mutta kun itkeskelee siinä puoliunessa pään kolistessa päätyyn..

Onko muilla vastaavaa..?! Mitä asialle voisi tehdä? Muuten nukutaan öisin hyvin meillä, nukahtaa 98% illoista itse noin vartin yli 9, ja nukkuu noin yhteen asti ok, sen jälkeen alkaa tuo liikehdintä. Aamuisin heräilee klo 8-9. Öisin ei ole syönyt enää hetkeen, itse lopetti..

Vinkeistä kiitollinen Kuutar :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt toistamiseen siinä elämäntilanteessa, että lapsi on n. 8kk vanha ja meillä ainakin tämä vaihe on rankin koko vauvavaiheessa juuri mainitsemastasi syystä (ystäväpiirissä olen huomannut saman). Mölistään ja pyöritään yöt läpi, kun on opittu kaikkea jännää ja se tulee uniinkin. Istuskellaan sängyssä ja seuraavaksi seisotaan ja huudellaan...

Tsemppiä, se menee ohi, eikä sille oikein voi mitään. Ota asia niin, että lapsesi on saavuttanut normaalin kehitysvaiheen ja sen jälkeen kaikki on helpompaa... kunnes tulee UHMA :D

-sm

Vierailija
2/6 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ihan kamalaa myös tuo 8kk eteenpäin. Kun en ollut kuukauteen juurikaan saanut edes sitä 3 tunnin yhtämittaista unipätkää öisin, tein tytölleni unipussin ja se kyllä helpotti tilannetta. Toinen minkä olen nyt huomannut niin kestovaippa yöllä rauhoittaa myös kummasti kun ei pääse sen vertaa pyörimään. Niinä öinä kun en jaksa laittaa kestoa tai unipussia, kolisee pää laitoihin edelleen ja tyttö tuntuu nukkuvan lähes yksinomaan sängyn päädyssä ;) Mutta jotenkin tilanne on kyllä nyt helpompi kuin juuri noihin aikoihin ja kaikki vakuuttelevat että se tästä vielä helpottuu ;)

Mutta siis suosittelen unipussia tai oikein muhkeaa kestovaippapakettia tai molempia. (Tuo kestovaippa voi kuullostaa melko extreme-vaihtoehdolta mutta lainaan saamiani yövaippoja pari kuukautta pyöriteltyäni uskalsin lopulta kokeilla ja kyllä se toimii! On ihan Pampersin Baby-Dryn veroinen juttu ja bonuksena vielä tosiaan rauhoittaa peuhaamista!)

nummuli ja typy 11,5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt ruvennut muutamana yönä juurikin tuollaista menoa olemaan. Menee nukkumaan n. 21-21.30 ja nukkuu hyvin kahteen asti ja sen jälkeen alkaa äherrys mikä kestää lähes aamuun asti, herää n.8. Unissaan vehtaa niin että aina päätyy sängyn päätyyn eikä pääse sieltä itse pois, (ei osaa ryömiä eikä kontata) eikä poikaa meinaa saada sen jälkeen millään rauhoittumaan. Itse luulin aluksi että on masuvaivoja, mitä ei ole koskaan ollut, mutta kai se on oppimiseen kuuluva vaihe, toivottavasti menee pian ohi.

Vierailija
4/6 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidan tytolla on painvastainen ongelma, mutta ihan eri syisiat. Eli yskan ja nuhan helpottamiseksi olen laittanut kirjoja sangyn ylapaahan, eli sanky on vahan kaletva. Yon aikana tytto valuukin sitten vahitellen alapaata kohti... ajattelin vaan auttaisiko teidan tilanteita myos tuo sangyn kohottaminen, niin etta vauvan olisi hankalampi ' edeta' ja paatya ihan paatyyn saakka?

Ehka hullu ajatus mutta tuli vain mieleen...

Vierailija
5/6 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein jo pojan 7,5 kk lääkärin, kun luulin, että korvat ovat pipi, kun uni ei maita yölläkään. Korvat olivat kuitenkin terveet. Lääkärikin epäili yökukkumisten syyksi sitä, että poika on oppinut juuri ryömimään eli kehitys voi tulla uneenkin. Joku ruoka-alleriakin kuulemma voi aiheuttaa yöuneen häiriötä, mutta kai siinä sitten muitakin oireita on.

Vierailija
6/6 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen lisäksi: ymmärsinkö oikein, että vauva vaeltaa vaan toiseen päähän yleensä? Meillä nimittäin tyttö teki niin, että kääntyi aina jalkopäähän, ja vaelsi sinne. No, me suosiolla käännettiin tyttö nukkumaan aina pää jalkopäähän päin, niin nyt ei muuta, kuin vaeltaa hieman eteenpäin niin, että pää osuu reunapehmusteeseen! Ei kolise pää enää :).

Me muuten on nukutettu vauvaa mahallaan ihan laitokselta asti. Huomattavasti paremmin nukkuu niin. Ja tyyny on myös nykyään käytössä, mikä osaltaan ehkäisee sitä ihan päätyyn asti vaeltamista.

Tyttö nukkuu 19-9 heräämättä, tosin nyt on kahtena iltana nukahtanut yöunille jo klo 16 ja eilen heräsi vasta 10 ja tänään 8 aamulla... Vähän on rytmit sekaisin sairauden jäljiltä...

heather