Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentti meidän pojan nimestä: ¿Voi kamala jos oikeasti tuon nimen lapselle antaisitte¿¿

Vierailija
20.02.2008 |

Kyseinen henkilö luuli että vitsailen mutta olinkin tosissaan. Kauhisteli nimeä vielä senkin jälkeen ku kerroin olevani tosissani. Jokaisella saa tietysti olla oma mielipide nimestä, mutta mielipiteen vois kertoa asiallisesti.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

oita harvinaisempia, mutta ihan yhtä kelvollisia ja kauniita nimiä...

Ja kyllä meillä nimenomaan " salataan" lapsen nimi ristiäisiin asti juuri tuosta syystä etten halua kuunnella kenenkään " siunailuja" nimestä etukäteen enkä myöskään halua että muut yrittävät jollakin tavoin vaikuttaa MEIDÄN nimivalintaamme!!

Tuosta salaamisesta: oletteko todellakin niin heikkotahtoisia, että joku sukulaisten marmatus voisi saada teidät vaihtamaan lapsellenne valitun nimen? Minä ainakin olen joka kerta ollut niin varma valitsemastamme nimestä, että olen voinut sen julkistaa, ja naureskellut vain, kun sukulaiset ovat vähän ihmetelleet. Nimet meillä näitä vanhoja, uudestaan muotiin tulleita.

Vierailija
22/36 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maan ennen kuin voivat aloittaa " haukkumisensa" ;D Eli ihan " piruuttaan" salataan nimi heiltä, ei heikkotahtoisuuttamme;D Minun päätäni kun ei kuitenkaan saisi kukaan käännettyä!;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voivat irvailla keskenään :)

Vierailija:

Vierailija:

siinä välissä Vilho on teini, silloin saattaa kavereilta tulla kuittia.

jos olet huomannut niin sekä vanhat että " uudet keksityt" nimet on nyt " muotia"

Vierailija
24/36 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva ja nätti nimi. Jotenkin sellainen suloisen lutunen että voisin hyvin omalle pojallenikin kuvitella.

Niin se kai on et makuasioista ei kannata kiistellä

Vierailija
25/36 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan pääsee helpommalla kun ei kerro lapsen nimeä ennen kuin se on virallinen! Ettei tarvitse kuunnella " oletteko tosissanne" , " eikö xxx olisi kivempi nimi" yms kommentteja!

Meillä anoppi suorastaan pelkää, että minkä nimen pojallemme annamme! Tyttärellämme on harvinainen nimi (3 kaimaa suomessa, ei kuitenkaan mikään hankala vierasperäinen nimi) eli tiedossa on ettei pojasta tule Eetua. Kommentit on kyllä olleet uskomattomia... " Kai poika saa sentään miehen nimen" ja " Ettehän anna nimeä mistä tulee negatiivinen mielikuva?" Joo, maailman rumin naisen nimihän olikin tarkoitus antaa!

Eli tasan tarkkaan nimi paljastuu vasta ristiäisissä!!

Vierailija
26/36 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sattui vastaava tapaus, kun kerran tuli puheeksi lasten nimet muutaman ystävän kanssa. Olin juuri kuullut, että tuttavapiiriin oli kastettu poika juuri sillä nimellä, jonka olemme itse ajatelleet antaa mahdolliselle pohjallemme. Kun sitten totesin, että " tuo nimi mekin olisi annettu" (ja harmitti jo valmiiksi, kun piti ryhtyä pohtimaan, kehtaako antaa saman jne.), yksi kavereista totesi, että ONNEKSI kävi näin, lapsi parka, jos olisitte nimen antaneet. Kiitti vaan! Nimi oli yhdessä valittu ja päätetty, hellitty ja kaikin tavoin meistä maailman paras. Ei Vilho, vaan eräs toinen saman aikakauden suosikkinimi, tässäkin ketjussa kertaalleen mainittu.

Samaan aikaan kyllä tuttavapiiriin on ilmaantunut myös lapsia, jotka on nimetty nimillä, joita en itse ikinä voisi ajatella. En VARMASTI ole ilmaissut, mitä mieltä olen ollut, vaan todennut jotain mukavaa nimestä siitä huolimatta, ettei se itsestäni ole kivoin mahdollinen. Nyt pidän varmasti vielä enemmän varani, niin paljon loukkasi tuo kaverin kommentti - ihan kuin olisimme täysin ääliöitä ja nimimakumme täysin omituinen. Väitän, että se valitsemamme nimi on yleistymässä, mikä on toisaalta harmi - mutta emme kuitenkaan ole yksin makumme kanssa.

Vierailija
27/36 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään pahoitin pahaisesti mieleni kun menin nimivaihtoehtoja mainitsemaan äidilleni, joka ystävällisesti meni juoruamaan ja puhumaan niin että eräällä rouvolla oli helppo arvata mitkä ne nimet tulee olemaan. Ja tämä kyseinen rouva sattuu olemaan hyvän ystäväni äiti!

