Miksi pidetään pahana sitä, että työntekijä menee kipeänä töihin?
Jo on vaikka vähän räkätautia, niin heti haetaan saikkua, ettei olevinaan tartuteta muita työntekijäitä.
Mutta kuten meillä ja monessa muissa pienissä firmoissa, yksityisyrittäjä pomo tulee kuitenkin aina töihin, oli kipeä tai ei. Siitä ei puhuta mitään, miten tartuttaa muita aiakkaita ja henk,kuntaa. Hoetaan vaan, että yrittäjän on tehtävä joka päivä töitä.
Vai tiedättekö jonkun yrittäjän, joka pitää saikkua?
Kommentit (8)
jos ei lepää tautia pois. Onhan näitä työn sankareita tietysti olemassa joka työpaikassa mutta itse en ainakaan ole niin korvaamaton etteikö sairaslomaa voisi aiheesta pitää.
jos menet räkätautisena töihin tarttuttamaan muut niin siinähän vasta on työnantaja kiitollinen kun puolet henkilökunnasta on saikulla!
Ei mutta oikeesti, ne pienet flunssat helposti venyy pitkiksi taudeiksi josset lepää.
kun syksyllä tulee se ensimmäinen flunssailija töihin syyskuussa ja sen seurauksena sama flunssa kiertää koko avokonttorin 20 henkilöä. Jokainen on vuorollaan kipeänä.
Se on huvittavaa nähdä kuinka se sairaus aaltona lähtee yleensä aina siitä vasemmasta etunurkasta (jossa on yksi työhullu) ja tulee loppujan lopuksi oikealle takanurkkaan. Itse olen siellä oikeassa takanurkassa ja koitan väistellä muita sitä mukaan kun sairaus leviää.
Tai siis olisi hyvittavaa katsoa ellei tietäisi että kaikki ovat kohta vuorollaan sairaana ja itselle kasautuu sen takia paljon pitemmäksi aikaa enemmän töitä kun jos tuo yksi sairastelija pysyisi ihan vaan kotona sairautensa ajan.
Työntekijällä ei sen sijaan ole velvollisuutta tehdä sairaana töitä. Emme elä orjayhteiskunnassa onneksi.
työpaikassani vastasyntyneiden teholla varmasti ymmärrät, miksei töihin tulla pienessäkään nuhassa. Äly hoi. Ei ole sankaruutta olla töissä kipeänä, kukaan ei ole korvaamaton. Korvaamattomia ihmisiä on hautausmaat täynnä.
tulee itse asiassa enemmän sairaslomapäiviä, koska taudit pahenevat ja tulee usein jälkitauteja, jopa keuhkokuumetta yms oikeasti vakavaa. Omassa työpaikassakin pystyn suoralta kädeltä luettelemaan monta tällaista muka-tunnollista-ja-korvaamatonta henkilöä.
Itse jään kotiin heti siinä vaiheessa, kun olo ja kunto sitä vaatii ja flunssa helpottaa yleensä 2-3 sairaslomapäivän jälkeen. Sitäpaitsi voin hoitaa lähes kaikki työasiat kotoa käsin nettiyhteyden ja puhelimen avulla, joten kotiin jäämisen kynnyksen ei siksikään tarvitse olla liian korkea. Minulla ei ole koskaan ollut keuhkokuumetta enkä edes muista koska olisin joutunut syömään antibioottikuuria flunssan jälkitautiin. Uskon, että se johtuu siitä, että maltan levätä ja sairastaa ja juoda sitä iänikuista kuumaa heti kun flunssa iskee.
Yksityisyrittäjillä uskon, että tilanne voi usein olla todella hankalakin, jos esim on asiakastapaamisia sovittuna eikä sijaista saa ja oma toimeentulo on päivittäisellä tasolla kiinni siitä, että työt saa hoidettua. Mutta lepäämisen laiminlyönti voi sitten myöhemmin kostautua todella vakavan sairauden muodossa yrittäjälläkin! Se kannattaisi aina muistaa.
Jokainen pitää huolta omasta jaksamisestaan, voihan ihminen olla ihan puolikuollut vaikka olis "vain" flunssa.
niin puhutaan selän takana, kuinka se luistaa töistä pienen nuhan takia.