Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sammutatko suihkun kun laitat shampoon päähän?

Vierailija
18.02.2008 |

Mulle on jäänyt ulkomailla asumisesta sellainen arvostus puhdasta vettä kohtaan, että sammutan suihkun aina, jos teen jotain muuta kuin " peseydyn" . Eli kun levitän shampoon, sheivaan kainalot ja jalat. En koskaan seisoskele suihkun alla huvikseni, vaan käytän vettä vaan pesuun.

Olin vaan jotenkin järkyttynyt, kun kuulin että kaverini saattaa seistä puoli tuntia kuuman suihkun alla ja harjata hampaansakin siellä. Ja minä kun tunsin huonoa omaatuntoa synnärillä, kun lievitin supistuskipuja suihkussa! : )

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Käsittämätöntä veden tuhalusta. Kaikilla ihmisillä ei ole maailmassa edes kunnon juomavettä!

Vierailija
22/40 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä puhtaan veden lotrausta! Taidat olla niitä helsinkiläisiä jotka tuhlaavat vettä 155 litraa per henkilö vuorokaudessa. Järkyttävää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Suomessa etsitään jatkuvasti uusia hyödynnettäviä pohjavesialueita, kun vedenkulutus vaan kasvaa. Lisäksi veden puhdistaminen ennen ja jälkeen kulutuksen syö luonnonvaroja ja saastuttaa.

Vierailija
24/40 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään tuhlailla puhdasta, lämmintä vettä vain sen vuoksi, että en joudu itse siitä maksamaan! Sammutan hanan myös käsien saippuoinnin ajaksi, hampaiden harjauksen ajaksi jne. Vettä tulee vain silloin, kun sitä tarvitsen. Kun asuin asunnossa, jossa keittiön hana jäi aina hetkeksi sulkemisen jälkeen tiputtamaan vettä, täytin juomalasin juoksevan veden alla vain puolilleen ja loppu täyttyi valuvasta vedestä hanan sulkemisen jälkeen.

Ihan päivänselviä juttuja mulle, ja pitäis kyllä olla kaikille!

Vierailija
25/40 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ymmärrä puhtaan veden lotrausta! Taidat olla niitä helsinkiläisiä jotka tuhlaavat vettä 155 litraa per henkilö vuorokaudessa. Järkyttävää!

En sammuta suihkun ajaksi, vaan kierrätän kaivovettämme. Mutta kuten joku tässä ketjussakin mainitsi, ei auta asiaa täällä sitä säästellä.

Ja olen nopea suihkussa kävijä.

t: taisin olla ketjun kakkonen alunperin.

Vierailija
26/40 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä sammuta vettä siksi aikaa kun levitän shampoon, sheivaan ja harjaan hiukset, jos tuntuu kylmältä. Tuossa on kyllä petraamisen varaa, mutta vartti ei kyllä riitä mulle hiustenpesuun.

OT muuten, se vinkki shampoon levittämisestä ei todellakaan käy kaikille, mulla on noin neljä kertaa paksummat ja pidemmät hiukset kuin normisuomalaisella, eli jos laitan shampoota vain lirauksen päälaelle hieromatta sitä mitenkään, ei mun takahiukset todellakaan puhdistu, kun ei alimmaiset edes kastu kunnolla =)

Vierailija
27/40 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kärsii alati rasvoittuvasta ja hilseilevästä päänahasta.

Vierailija
28/40 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesto n. 50 min. Pesin hiukset, laitoin hoitoaineen, selvitin takut, sheivasin kainalot ja sääret, pesin vartalon suihkugeelillä, kuorin vartalon ja lopuksi masturboin. Kivaa oli ;)

Vierailija
29/40 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän vain alkukasteluun ja loppuhuuhteluun

Vierailija
30/40 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedensäästö on kyllä vähän niin ja näin, koska vastaavasti olen usein suihkussa tarpeettoman pitkään.

Vierailija
31/40 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
32/40 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten ihan sama vaikka lasken sen hetken kun tärväsen shamppoon päähän.

Vierailija
33/40 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta suihku kestää kaikkineen ehkä 3-5min.

Vierailija
34/40 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lämmintä vettä

Vierailija
35/40 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästää paljon vettä, kun sulkee hanan täksi ajaksi. On pieni vaiva sulkea hana.

Vierailija
36/40 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Shampoon tehtävä on puhdistaa....

Miksi luulet että se rasvoittuu?

Vierailija
37/40 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
38/40 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelihenkinen perhe ja 60l lämminvesivaraaja!

Vierailija
39/40 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa olla lämpimässä suihkussa, oikein huolella sheivata ja peseytyä (ja vähän muuta;))..suihkussa ei ole edes painelukkoa, joten samalla saa ihanaa hierontaa!

Se ei vaikuta mitenkään kenenkään elämään niin merkittävästi, että siitä ottaisia milliäkään huonoa omaatuntoa, sori vaan. Elämässä on liian vähän helppoja nautinnonlähteitä, enkä niistä ala stressaamaan ja poistamaan.

Maailma tuhoutuu joka tapauksessa, minä en sitä voi parin minuutin suihkukeskeytyksillä estää. :)

Vierailija
40/40 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä palelen aina suihkussa ollessani, vaikkei meillä ole edes mikään kylmä kylppäri, enkä halua kärsiä enempää kylmyydestä kuin on pakko, joten suihku on päällä koko sen ajan, kun olen suihkussa eli n. 15 min niillä kerroilla, kun pesen tukan (joka toinen päivä). Olen muuten tosi ekohenkinen eli lapsilla (ja itsellä) on kestovaipat, kierrätetään jätteet mahdollisimman tarkasti, ei omisteta autoa yms. mutta tossa suihkuasiassa mulla on huono omatunto. Mutta en ihan oikeasti halua palella suihkussa ollessani, joten siksi toimin vastoin omatuntoani. Kerrostalossa asutaan. Kun ollaan maalla jomman kumman vanhemmilla (asuvat omakotitalossa), laitan hanan kiinni peseytymisen ajaksi, mutta siellä onkin sauna päällä silloin ja saunasta tulee pesuhuoneeseen lämpöä.