TaaperoENSKAT viikkoon 8!
Huomenta. Vanhat ja amyn eiliset löytyy täältä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12415517&p=1&mpage=7&tmod…
Lähden kohta viemään tytön hoitoon ja sit mennään miehen kanssa KAHDESTAAN kaupungille, enpä muista millon semmoista ois viimeks päässyt tapahtumaan :)
Mutta vielä maanantaiaamun gallupia tyttöjen äideille: Milloin olette alkaneet pitää pompuloita tai pinnejä tytöllä? Meillä kun tuota tukkaa on, mutta jotenkin hassusti se kasvaa, koska pinneistä ei oo mitään hyötyä ja pompuloista menee päänahka punaiseksi... mutta siis ihan mielenkiinnosta kyselen, käytättekö vai onko muutkin liehulettejä? (Emiliinalla on, sen verran mäkin tiedän :))
-Osse ja typykkä 1v3kk
Kommentit (49)
pieni pirttihirmu on vihdoin unessa:) Voi että, kauankohan tää kiukkuvaihe kestää..tänäänkin on taas nähty lukematon määrä dramaattisia lattialle heittäytymisiä ja käytetyimmät sanat tytöllä on ei ja en:D
Auroralla on kyllä käynyt huonosti:/ Varmaan kauhean hankalaa kun et pysty kädelä mitään tekemään.
Miamik: mua kans vainoaa toi antero:D mun isän ja papan toisina niminä on se ja isä tykkäis että poikakin sais anteron toiseksi nimekseen, mulle se on kyllä ehdoton nou,nou;)
Pompula asiaa, tyttö tykkää kovasti että sitä pompulaa hiuksiin laitetaan mutta ottaa sen heti pois ja sitä laittamista sais toistaa loputtomiin. Tuntuu kai niin mukavalta se hiusten näplääminen:) Liian hiukset kasvaa ihan hassusti kun sillä on jo suht pitkä takatukka mutta edestä hiukset on ihan lyhyet..kai ne joskus kasvaa:)
Tytön napaa: Liia kävi viikonloppuna isänsä kanssa pihalla ihmettelemässä puusta tippunutta isoa keppiä, joka tytön suussa muuttui hepiksi ja tämä puusta pudonnut heppi teki ilmeisen suuren vaikutuksen kun siitä on nyt selitetty mummolle,liikkarin vetäjälle,muskarissa,kerhossa:D Toinen suuri puheenaihe on äidin tissit jotka on tytön mielestä ihan selkeästi epäkunnossa (jätin päikkäri imetyksen pois) kun tissiä saa vain iltaisin ja tästä ihmeestä myös pitää kertoa kaikille, tyttö puhuu jotain hassua tissistä ja puistelee surkeasti huokaillen päätään, hepistä kertoessaan osoittaa isiä jos isi vaan on paikalla ja huokailee ihastuksissaan:D Mies olikin ollut liikkarissa posket punaisina näiden heppi/tissi pulinoiden kanssa..
Omaa napaa: Tämä masuvauva on kyllä ihan hissukka noiden liikeiden suhteen, pitää ihan pysähtyä kuulostelemaan silloin kun sattuu muun tohinan keskellä muistamaan että mahassakin joku asustaa, Liia ilmoitteli itsestään ekoista liikkeistä asti napakoilla potkusarjoilla ja äkkipyrähdyksillä kun taas tämä kaveri vaan tuntuu kääntyilevän hiljakseen muljahdellen, ultrassakin vaan vaihtoi kylkeä välillä kun taas Liia potki niin että anturi pomppi..mä oonkin tän perusteella jo tuudittautunut sellaisiin pumpuliunelmiin että tämä on nyt sitten tosiaan se hyväuninen ja perustyytyväinen vauva toisin kuin isosiskonsa;)
Nyt tekemään jotein iltapalaa kohta töistä kotiutuvalle miehelle:)
Queen rv19+5
Voin myydä sen sulle yhtälailla, tai no, en ota siitä muuta kuin postarit. Laita sun osoite mulle meiliin karssuli80 @ hotmail.com, niin laitan paketin postiin ja kunhan tiedän postarit niin laitan sulle tilinumeron mihin voit ne maksaa. Passaako?
Karssuli
Queen: Siis mulla oli ihan samalla lailla kun sullakin! Eli Heidi kun alotti liikkumiset masussa, ni se oli silleen, et heti ekasta päivästä lähtien se potki tosi selkeesti ja useesti päivässä. Viltsu taas oli ihan toista maata... Oli välillä " pitkiä" taukoja ettei kuulunu oikeen mitään ja usein liikkeet oli aika hentosia jne.. MUTTA hiphei.. Nyt loppuraskausaikana kaikki onki kääntyny toisin päin. Nyt Viltsu myllää miljoona kertaa päivässä ja niin kipeesti että HUH HUH! Heidi ei ollu yhtään semmonen sit taas loppuraskaudessa... liikehti kyllä säännöllisesti jne.. mutta harvemmin ja " nätimmin" . En esim. Heidiä odottaessa heränny muistaakseni kertaakaan yöllä siihen, että se olis jumpannu... Mutta tää pikku Vilho-Viljami on ehtiny tehdä sen jo monta kertaa!!! :D
Omaa napaa vähän ennen suihkuun menoa.. Mulla on tosiaan tänään taas vyöhyketerapia klo 13 (aikaistu tunnilla). Toivon tosissaan, että siitä olis taas apua! Ei oo viimeseen 3 pvään tää olo ollu kauheen kaksinen.
Mä en tiiä onko mulla jossain hampaassa vikaa, kun särkee vas. yläpuolelta vai onko mulla sillä puolella poskiontelontulehdus (vas. nenä tukossa ja tulee keltasta räkää, joka on tosi tiukassa). Plääh. En viittis mennä lääkäriin, kun en tiiä kumpaan menis ensin jne.. Pitää ny kattoo.. Voihan se olla, että siellä on vaikka ien ärtyny ja se menee pian ohi.
Nyt meen suihkuun nautiskelemaan. (Vinkki: Anne Lindin Sitruunaruoho suihkusaippua on IHANA!!!! =) ja on ne muutkin Anne Lindin saippuat tosi mahtavan tuoksusia...)
Burde, vilhami 33+3 & heidi ~1v5kk (hoidossa, enää 3? hoitoaamua jäljellä)
Huomenna lähdetään D' n kanssa mummilaan, joten loppuviikon palstailut taitaa jäädä väliin. Vähän vaan kauhulla odotan tota mummila reissua, kun siellä on nyt koira. D periaatteessa tykkää hirveesti kaikista eläimistä ja on kiinnostunut, mut lähempää pelkää ihan hirveesti. Eilen kyläiltiin kaverilla, missä oli kissa. Ensin D oli tosi innoissaan ja hoki vaan " tissa, tissa" , mut sit iski paniikki. Jos kissa tuli vähänkin lähemmäs (aluks riitti samaan huoneeseen tulo), D meni ihan jäykäks ja alko huutamaan :(.
Poppis: Mulla oli kans aina pienenä sellasia puu/muovipallopompuloita :). Nyt yritin joskus ettii niit vaikka mistä, muttei löytyny..
Burde: Oliks sun mies Heidin synnytykses mukana? Nyt ei sit ole tulossa?
Hermione: Meillä oli noro viime talvena (mulla ja D' lla, mieheen ei mikään tauti tehoo). Se oli kyl hirveetä :S. Silloin tk' s sanottiin et vauvalla voi kestää ripulointi pitkään, kun juo niin paljon maitoo, mut ei kannata ottaa maitoa poiskaan.
Napero: Lohdutuksen sana.. Kun aamulla meikkaan niin D' lle pitää anataa oma meikkisieni, millä sit sutii naamaansa. Ja mies tykkää ;)
Q: Meil ei D' lla nyt oo pitkää tukkaa, mut kasvatan ja sit ei kukaan saksi sitä ;). Meil oli miehen kans jo ajat sit suunniteltuna, et kolme lasta, 2 poikaa ja 1 tyttö. Mä saan värkätä tytön hiuksia leteille yms., mies saa leikata yhden pojan hiuksia koneella miten haluu ja toiselle pojalle tulee rastat ;). D ei ole edelleenkään nukkunut yhtään yötä vinkumatta/heräilemättä, mut nyt siirryttiin pinniksesta " isojen" sänkyyn ja yöt on kahta kauheempia.. Pyörii, itkee, heräilee.. Ehkä se joskus tottuu.. (pinnis on jo palasina odottamas varaston siivousta, joten sinne ei enää takas pääse.)
Hyvät jutut Liialla! Meillä on taas kaikki afrikkalaiset miehet Daddyja. Luulin, et tosta jo päästiin.. (D silloin nigerias yritti kyl alkaa sanoon kaikkia Daddyks, mut sit vähän katteli ympärilleen ja huomas, et tääl on nyt vähän liian monta tummaa miestä.) Nyt sentään uskoo kerrasta, kun snaoo ,ettei ole daddy vaan joku setä.
Nyt on pakko lähtee syömään..
Piti tulla pitkästä aikaa " kynäilemään" kun ootte puhuneet mm. korvie putkituksesta... Nimittäin me oltiin eilen sairaalassa kun Ellille laitettiin putket. Oli kyllä rankkaa (mulle) mut E oli tosi reipas ja iloinen. Mut on se vaan niin rankkaa katsoa ja ymmärtää kun pieni nukutetaan ja laitetaan esim. tippa. Itse toimenpidehän on ihan pieni ja helppo, mut se nukutus vaan tuntui niin hurjalta. Mutta tosiaan oltiin sairaalassa aamulla klo. 6.45, toimenpideaika 8.30 ja elli heräsi nukutuksesta klo 10 ja jo kahdeltatoista päästiin kotiin. Normaaliin elämään sai palata heti ja päiväunet olikin normit paitsi vähän myöhemmin kun yleensä ja ulkoiltiin illalla ja yö ihan normaali. Mutta huh huh kuitenkin, onneksi on ohi. Toivottavasti auttais nyt ja korvatulehdukset loppuisivat. Ellillä siis on ollut 8 kk asti kokoajan korvatulehdus jommassakummassa tai molemmissa korvissa ja jouluna jo liimakorvan alkua toisessa niin lääkäri suositteli pikaista putkitusta ettei vaikuta kuuloon ja sit puheen oppimiseen.
Niin ja oltiin ihan julkisella puolella putkituksessa Meilahden sairaalassa jossa laitetaan kaikki Hus:sin alueen putket.
Mutta mutta... pinneistä ja kampauksista sen verran, että meillä ei ihan ole ajankohtaista, koska vain pientä vaaleaa untuvaa (jonka näkee vaan hyvässä valossa ja märkänä) kasvaa neidin päässä. Samantyyppinen helppohoitoinen hiusmalli on ollut myös ellin serkuilla ja heillä on sit 2v aikaan jo ollut ihan tukkaa muttei ennen sitä, ehkä meillä samaan tahtiin :)
Mut kuulostaa ihanilta noi jennin tukkasuunnitelmat, afrikkalaistyyppiseen tukkaan saakin kaikkea ihanuuksia :)
Voi vitsi noita burden viikkoja! kuukauden päästä teillä ehkä jo alkaa nyytti tulemaan ulos yksiöstään.... Mun miehen siskolla on aikalailla samat viikot kun sulla niin seurailen teidän molempien tilanteita jännityksellä... Voisko muuten viltsusta tulla oikeesti Vilho jos on poika? vai onko vaan työnimi? ..ei tullut heidistä Enniä.... mietin vaan, kun meillä oli tuo Vilho just poikanimenä kun elliä odoteltiin, toisena vaihtoehtona oli Leo... Mut hankala kyllä miettiä että meniskö ne enää, hmmmm... ehkä.
hihiii... hauskoja juttuja teidän pienet puhuu, Liia ja D ja pikkuquu ainakin ja muutkin tietty... odottelen jo innolla mitä tuo meidän tirppa alkaa puhumaan. Nyt sanoo äiti ja äkä(=iskä) ja hihhah (=ihhahhaa...keinuhevosella keinuessa), kakka sanoo aina potalla ja lisäksi selostaa lähes taukoamatta jotain omia juttujaan joista ei oikein ota selvää....
juupelis juu...
terkkuja vaan kaikille tasapuolisesti! :)
-iiris ja ellis 1,1v
Eilen jo aloitin, mutta en päässyt alkua pitemmälle kun Aleksi jo heräsi. Iltaisin olen ollut flunssan takia niin väsynyt, ettei paljon ole jaksanut koneelle istahtaa kun on jo sänky kutsunut.
Aleksiin ei vielä ainakaan ole flunssa iskenyt, mutta MPR rokotuksesta nousi parin päivän korkea kuume (yli 39ast.) Muita oireita ei tullut, ja nyt poika on ihan entisensä eikä lämpöile enää. Tuon rokotuksen saa muutes antaa 14-18kk iässä, kun olitte sitä pohtineet.
Auroralle oli käynyt köpelösti, hui :S Toivottavasti saat riittävästi apuja, jotta pärjäilette siellä kotona, on kyllä kurja tilanne.
Paranemista kaikille kipeille äideille ja lapsille!
Aino oli alkanut kävellä ihan tosissaan, hienoa, onnea uudesta taidosta!
Vähänkö naureskelin itsekseni noille Liian letkautuksille :D
Sulla on Queen kyllä sana hallussa kun kirjoittelet noista teidän kommelluksista, niitä on hauska lukea :)
Heh, meillä myös on Antero " sukurasitteena" . Miehen ja hänen isänsä toinen nimi on Antero, ja vaikka mies ei sitä suoraan ehdottanutkaan, arvasin että hän (ja pappa myös) olisi halunnut Aleksin toiseksi nimeksi Anteron. Mutta Aleksi Antero ei kuulostanut mun korvaan kovin kauniilta.. Katsotaan nyt sitten jos joskus toinen poika tulee.
KesäG: Ei ole vielä mitään erityisiä suunnitelmia, maatalousyrittäjillä kun on nuo kesät aina aika kiireisiä. Ehkä käydään jossain välissä muutama päivä viettämässä mun vanhempien mökillä Itä-Suomessa. Ja jossain muuallakin olisi kiva käydä, Ähtärin kotieläinpiha olisi ainakin yksi varteenotettava vaihtoehto kun on ihan kohtuullisen matkan päässä.
Montako hammasta muutes tämän ikäisellä kuuluu olla, siis sitten kun ne on puhjenneet kaikki? Aleksilla on jo 16 jos olen oikein laskenut, vieläkö niitä pitäisi monta tulla?
Nyt taidan mennä syömään ja tulen taas joskus jatkamaan, vieläkin jäi paljon sanottavaa :)
Viipero & Aleksi 1v3kk
Voi vitsit että Emiliina kuulkaa on söpö niine saparoineen!!! Ainokin tais olla vähän kateellinen hienoista pompuloista, kun niitä piti ihan kädellä " katsoa" ;) Ehkä meilläkin sit joskus viiden vuoden päästä voidaan harkita jotain pompuloita :DD
Niin että kiitokset Poppis& Emiliina, Pajuska& Eemeli sekä Jushka& Patrick vierailusta! Ihanaa vilskettä oli taas, ja kiva nähdä kaikkia! Eemeli on kyllä nopea nuori mies ;) Josko sitten ens treffeillä jo pieni Patrickin pääsee muiden perään :)
Liialla on hauskat jutut! ;) Samoin D' llä, kun Daddyjä on niin monia ;))
Toivottavasti D ja hauva tulee toimeen :) Aino on ihan innoissaan, kun näkee vaikka kadulla kävelevän haukun ;) Heti alkaa hillitön hihkuminen :) Meillä on seinänaapurilla kaks " hullua puudelia" (welsh gorgeja) tai siis ne hyppii ja haukkuu aina, eikä usko vaikka kiellettäis... Aino ei onneksi noitakaan hätkähdä, lienee tottunut kun vaunuissa jo pienestä saakka kuunnellut niiden haukkumista :/ Tosin aina ulos lähtiessä pitää tarkistaa, ettei niitä näy, ennen kuin uskaltaa Ainon päästää itsekseen maahan.
Lähikontaktia Aino sai koiriin ennen joulua kun oltiin kylässä mun serkulla. Siellä on ihan super-kiltti ja tottelevainen labbis, joka on myös tottunut lapsiin. Koira makas lattialla, ja Aino meni " tutkimaan" (nostelemaan) sen häntää. Aino oli hiukan ihmeissään, kun se häntä lähti liikkeelle, kun koira heilautti sitä ;) Mutta lopulta Aino meni jopa " haukkaamaan" (eli halimaan ja pussaamaan) koiraa kuten pehmolelujaan, ja toinen vaan loikoili aikansa ja lähti sitten hissukseen käppäilemään ja Aino meni edelleen perässä... Ihana koira, ei lainkaan hermostunut tai edes ärtynyt pikku-tutkijasta :)
jJotain muutakin varmaan piti kommentoida, mutta enpä nyt muista mitä...
t. Ope ja Aino 1v 4kk
Eli kovasti tsemppiä Auroralle! Aika hurja kotitapaturma, kaikkea sitä voikin sattua!
Iiriksen Ellillä taitaa olla sitten sama tukkamuoti kuin Ainolla =)
Eipä muuta taas tähän hätään :)
Ope
Josko mäkin jotain tällä viikolla raapustaisin¿
Aurora, voi HUI mikä tapaturma teillä on sattunut!!! Tuo on niitä tilanteita joita ei kyllä osaa kuvitellakaan että voisi sattua. Paranemisia sinne ja jaksamisia yksikätisenä oloon!!!
Osse, tyttöähän täältä ei löydy.. mutta Aksu juuri eilen viimeksi nappasi mun pinnin pöydältä ja pyysi: ¿minni pää-hän¿¿ ja hetkeksi laitoin (salaa isiltä)
Kesägallup, töitä, töitä, töitä.. Aksu siirtyy vuoropäiväkotiin kesäkuun alusta ja mä olen ilmoittanut itseni koko kesäksi töihin. Mies on myös jumissa töissä koko kesän¿ ja koko kevää, syksyn ja talven¿ avaa uuden baarin yhden kaverinsa kanssa kesällä ja seuraavan vuoden mä oonkin sitten käytännössä suunnilleen yksinhuoltaja kun baarin lisäksi sitten miehellä on vielä päivätyönsä tehtävänä. Varmaan ainakin Aksun kanssa kaksin sitten tehdään päivän reissuja johonkin.
Hauskoja juttelee Liia ja D. =D Meillä Aksun kanssa pari päivää sitten repeilytti äitiä ja isää oikein huolella. Aksulla kun välillä aina kovasti touhutessa sanat menee sekaisin tyyliin hatusta tulee huttu jne. Noooh¿ nyt sitten pelaili pikku mailallaan pallon kanssa jo höpötti ¿mailalla palloa, palloa¿¿ sitten ykskaks yllättäen alkoikin kuulua: ¿pillua, pillua, pillua¿¿ Mä tipahdin ihan totaalisesti ja jouduin kätkeytymään viltin alle nauramaan ja siitä kun vähän tokenin korjasin kyllä heti, että Aksu PALLOA¿
Aksu onkin nyt mummulassa viettämässä mummulapäivää kun mä olen siivonnut ja pakannut. Lähdetään huomenna aamulla ajelemaan Lappiin ja tullaan ensi viikon perjantaina kotiin sieltä. Ihanaa kun on loma!!!!
Nyt pyykkiä laittamaan¿
pikku-milli & Aksu 1v9kk
Repeilin täällä kyllä Liian ja Aksun jutuille :D Tuo D:n daddy-juttukin jaksaa aina vaan naurattaa ;)
Idalla tulee nyt koko ajan uusia sanoja ja tosiaan jotkut sanat menee ihan " väärinpäin" . Tällä hetkellä neiti hokee koko ajan pimppa- ja pippelijuttuja. Vieraitakin kun tulee niin neiti rupeaa pohtimaan kellä on pimppa ja kellä pippeli :) Tosi kiva, jos Ida alkaa tarhassakin moisia höpöttämään!
Auroralle oli kylä käynyt köpelösti. Jotenkin sitä ei voi ymmärtää että kotonakin voisi tuollaista sattua! Toivotaan että saat käden pian kuntoon!
Olipas kiva lukea Ellinkin kuulumisia! Toivotaan, että putket pitäisivät tulehdukset poissa!
Pajuska, mä olen tehnyt saman " tempun" kuin sinäkin. Eli heti kun äippäloma loppui niin ilmottauduin työttömäksi (sain paaaljon paremmin liitonkorvauksia kuin mitä kht olisi ollut) ja keksin koottuja selityksiä ettei olisi tarvinnut mennä töihin ja laittaa 10kk neitiä hoitoon ;) Ainut vaan niin lähihoitaja kun olen niin kauheastihan ne painostivat työkkärissä töihin. Mutta näinkin pitkälle sain olla työttömänä. Juuri sinä päivänä kun päätin soittaa työkkäriin että jään kodinhoidontuelle niin tulikin loistava työtarjous enkä halunnutkaan enää kieltäytyä. Nyt kun tosiaan Ida on " jo" kohta 1v5kk niin ei se hoitohomma olekaan minulle enää niin kova paikka :) En kyllä siltikään ole kuin max 4kk töissä...
Kyllä on Aleksilla hampaita, huh huh! Meillä on tosiaan nyt kaikki ne 5 kpl ;)
Napero, suotta sä millekään päivähoidon ohjaajalle soitat, puhu suoraan sille työntekijälle niin ehkä sillain ne asiat jo selvinnee :)
Idaa kiinnostaa myös koirat, mutta kuitenkin jos koira tulee liian lähelle niin on se vaan jännä ja vähän pelottava juttu. Kissat ei ole niin pelottavia kuin koirat :)
Me mennään huomenna tutustumaan tuohon päiväkotiin. Minä yritin soittaa sinne maanantaina noin 30 kertaa ja tiistaiaamuna kun ei vastattu vieläkään niin katsoin netistä toisen numeron. Netissä ainakaan ei edes ollut sellaista numeroa minkä päivähoidon ohjaajalta sain? No, sain kuitenkin päiväkodin johtajan kiinni ja hän oli kyllä niin mukava että! Nehän on muutaman kerran käyneet pikkuisten ryhmän kanssa tuossa meidän leikkipuistossa ja tämä johtaja muisti mut hyvin :) Tuttuja siis ollaan jo ;)
Jostain kumman syystä mua ei jännitä yhtään töihin meno tai Idan hoitoon meno? Ehkä sekin vaikuttaa asiaan, kun tuo meidän neiti on nykyään niin reipas tyttö ettei varmaan yhtään protestoi hoitoon menoa. Mitä nyt iltaisin saattaa vähän äiteelle ja isille kiukutella!
MiaMik ja Ida kohta 1v4,5kk+
kun on niin rankka työpäivä! Yks uus juttu alkoi just ja en millään jaksais nyt perehtyä siihen. :/
Oon ihan silmät ristissä, kun yö oli taas aikamoista... Pikku-quu itkeskeli ja hakkasi ovea vähän väliä klo 2 asti, mutta sit vaan päätin, että ihan sama, vaikka naapurit heräis. Eihän poikaa voi totuttaa siihen, että palvelu pelaa jatkuvasti yölläkin. Ja kun sillä ei oikeesti oo mitään hätää! Itkukin on sellaista tekoitkua että ei oikein heru sympatiapisteitä äidiltä, ainakaan keskellä yötä... Ja kun avaan oven, se alkaa ehdottelemaan, että " alakertaan" , " haluu pukemaan" , " haluu leluja" . Luulee vissiin, että on jo aamu. Varmaan puol tuntia sitä mouruamista kuului oven takaa, mut sitten quu on ilmeisesti raahautunut takas omaan sänkyynsä ja nukkui aamuun asti. Huh! Tarhassakin se oli eilen heräillyt päikyiltä jatkuvasti, vaikka ei yleensä tosiaan pihahdakaan ennen kuin sit herää oikeesti.
Eikä, pakko jatkaa työtä! Tuntuu, että en millään jaksais istua sekuntiakaan tässä tuolissa. Aamulla tuli telkkarista sellasen lakukääretorttukakun ohje. Ajattelin, etä voisin palkita itseäni ja miestä rankasta työpäivästä ja leipoa sellasen illalla. :)
-Q-
Mitäs mä sanoin, tuun nyt lomalla joka päivä häiriköimään... No, huomenna en enää oo täällä, kun tarttee mennä töihin, höh!
Ensiksi KIITOKSET Osselle&typylle, Bejbille&Evelle ja Amylle&Emmille vierailusta ja kiitokset Eetun puolesta myös lahjoista...
MM, tuosta päivähoitojutusta viel... Täällä maalla kun ollaan niin mikään ei mee perille noille, ellei ota yhteyttä pomoon, valitettavasti! Mutta katselen nyt viel tilannetta ja soittelen vasta sitten sille niiden pomolle...
Meillä Eetu vetelee vieläkin päikkyjä, nukahti ehkä klo 13 vasta, mutta täytyy vissiin kohta mennä herättelemään, kun illalla pitäs saada se nukkumaan aikaisin, kun huomen aamulla taas arki palaa!
Q, mä oon yrittäny vielä toistaiseksi nyrhiä ite noita Eetun hiuksia, ja siltä ne kyllä näyttääkin! Toi on varmaan lähellä sitä pottaleikkausta, mutta ei ihan... Meillä mies pitää siiliä ja mä en ihan niin lyhyttä EHKÄ viel haluu Eetulle.
Ihania noi Idan, Aksun ja Liian kommentit! Hih.
Jenni taitaa olla jo matkalla mummolaan, hyvää reissua silti!
Kiva kuulla Iiriksestäkin pitkästä aikaa!
Ja Quu mä luin tuosta sun tekstistä että lakuLÄÄKEtorttu ja aattelin että onpas kummallinen leivonnainen, ennenkuin luin sen toisen kerran, heh!
Joo, mutta ei muuta tänään täällä.
napero ja Eetu 2v10pvä
Ekaa kertaa mun jaksaminen alkaa olla äärirajoilla.
Käytiin eilen tosiaan siellä lääkärissä ja allergologi sanoi että Milo on todennäköisesti allergisoitunut riisille. Onneks olin jo eilen aamulla niin fiksu etten antanut muuta kuin korviketta Milolle. Kun Milo kerkesi jo pari päivää saamaan riisivelliä. Nojoo, siihehän eilen ne huudot ja ripulointi sitten loppui. Lääkäri sanoi että positiivisen altistuksen jälkeen suolisto on yleensä niin huonossa kunnossa että mahataudit tarttuu tosi helposti ja sitten mennään takapakkia ruoka aineissa.
