Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihdutuksesta..

Vierailija
21.02.2008 |

Eikös sitä sanota, että jos laihduttaa terveellisesti, ei paino saisi tippua kuin 500-600g viikossa? Aloitin laihdutuksen, ja paino on tippunut enemmän. Syön yhden tai kaksi lämmintä ateriaa päivässä, jätin herkut pois, syön puuroa ja hedelmiä aamuisin ja iltaisin juustomakkaravoileipien sijaan jne. Liikun ehkä hieman enemmän kuin ennen. Eli, elän terveellisemmin, mutta paino on vain tippunut nopeammalla vauhdilla kuin suositellaan. Onko se nyt vain sitten niitä nesteitä vai miten?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se suurimmaksi osaksi ole nesteitä, jotka poistuvat ekojen viikkojen aikana. Kyllä se siitä tasaantuu ja jos tosiaan saa pidettyä parinkin kuukauden jälkeen painonpudotuksen 0.5 kilossa niin se on hyvää pysyvää painonpudotusta!

Tsemppiä!

Vierailija
2/6 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta syön kyllä aamiaisen, lounaan, välipalan, päivällisen, iltapalan. Mutta en mitään kovin raskasta. Aamulla syön puuron, lounaalla keiton, välipalaksi hedelmiä ja näkkäriä, päivälliseski sitten perheen kanssa ihan samaa kuin muutkin ja iltapalaksi ruisleipää. Mutta ei mitään herkkuja. PAino on pudonnut yli kuukauden 1kg viikossa, välillä enemmänkin. Vähän itse ihmettelen kun en kuitenkaan tosiaankaan mitään nälkää näe. Eikä ylimääräistä ole ylenmäärin. Olen nyt 163 ja 62kg ja aloittaessa painoin siis sen 66kg. Ilmeisesti mulla vaan " läski löysässä" kun tuntus lähtevän helpolla. Tai sit söin ennen vaan ihan kauheesti. En siis ollut pitkään 66kg vaan lihoin raskausaikana, aina ennen olen ollut alle 60kiloinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin laihduttaa heti kun lopetin imetyksen.

Vierailija
4/6 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmekin kiloa viikossa, mut ylipainoa olinkin liki 70 kiloa... Nyt enää muutama kilo pudotettavaa ja kaksi vuotta on painonhallintaa tehty

Vierailija
5/6 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en oo sitä ihmetellyt, sillä varsinaista ylipainoa ei ole, olin vain normaalipainon ylärajoilla, ja ajattelin, että muutaman kilon voisi laihduttaa. Lisäksi olen pienikokoinen.

Aloin laihduttamaan vähentämällä herkkuja ja vaihtamalla perunaa ja pastaa enemmän kasviksiin. Mutta lisäksi lisäsin reilusti liikuntaa, joten varmaan lihaksetkin kasvavat, minkä vuoksi paino ei putoa vaa' alla.

Vierailija
6/6 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

melko lailla, eli alkuvaiheen pudotuksesta ei voi päätellä paljoakaan. Toisilla on prosessin alussa enemmän energiavarastoja kuin toisilla. Samoin kuukautiskierron vaihe voi vaikuttaa, eli jos BMI on yli 30 ja laihdutus alkaa kunnon syöpöttelyn jälkeen ja kuukautiskierron alkuvaiheessa, paino voi laskea todella paljon rivakammin kuin kalorivajeen perusteella pitäisi.

Tilanne tasoittuu ajan mittaan, ensimmäisen (parin) kuukauden jälkeen 250 - 500 g viikossa on sopiva tahti (tai jopa 1000 g, jos ylipainoa on runsaasti).

Terv. aktiivikuntoilija