oOoOoOTIISTAIHELMIÄoOoOoO
Avaan uuden tälle päivälle kun sitä ei vielä ollut. Josko Nonna sitten hoitaisi ne linkitykset kun mä olen tumpelo=)
Täällä taitaa tänään olla nyytihakureissu edessä, on kohta kolmisen tuntia supistellut ihan reippaasti ja etenevästi joten toivotaan että palailen kera vauvauutisten=)
p02p06 ja pikkuinen 40+3
Kommentit (29)
ja supisteluja ja hassua " kutituksen tunnetta" on ollut koko aamun alapäässä.. Toivottavasti jatkuisivat tässä päivän aikana ja pääsis vaikka yöllä vihdoin synnyttää! Mä en jaksa yhtään uskoa että päivällä vois tulla lähtö, kun edelliset on kuitenkin aamulla (klo 05.26 ja 09.20) syntyneitä.
Suvi (?), täällä kanssa tulokas on useampana yönä liikkunut todella villisti ja tunkenut itseään alaspäin. Kieltämättä mullekin on tullut mieleen, että onko lapsukaisella ylipäänsä kaikki kunnossa, kun niin kamalasti myllertää. Mutta kaipa tuo on ihan normaalia kuitenkin.
Meillä esikoinen oli mahassa superrauhallinen, välillä vaan vähän ojenteli itseään etenkin loppuvaiheessa. Ja rauhallinen tyttö oli sitten vauvanakin - ja on aika iisi tapaus edelleen, vaikka toki normaalit 3,5-vuotiaan touhut ja uhmat onkin. Tämä kakkonen on vaikuttanut ainakin mahassa HUOMATTAVASTI eloisammalta. Istukkakin mulla on nyt edessä, toisin kuin viimeksi, mutta silti liikkeet tuntuu ihan hurjina välillä. Saa nähdä, minkälainen menijä täältä on tulossa.;)
luin maalisvauvojen päivityksiä ja huomasin että sulla oli la 2.3 ja mulla 1.3. Mutta sullakin tainnut la muuttua helmikuulle kun ollaan samoilla vkoilla. Eniten tietty kiinnosti kun olet merkinnyt synnäripaikaksi Hyvinkään. Sinne myös minä suunnistan. Tosin minä olen kirjoitellut tonne maaliskuisiin..
t.Nia rv 39
Toivottavasti osuttais samaan aikaan laitokselle :) Mulla siis LA 23.2. Täytyykin kysellä sit huonekavereilta kirjoitteleeko ne täällä :)
Joo tosiaan LA muuttui ekassa ultrassa aikaisemmaksi eli 27.2. ja olen menossa Hyvinkäälle, toivottavasti remppatilanne ei haittaa sinne pääsyä. Oon kuullut pelkkää hyvää Hyvinkään synnäristä. Synnytin esikoisen kättärillä ja se ei ollut mitä odotin, tosin siellä oli kauhea ruuhka silloin ja yöhoitajia puuttui joten jouduin vaihtamaan osastoakin kesken synnytyksen. Hyvillä mielin odottelen nyt Hyvinkäälle pääsyä kunhan sinne vaan joskus pääsisi... :)
Kävin esikoisen kanssa ulkoilemassa ja kävellessä tuntui todella kovaa painetta alapäässä, vauva puskee itseään lähtöasemiin muttei supparin supparia tänään. Niitä odotellessa...
Ja kiitos sille ihanalle ihmiselle, joka on myös päivittänyt minun tietoni syntyneiden listaan! =] Vaikka en ole sinne sitä " nimimerkin esittelyäkään" saanut aikaiseksi tuossa menneen 9kk:n aikana. =D
Voisin tässä aikani kuluksi (=vauva nukkuu, ja kun herää lähdetään ulkoilmaan tekemään toista tutustumisreissua, sunnuntaina ulkoiltiin ekan kerran) tekstin sinne yrittää lisätä. Toivottavasti menee oikein.
jonttu ja prinsessa 2vkoa ikää
(ja hienoa, oma takapuoli kestää jo istumista, ja särkylääkkeitäkin menee enää vain " näön vuoksi" .. =])
Kiitos teille ihanat ihmiset vastauksista :) Ette uskokaan kuinka paljon koko raskauden aikana ootte auttanu ja helpottanu oloa kun on ollut vähänkin epävarma fiilis :) Oon sitä mieltä että tää palsta ansaitsee täyden 10 ;)
ulkona olis todella ihana keli, nyt olis hyvä päivä syntyäkin :) sais piristettyä itsensä niin lähtis ulos käppäilemään, kun tuntuu kauhealta tuhlaukselta olla menemättä ulos kun aurinko paistaa noin ihanasti.
Tiedä sitten johtuuko flussasta vai mistä (mitä on jatkunut jo yli pari viikkoa) mutta hengitys tuntuu välillä todella vaikealta.Nytkin parhaillaan tuntuu kuin joku painais keuhkoja kasaan ja on jotenkin " väsynyt" olo rinnankohdalla. kaapissa olisi kyllä avaava astma lääke, mutta en ole niitä käyttänyt koko raskauden aikana enkä oikein enne sitäkään, kun ei siitä ole mitään apua.
Noista tietojen päivityksistä...Joo o, olen aika uuno näissä asioissa ja pakko myöntää etten tiedä miten se tapahtuu..Olen siis muuttanut riihimäeltä suolahteen ja synnytypaikkani on nyt sitten jyväskylä (en kyllä tiedä onko tuolla tiedolla niin väliä, mutta ajattelin vain tässä ilmoittaa...:)
Aurinkoista päivää kaikille ja kunnon supistuksia kaikille :)
suvi
Mutta supistuksen supistusta ei näy eikä tunnu. Neuvolassa kävin tänään ja pissassa oli valkuaiset plussalla ja verenpaine koholla eli oma tikuttelu jatkuu. Jos aamulla kotona näyttää vielä valkuaiset plussaa niin sitten pitää soitella neuvolaan ja lähteä sairaalaan. Katsovat siellä sitten tilannetta tarkemmin.. No, kohta olisi tarkoitus lähteä " lenkille" tyttöjen ja koiran kanssa ja sitten lähdetään shoppailee vielä esikoiselle sukset. Saa nähdä tuo lenkki tosiaan mitä vaappumista se on mutta ilma tosiaan on mitä ihanin ja tosiaan tuntuu tuhlaukselta jos ei ulkona käy. No, ihana minun äiti kutsui meidät valmiiseen ruokapöytään ja kutsun otan kyllä vastaan enempi kuin mielellään, että se helpottaa tätä arkea muuten. Itse en muuten ole varautunut mitenkään lapsivesien menoon. Täytyy myöntää ette ole moista edes hoksannut.. Jotenkin sitä uinuu siinä ajatuksessa, että sitten kun se synnytys käynnistyy niin se tapahtuu yöaikaan:) ja tosiaan kun tuon tokan synnytys vesien menolla käynnistyi niin ei se vesi silleen hulahtanut minulla vaan pikkuhiljalleen enempikin valui.. Ja tosiaan aamuyöllä..
Neronjalle muuten isot onnittelut isosta tytöstä! Ja hyvä, että kaikki sitten meni hyvin loppujen lopuksi.
Nyt me lähdetään pukemaan ja reippailemaan! Vimpula ja pikkuinen ja tosiaan se tasan 40 olisi täynnä
Voi olla, että supistukset (menkkakivut ja selkäkivut mulla viittaa supistuksiin ja avautumiseen) aiheuttivat sen, että vauvaa puristi olla kohdussa ja sen takia kävi liikkumaan enemmän. Lisäksi kun kohtu puristuu kasaan, vauvan liikkeet tuntuu voimakkaampina (tämä siis mun omaa päätelmää) ja tuolloin liikkeet sattuukin kohtuun/sinuun enemmän.
Mulla vauva liikkuu välillä tosi kipeästi, parahdan välillä kivusta. Varsinkin kun ponnistaa jaloilla vauhtia kylkiluista ja pökkää päätään alemmas, niin kävellessäkin mun kroppa vetää ihan koukkuun, sattuu niin hirveästi. Myös iltaisin sohvalla maatessa pitää samanmoisia leikkejään.
Mua kanssa ihmetyttää nämä, mulla on nyt virallisesti muutaman tunnin pidempi raskaus kun edelliset ;) ja lisäksi on istukka takaseinässä, joten senkin takia liikkeet tuntuu tosi erilaisina kuin ennen. Tämän vauvan peppu ja kantapäät näkyy selvästi kun viuhkivat ja nousevat vatsassa, mitään vastaavaa ei ollut edellisissä raskauksissa kun istukka möllötti vauvan ja vatsanahan välissä.
Jotkut vauvat villiintyvät ennen synnytyksen käynnistymistä, toiset rauhoittuvat, joten siitäkään ei oikein pysty päättelemään mitään. Mulla oli 2 ekaa vauvaa rauhallisia, en KOSKAAN saanut mitattua niitä vaadittuja liikemääriä tunnissa, joten rauhallisia olivat loppuun asti masussa -ja sen ulkopuolellakin kyllä tosi rauhallisia ja " helppoja" vauvoja.