Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko olette kuulleet " tulokset" koulukypsyystestistä?

Vierailija
18.02.2008 |

Minä juttelin tänään elton kanssa, ja tyttö oli pärjännyt keskitasoa paremmin:) Olen ollut niin huolissani, kun vähän ennen joulua yksi eskarin täti alkoi valittelemaan tytön keskittymiskyvyn heikkoutta. Johtuu ilmeisesti tylsistymisestä, sillä ainakin testitilanteessa oli ollut mallioppilas.

Hän on itsekseen opetellut lukemaan ja kirjoittamaan, ja tästä syystä ollut pitkästynyt välillä eskarin opetustilanteissa. Onko muilla ollut samaa ongelmaa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten alettiin eskarin tädin puolelta ehdottelemaan näitä testejä, mikä järkytti minua kovasti. Onneksi ne nyt meni hyvin. Vaikka eipä sekään tietenkään mitään kerro joidenkin mielestä.

ap

Vierailija
2/15 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin eskarissa kelto kävi katsomassa joitakin lapsia, koska opet epäilivät näiden pärjäämistä. Mutta ei niitä kaikille tehty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

perustestit tehdään nykyään kaikille eskareille. Sitten jos niissä " jää kiinni" , ohjataan lisätesteihin. Hyvä systeemi.

terv. äiti ja luokanope

Vierailija
4/15 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" vialla"

Vierailija
5/15 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunnassamme kaikki lapset testattiin jos se oli vanhemmille ok. En ole kysynyt testin tuloksia sillä tiedämme, että lapsemme kohdalla ei ole mitään syytä epäillä etteikö pärjäisi syksyllä koulussa.

Vierailija
6/15 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

testit välillä paljastavat tosi yllätyksellisiä asioita, joita ei ole edes voinut kuvitella.

Vierailija
7/15 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi oli niin kova pala minulle kun eskarista halusivat näihin testeihin. On aina ollut reipas ja sosiaalinen, ja osaa siis lukea ja kirjoittaa. Eskarin täti sanoikin minulle, ettei vanhemmat aina tiedä näistä jutuista:/

ap

Vierailija
8/15 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käymään katsomassa lastani siellä ryhmässä. Otin itse yhteyttä. Koko ryhmälle tehtiin testit ennen eskarin aloittamista, mutten ole ihan tyytyväinen siihen, miten uusi ryhmä on lähtenyt muodostumaan, enkä ole ihan varma siitä, miten oma lapseni sosiaalisesti siellä pärjää.

6

Vierailija
9/15 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ap kirjoitti, että lapsensa on keskivertoa parempi. Minua sen sijaan ei voisi lasten luokittelua kiinnostaa vähääkään. Kavahdan lasten luokittelua tai sitä, että lapsen onnistumisista rintaansa röyhistelvät vanhemmat ikään kuin lapsen tekemiset olisivat vanhempien onnsitumisia ja että lasten kuuluukin onnistua jotta " kelpaisivat" vanhemmilleen.

Meidän eskarilainen on osannut lukea jo 4-vuotiaasta, kirjoittanut on jo kohta vuoden. Taidot ovat erinomaiset ja elto sanoi tuon, että ei ole mitään syytä epäillä etteikö menisi kouluun kun kysyi annammeko luvan siihen, että poikamme myös testit tekee.

No miksi sitten tehdä lapselle " turhat" testit? No siksi, että emme halua lapsemme kuvittelevan olevan jotain parempaa kuin muut. Testit olivat vain kuin liuta eskaritehtäviä lapselle ja sellaisina ne halusimme hänelle selittääkin. Ai että miksi? No siksi, että lapsella on myös muita sisaruksia joiden emme halua luulevan, että heidänkin pitäisi tehdä samoja asioita kuin eskarilaisemme joka on siis esikoisemme.

Vierailija
10/15 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän eskarilaisen kohdalla ei ole puhuttu mitään kyseisistä testeistä. eikä eietääkseni ole ollut testejä? tekeekö kaikkiane? voiko ne olla vielä keväämmällä?

Vierailija
11/15 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kamala, kun tuli kirjoitus virheitä : )

siis tietääkseni ja tekeekö kaikki ne

Vierailija
12/15 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsiäisen jälkeen. (heidän poika siis testajaan ja opettajat olivat puhuneet heille jo pari viikkoa sitten)

Vierailija
13/15 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

testataanko ne lapset, jotka opet katsovat tarpeelliseksi testata? ja siis vanhempien kanssa keskustellaan etukäteen testin tekemisestä? mietin vain, että lapsi ei välttämättä osaa kertoa, onko tehnyt testiä, jos on saman tyyppinen, kuin tehtävät yleensä. jos vanhempien kanssa keskustellaan aina ennen testin tekemistä, niin tietäisi sitten kysellä tuloksia? vai infrmoidaanko kaikissa tapauksissa? opeja paikalla? tai muita tietäviä?

Vierailija
14/15 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydä läpitte vanhempien kanssa, vaikka niissä ei mitään poikkeavaa olisikaan.

Vierailija
15/15 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos 21