Onneksi ensimmäinen nimi meni mönkään. Joten jotain salaista pysyy ristiäisiin asti. Mutta niin paljon minua harmitti että harkitsin jo vakavasti uusien nimien keksimistä.

Sitten tajusin että pöljähän minä olen!

Me olemme mieheni kanssa nämä nimet keksineet. Äitini vain mokasi ja meni juoruamaan asian jonka tiesi olevan minulle tärkeää pitää salassa. Joten saan syyttää äitiäni kun kaikki tuttavani sattuu tietämään nimet etukäteen.

Nimissä ei kai pitäisi olla mitään valittamista, oikein sievät nimet omasta mielestäni olemme keksineet. Ja minulle on kyllä ihan sama mitä muut ajattelevat MINUN lapseni nimistä!

Jokainen nimi on omalla tapaa hieno.

Vilho on oikein ihana pienelle pojalle! Onnea vain pienestä miehestä! Ihanan nimen olette antaneet lapselle!

Meillekin tulee hieman vanhempi nimi vauvalle. Ja ne nimet jotka äitini on kertonut jo ympäriinsä. Ne on ne parhaimmat kuitenkin. Vaikkei enää salaisia olekaan.....

Vierailija
28/36 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi ehdotus vielä...

Vilho Kaspian, Vilho Aslan...

Vierailija
29/36 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kummallista jos ei mielipidettään saa sanoa.

Vierailija
30/36 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimistä ne rumatkin kommentit välittömästi päin näköä, kun nimet tulee julki.

Mä tykkään kans Vilho-nimestä tosi paljon.

Vierailija
31/36 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sellainenkin henkilö, joka on muuten valmis kulemaan kritiikkiä lmelkein mistä vain, on vastasynnyttäneenä tosi " myrskytilassa" . Ei silloin ruukata kommentoida tolleen. Pitää osata asettua vastapuolen asemaan.

Muistan itse, kun kaveri laittoi lapselleen nimeksi Aapo. Siis kauan ennen tätä nykyistä Aapo-kautta. nimi oli harvinainen ja tökerön kuuloinen. En silti millään muotoa sanonut, etten pitäisi nimestä. En silloin pitänyt, mutta nykyään se on mielestäni hyvä nimi. kerroin kyllä, että hämmästyin nimestä enkä osannut odottaa sitä. Mielestäni se on hyvä reaktio.

On nimiä, joista " järkytyn" . Mutta en minä sitä kerro. Enkä toivottavasti kovin ulospäinkään näytä ;-)

Omien lapsien nimistä on tullut muutama ihmettely. Mutta suku ja tuttavat ovat viisaasti pitäneet itsellään tiedon, elleivät pidä nimistä. Esikoinen oli se joka aiheutti ihmetystä, kuopus ei niinkään, sillä nimet ovat sen verran samaa aikakautta, että sitä jo odottettiinkin.

Vierailija
32/36 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojalla tuo nimi...ei oo kukaan irvaillu mutta ehkä sitten selän takana=)elkää pistäkö niin on yksi samanniminen vähemmän=)

Vierailija
33/36 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimeksi Vilho, eikä kukaan ole irvaillut. Mutta eivät kaikki ole kehuneetkaan, en minäkään pidä ruotsinsuomalaisista nimistä, mutta en minä sitä ääneen sano...

Vierailija
34/36 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. edellinen

Vierailija
35/36 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea teille :)

Vierailija
36/36 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tunnen yhden Villen, jota kutsuttiin aina vaan Vilhoksi. Pieni poika taisi lopulta luulla, että Vilho on hänen oikea nimi... Ja tuosta tulikin mieleeni, että pitäisiköhän meidän opetella puhutteleen tuota lapsukaista oikealla nimellään myös... että oppisi senkin tunnistamaan ;)

No ei. Nimestä saa sanoa mielipiteen kyllä, mutta tapa, jolla sen sanoo, on tärkeä. Mun äiti yritti puuttua meidän nimivalintaan. " Miettikää nyt vielä. Ei se xxx sovi, kun siihen on niin vaikea keksiä toista nimeä" . Hän yritti myös vaikuttaa kummivalintaan... noh, taisi olla vähän innoissaan ekasta lapsenlapsesta. Ihan nätisti sanoin, että lapsemme nimi ja kummmit ovat mieheni ja minun asia, ei äitini.

Kyllä se silti minuakin hieman viilsi, kun tällä palstalla yhtäkkiä oli ketju, jossa poikamme etunimeä haukuttiin... se oli vaikka mitä... teennäinen, naismainen ihan kaikkea mahdollista. Tämä siis nyt useita kuukausia ristiäisten jälkeen... silti se vähän kolahti. Onneksi me kuitenkin olemme sitä mieltä, että lapsellamme on paras mahdollinen nimi.

Vilho on kaunis nimi, perinteinen ja kaikkea... tuttavasi on tollo :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä