Mies rupesi huutamaan ja raivoamaan. Sain taas kuulla
olevani saamaton, laiska jne kirosanojen kera. Tulin kotiin päivällä rankan työpäivän jälkeen ja huomasin, että koira oli vetänyt kanamuna-astiasta munia lattialle ja syönyt. Siitä oli tietty jääny tahroja. En siivonnut niitä miehen tuloon mennessä, koska halusin hänen näkevän sen. Lisäksi koira varasti leikkeleet pöydältä, ja kaivoin ne sen suusta ja heitin tiskialtaaseen. Epäonnekseni en niitäkään siivonnut ennen kuin hän tuli kotiin. Siis hän todella raivosi ja huusi. Huitaisi mua pari kertaa pitkillä kalsareillaan. Kehotin kyllä lyömään kovemmalla... Mulla alkaa asioitten mittasuhteet hämärtyä; onko tuo sen kokoluokan sotku, että siitä pitää huutaa tuolla tavalla?? Kuulemma jätän hänen siivottavakseen kaiken... Eilen muuten mieheni lupasi tiskata, mitään ei tapahtunut pitkään aikaan. Aloin tiskaamaan ja vähän yli puolen välin pyysin häntä jatkamaan. Närkästyi siitä ja sain kuulla, että jos jotain alottaa, pitäisi se tehdä loppuun asti ja että vältän kaikkea ruumiillista ponnistelua.
Kommentit (29)
kenties (vaikka tämä on aika pitkälle vedetty johtopäätös pienen viestin perusteella) kannattaisi ottaa asiantuntija-apua esim. perheneuvolasta tai kirkon perheneuvojalta. Kauanko olette olleet yhdessä? Onko tämmöistä ollut ennen vai onko tämä uutta käytöstä mieheltäsi? Onko teillä jokin ylimääräinen stressitilanne päällä tms. erikoista vai onko tuo mielestänne normaalia käytöstä?
toinen jättää tahallaan sotkut siivoamatta " jotta toinen näkisi" (MIKSI ihmeessä sen pitäisi ne sotkut nähdä, mitä hyötyä siitä on) ja toinen hermostuu siitä sitten...
Miehellä koko ajan kauheasti hommia, mulla on töitä (sijaisuuksia) ja opiskelua. Saan koko ajan kuulla olevani saamaton, vitun laiska, en saa mitään aikaiseksi jne. Yleensä monen kirosanan kanssa. En osallistu mihinkään. Ilemisesti ei huomaa, miten joka päivä teen täällä jotain, minä hoidan siivoamiset yms. Tai sitten niitä ei jostain syystä lasketa. Alan kyllä tuntea oloni aika kurjaksi. En kuulemma osallistu mitenkään rahallisesti. Minä ostan pääsääntöisesti ruuat ja juomat, annoin juuri 1000 e autoon, yritin antaa hänelle rahaa, mutta kirjoitin tilisiirtoon väärän viestin (" vuokraa" , yritin olla vitsikäs) ja hyvä etten saanut siitä kirjaimellisesti turpaani.
siitä pitää huutamalla huutaa ja raivota ja käydä käsiksi???? Ap. Edellinen oli myös ap.
ei ole terveellistä joutua kohdelluksi noin.
kuin tuollaista nöyyryttämistä, kalsareilla hakkaamista.
En käsitä näitä vastauksia, miten kaikki tuntuvat olevan sitä mieltä, että se on itsestäänselvästi naisen tehtävä siivota. Molemmathan tulivat töistä. Miksi mies saa kiukutella sotkusta töistä tultuaan, mutta naisen pitää vain nöyrästi painua heti töistä tultuaan siivouskaapille.?
jos ei koulutus tehoa niin kenkää vaan.
Miks niitä ei voinut korjata heti pois? Miksi sun piti tehdä tosta niin hirveen suuri numero?
Mun mielestä sussa on vika.
Mies omistaa " kotimme" , joten jos täältä joku lähtee, niin se olen minä (On siis tehnyt moneen kertaan selväksi, että vain hänellä on täällä määräysvaltaa, kun hänen nimi on paperissa ja hän maksaa lainanlyhennykset). Mulla ei ole paikkaa mihin mennä, äitinikin asuu niin ahtaasti. On niin väsynyt olo. En varmaan jaksaisi edes muuttaa, ottaa niin koville henkisesti. Mullakin on semmoinen olo, että mieluummin sietäisin lyömisen kuin sen sanallisen nöyryyttämisen. Enemmän se huuto ja vittuilu kirvelee kuin lyönti, myönnän. Tulee todellakin olo, että musta ei ole mihinkään.
oikeastiko? Lyötkö sinä miestäsi jos hän ei ole jotain sotkua siivonnut? Tai lastasi? Tai vaimoasi? Siis olen ansainnut kaiken?
muuttaa yhteen. Eläkää omaa elämäänne ja valitkaa kumppani huolella. Mä en asuis päivääkään tuollaisessa sun työt mun työt liitossa.
sille mikset voi lähteä. Mietippä hetki miten mies kohtelee sinua. Tuo vaan pahenee ajan myötä. Heräätkö todellisuuteen sitten kun makaat kuoleman kielissä teholla kun mies suuttui jostain asiasta?
