Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi h*lvetin h*elvetti meidän lastenhoitajaa!

Vierailija
18.02.2008 |

Mua sitten pännii niin isosti, että on pakko purkaa mieltä.

Etsimme loppuvuodesta mol:n sivujen kautta itsellemme lastenhoitajaa ja löysimmekin pitkän prosessin jälkeen ihan loistavan naisen. Hakijoita oli tosi monta ja haastattelimme kuusi. Tähän päädyimme sitten pitkän harkinnan ja keskustelun jälkeen koska hän täytti kaikki toiveemme ja sanoi voivansa sitoutua ainakin tämän vuoden loppuun saakka työhön.

Teimme sopimuksen ja kaikki ja työ alkoi hienosti. Lapsemme tykkäävät hänestä ja samoin minä. On tosi hyvä hoitaja, ei moitteen sanaa.

Paitsi nyt. Hän ilmoittikin yllättäen, että omista perhesyistä johtuen hänen suunnitelmansa menivät uusiksi ja hän haluaakin mennä muualle töihin. Meillä paikka oli osa-aikainen, noin 25h/vk ja nyt kuulemma tuo raha ei riitäkään alkuunkaan vaan hän tarvitsee enemmän ja sanoutui irti.

Ottaa niin kupoliin vaikka ymmärrän tietenkin, että elettävä on ja niin edelleen. Kumman nopeasti ja yhtäkkiä vaan tuli suunnan muutos...

Nyt saan aloittaa sitten rekrytointirumban uudelleen ja pyytää hoitajaehdokkaita käymään ja niin päin pois. Ja niinkuin ei muuta tekemistä olisi!!! GGGRR!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harvalla on varaa yksityisenä ihmisenä maksaa tuollaista palkkaa, kun työnantajakulut ovat kuitenkin aika iso summa. Ja vaikka varaa olisikin, tosi harva viitsisi maksaa sitä summaa kahden lapsen kotihoidosta. Etenkin kun halvemmallakin saisi hoitajan kotiin.

No, ehkä tämä virtuaalielämän ap nyt tajuaa, että lastenhoitajan pesti on semmoinen, että tytöt tulevat ja menevät. Joku jaksaa kolme viikkoa, joku toinen ehkä puoli vuotta.

Vierailija
2/33 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on muitakin olemassa kuin nicosi ja jennicasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata leikkiä mukavarakasta,jos ei ole edes varaa maksaa kunnon liksaa...

Vierailija
4/33 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mieti itse, mitä maksatte kk hoitajalle. Käsi sydämelle - viitisitkö itse edes sormea nostaa sellaisella kk-palkalla?

Eli. On totta, että ko. hakija on puhunut toista haastattelutilanteessa. Mutta koska tarjoamanne elanto on oikeasti surkea, on aika ymmärrettävää, että sellaisesta pyritään eteenpäin heti, kun vain mahdollista on.

Kannattaa siis hyväksyä se, että kotiin saa aika satunnaisia hoitajia: sellaisia, jotka ovat ns. between the jobs eli menossa eteenpäin heti, kun parempaa saavat.

Niin tekisit itsekin.

Vierailija
5/33 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myös minä " kypsyin" aika äkkiä. Tosin mä olin niin kovin nuori silloin... Silti en edelleenkään ole sitä mieltä että haluaisin tehdä töitä _toisen_ kotona ilman aikuiskontakteja päivän aikana (leikkipuistkontakteja en tarkoita). Sen lisäksi, että yksityinen työnantajaperhe ei maksa palkkaa kvtesin mukaisesti, ainakin mulle on osoittautunut tosi tärkeiksi työkaverit.

Vierailija
6/33 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen vittumaista porukkaa täällä. Onko se jotenkin teiltä pois jos meillä on lastenhoitaja ja olen harmissani siitä, että hänen saamisekseen tekemäni kova työ meni hukkaan?

Lapsien paikka ei ole päiväkodissa ja perhepäivähoitoa ei täältä seudulta saa ainakaan toistaiseksi, on niin täyttä. Lapset 3v ja 10kk.

Palkka on sopimuskysymys mutta ihan kilpailukykyisestä palkasta kyse. Tuntipalkka.

ap

Vierailija
7/33 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut toivottavaa, että hoitaja olisi pystynyt paremmin arvioimaan rahantarpeensa, mutta ehkä hänelle tosiaan tuli äkillinen rahantarve?

Olisiko kukaan aiemmin haastattelemistasi vielä käytettävissä eli työttömänä?

Vierailija
8/33 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoitaja tekee teille 25 h viikossa, niin vaikka palkka olisin " kilpailukykyinen" , kk- palkka on surkea. Ihan turha siis ihmetellä, miksi hoitajanne vaihtoi duunia.

Ymmärrän hyvin, että sinua harmittaa - mutta surkea tosiasia on, että ihmiset laskevat saamansa palkan ja tekemänsä työmäärän suhteen aika tarkkaan. Jos liksa on liian vähän suhteessa työmäärään, he vaihtavat duunia.

Simple as that...

Vierailija
9/33 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoitaja on sanonut, että pystyy sitoutumaan työhön vuodeksi niin hän on luultavasti sitä myös tarkoittanut. Silti elämässä sattuu ja tapahtuu, eikä tuollaisia asioita voi koskaan ottaa täysin varmana. Sinun olisi siihen jollain tasolla pitänyt varautua.

Jos hänellä on tosiaan perheessä tapahtunut jotain tms. ja hän tarvitsee täysiaikaisen työn niin tietysti hänen täytyy vaihtaa työpaikkaa. Sitä sattuu.

Vierailija
10/33 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yleiseen tasoon verrattuna palkka on hyvä.

ap

Vierailija
11/33 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon koulutettu lastenhoitaja. missäpäin asutte?

Vierailija
12/33 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika, kyllä se on yllättänyt minutkin monta kertaa. Minä nyt vaan halusinkin purkaa sitä harmitusta minkä asia minussa sai heräämään ja kiitos, näin sain tehdäkin.

Ainakin kaksi haastattelemistani on vielä vailla työtä, joten ehkä keskustelen heidän kanssaan uudelleen. Heille on tarjottu jostain muusta paikasta samanlaisesta hommasta palkkaa 8e tunnilta eikä muita etuja, joten uskon ainakin palkan puolesta tämän kiinnostavan.

ap

Vierailija
13/33 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

montako lasta? minkäikäisiä, kuuluuko kotitöitä?

voi olla myös että työ on osoittautunut turhan vaativaksi tai rankaksi.

Vierailija
14/33 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-A-

Vierailija
15/33 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja töitä tarvitsee tehdä vain 25h viikossa?

Minä voisin tulla vaikka heti!

Vierailija
16/33 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhön kuuluu lasten hoito, ulkoilu omassa pihassa ja lähipuistossa, ruokailut, päiväunet sekä ihan vaan leikkiminen lasten kanssa. Ismpi käy kerhossa, joten sinne vienti ja sieltä haku kuuluu työhön myös. Matkaa kävellen noin 600 metriä.

Lisäksi työhön kuuluu lasten sotkujen siistiminen ja ruokailujälkien siivous. Ei muita kotitöitä.

Töitä pääosin 9-15 välillä, vain joskus vähän aikaisemmin alkaa ja joskus voi loppua vasta 17 tienoolla.

ap

Vierailija
17/33 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

16

Vierailija
18/33 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli aikoinaan pelkkä tekstari edellisenä päivänä.

Vierailija
19/33 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat päivisin ulkona omassa aidatussa osassa pihaa. Tämä vaan rajaa allergiset pois laskuista.

ap

Vierailija
20/33 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi