Ei herranen aika... Eilen baletissa eräällä perheella rapiseva KARKKIPUSSI mukana!
Olin eilen tyttäreni ja hänen ystävänsä kanssa katsomassa prinsessa ruususta. Vieressämme istui perhe, vanhemmat + kaksi lasta (iältä ehkä 5- ja 7-vuotiaat) ja voitteko kuvitella: Tämä äiti syötti pitkin esitystä penkeissä kiemurteleville lapsille KARKKIA rapisevasta pussista! Aivan pöyristyttävää. Kansallisooppera EI ole mikään Tennsipalatsi! Lapsia ei todellakaan pidä opettaa siihen, että kaikkialla missä pitää istua hiljaa paikallaan, pitää olla jotain musstettavaa käsillä! Pilasi aika monelta katselunautinnon tämä äiti, kiitoksia vain...
Kommentit (31)
kausikortti paikalliseen kaupunginteatteriin, ensi-iltoihin siis, niin ehkä kerran vuodessa käyn. Ei vaan kiinnosta. Jotenkin muutakin tekemistä kuin pynttäytyä paria tuntia varten. Mieluummin sitä työviikon jälkeen nauttii koti-illasta kuin ensi-illasta.
" Meille baletissa käyminen on ihan arkipäivää, mutta en sulata mitään karkki- tai sipispussien rapistelua tai muuta junttimaista käytöstä siellä! t. ap"
Eli mitä oli tuo " muu junttimainen käytös" ???
Junttimainen käytös on vaikka kännykän pitämistä päällä ja puhumista kovaan ääneen tai vaikka äänekästä röyhtäilyä. Kai sinä nyt itsekin voit päätellä jotain.
En ole muuten ap.
Mutta ei vissiin kykene..
(Hänen aloituksessaankaan ei mainittu muuta junttimaista kuin ne karkki- ja sipsipussit...)
Vierailija:
Yleensä on vaikuttanut älykkäämmältä.
varmasti ne oli kurkkupastillitarkoituksessa mukana, mutta se söi niitä jatkuvasti. kaivoi povitaskustaan, onki sieltä yhden ja pisti suuhunsa. kyllä se pussi kanssa vähä rapisee, ja se rouskutus...
silloin edessäni istui äiti lapsineen, jotka iloisesti rouskuttelivat sipsejä, kunnes (onneksi) vieressä istuva tomera vanhempi naishenkilö ystävällisesti pyysi heitä laittamaan pussin pois ja huomautti ettemme nyt ole elokuvateatterissa. Luojan kiitos siitä...
ooppera, teatteri ym on sellasia paikkoja, missä ei mutustella eväitä. joku leffa on vähä arkisempi tapaus. mä kyllä odotan, että toi mun tyttö vähän kasvaa, niin pääsee sen kanssa balettiin ym. sillon pistetään hienot vaatteet päälle ja käydään samalla reissulla jossai ravintolassa tai muussa. kyllä joku rapiseva karkkipussi ei oikeen kuulu tohon samaan sarjaan.
2
Todennäköisesti ap ne olivat jostain pöndeltä ekaa kertaa elämässään oopperaan tulleita.
ja ihan aina olen tajunnut, ettei teatteriin " eväitä" oteta. Saman tajuaa mun systeri... Tosin me ollaan taas sittn sellaisesta perheestä, että pienestä pitäen on käyty teatterissa.
Leffaan kyllä mennään karkkipussin kanssa, mutta leffassakin tajutaan pistää puhelin pois päältä. Mulla on nyt joka ikinen kerta viimeisen vuoden aikana, kun olen leffassa käynyt, ollut joku kännykkäänhöpöttäjä samassa näytöksessä... että ketuttaa tuollainen.
ei tarvii käydä baletissa tai oopperassa tai muussa jossain tylsässä hienostelupaikassa missä kuljetaan pikkurilli ojossa tauolla.