Tuo ei ole normaalia käytöstä kummaltakaan osapuolelta. Sinun itsesi ja lasten/ tulevien lasten takia kehoitan sinua: pakkaa kamat ja lähde. Aina on olemassa vaihtoehtoja.
Voimia tehdä oikea päätös.
Vierailija:
Mies omistaa " kotimme" , joten jos täältä joku lähtee, niin se olen minä (On siis tehnyt moneen kertaan selväksi, että vain hänellä on täällä määräysvaltaa, kun hänen nimi on paperissa ja hän maksaa lainanlyhennykset). Mulla ei ole paikkaa mihin mennä, äitinikin asuu niin ahtaasti. On niin väsynyt olo. En varmaan jaksaisi edes muuttaa, ottaa niin koville henkisesti. Mullakin on semmoinen olo, että mieluummin sietäisin lyömisen kuin sen sanallisen nöyryyttämisen. Enemmän se huuto ja vittuilu kirvelee kuin lyönti, myönnän. Tulee todellakin olo, että musta ei ole mihinkään.
Ei ole pakko heti muuttaa, mutta älä puhu miehellesi mitään asiasta vasta kun on muutto päivä. Ja silloinkin pidä huoli että vaikka äitisi on paikalla, ettet saa turpiin.
Tuo ei ole normaalia parisuhdetta saati tavallista elämää.
Se sai kans ihme raivareita ihan tyhjänpäiväsistä asioista ja monta kertaa meinas lyödä, oli jo käsi nyrkissä. Ja syytti mua niistä raivareista. Kerranki raivostu siitä että olin ollut pari tuntia käymässä kaverini luona. Sit se haukku mua läskiksi ym vaikka olin bmi:n mukaan alipainoinen.
ne sotkut siivoamatta. Jos me mennään mun vanhemmille ja koirat on siellä tehneet tuhojaan mun vanhempien ollessa töissä, niin kyllä mä siivoan ne tihutyöt ihan ensin. Siis jos mentäisiin vara-avaimella sisään ja porukat ei oisi kotona. Siivoisin, vaikkei ne ole mun koiria. Kertoisin kyllä sitte, mitä tuhoja ne oli tehneet...
Kuka ne munat oli jättänyt koiran ulottuville?????
Silti, myös mieheltäsi todella rankka reaktio... ja jos tuollaista on usein, niin se ei todellakaan ole tervettä. Miehesi kannattaisi hakea apua, tai ehkä teidän yhdessä, siis jos yhä kuitenkin rakastatte toisianne.
Aika erikoista on mielestäni myös tuo jaottelu " miehen koira, minun kissat" . Olettekohan te ihan varmasti yleensäkään kypsiä asumaan yhdessä... vähän lapselliselta kuulostaa.
Yhä korostan sitä, että miehesi ei missään nimessä toiminut oikein, mutta ehkä ap:n tosiaan kannattaisi katsoa myös peiliin vähän.
Toivotaan ainakin. Pintaraapaisutiedoilla sanoisin että öykkäri ja moukka, läpilaiska sohvapottu joka joka kaipaa enemmän palvelijatarta kuin vaimoa.
Ellei tilanne voi parantua, ellei miehen käytös voi muuttua, ellei hän / te yhdessä ole valmiita hakemaan apua, mieti vakavasti voisitko olla onnellisempi ilman häntä.
Kai tommosesta voi harmistua kuka tahansa, mutta tommonen raivoaminen menee mun mielestä vähän yli. AP.
Mutta, tyypillistä miestä, että hän pitää maailman suurimpana tekona sitä, että hän on siivonnut... Jos mies siivoa yhden kerran kymmenestä, niin ei se vielä oikeuta huutamaan ja raivoamaan. Joka sitten meni lyömiseksi ja sainpa vielä kipeän potkunkin perseelleni. Mikäs sen mukavampi alku päivälle, kiva oli mennä pitämään tunteja ala- ja yläkoululaisille.