Eli nyt Milo syö jonkun aikaa pelkkää korviketta ja sitten ruoka aine kokeilut aloitetaan ihan uudestaan uusilla ruoka aineilla.
Mä en tajuu miten mä jaksan tän rumban aloittaa uudestaan. No ehkä mä oon nyt vaan muutenkin niin väsynyt etten edes jaksa ajatella kovin selkeesti asioita. Vaikka Milo nukkui viime yön hyvin niin minä makasin valveilla murehtimassa näitä juttuja.
Milo on ihan ihmeisään kun ei saa tavallista sapuskaa ja aina vaan lykätään pulloa suuhun. Jotenkin syytän tästä vaan itseäni kokoajan vaikka enhän mä tietenkää asialle voi mitään. Musta on vaan niin kamalaa kun pieni kärsii...
Me lähdetään kuitenkin perjantaina miehen kanssa sinne laivalle, jos saisin vaikka vähän etäisyyttä asioihin. Mutta mitään fiiliksiä ei kyllä ole.
Sori tää kauhea purkaus mutta kirjoittaminen tekee hyvää...
Hermione
Heippa vaan!
Ja alkuun kiitos NAperolle ja Eetulle aamuisesta kestityksestä ja seurasta! Oli kiva nähdä pitkästä aikaa! Ja Bejpille ja Evelle kiitos matkaseurasta ja kyydistä! Emmi tietysti nukahti paluumatkalla, mutta eipäs vaan jatkanutkaan unia vaunuissa. PÄikyt siis vajaa puol tuntia. No nyt käytiin sitten kääryyttelemässä ja likka simahti vielä. Nukkukoon nyt hetken, niin ei sitten kuudelta vielä mene iltaunille.
Ja kiitos Bejpille ale-vinkistä! Käytiin vielä iltapäivällä TArjoustalossa ja ostin Emmille kevääksi kaksiosaisen vettä hylkivän puvun kympillä ja ensi talveksi kakkoshaalariksi Lassien Supratechin viidellätoista eurolla. Kyllä kannatti! Nyt himottais lähteä käymään kirppiksellä vielä tekemässä löytöjä...
Hermionelle halaus ja voimia hurjasti! Ihan kauhealta kuullostaa tuo teidän tilanne tai siis Milon tila. Toivottavasti pian löytyy sopivia ruokia!
Auroralle myös tsempityksiä! Varmaan vetää pinnaa kireelle, kun on niin avuttomassa tilassa. =S
Pikku-quu on alkanut hulinoida öisin. Pöh! Toivottavasti unet rauhoittuu pian! Mä en edes uskalla ajatella, miten Emmin unien käy sitten joskus (ehkä viisvuotiaana) kun pääsee pois pinniksestä...
Liialla ja Aksulla on ihan huikeet jutut - piristää kummasti päivää! =D
Kiva kuulla Iiriksen ja Ellinkin kuulumisia pitkästä aikaa! Kyllä nuo on lohduttavia nuo kertomukset, kuinka helposti korvien putkitukset oikeesti sujuu. Ja tosiaan kuten jo Naperolle sanoin aamulla niin tiiän kyllä, että aika näpsäkkä operaatio se tuubitus on, mutta tosiaan Emmillä saattaa olla se kitarisaleikkaus siinä samaan syssyyn. Mutta se
siis selviää 14.3. Ja mitäpä sitä ei tekis lapsensa paremman olon puolesta. Voin kuvitella, kuinka kamalaa on katsella niitä piikkejä ym. kun rokotuskin tekee heikkoa...
Jaapas, josko hätyyttäis miehen tuolta prätkän kimpusta pois ja lähtis sinne kirpparille käymään. Mukavaa viikonjatkoa kaikille!
-Amy ja Emmi, hämmentävästi toisilla päikyillä
[color=red] Q: Voi hitsi että kuulostaa kurjilta noi teidän yöt! Toivottavasti rauhottusvat pian! Mä olin ihan naatti kun Heidi heräili kipeenä ollessaan ja yks yö jopa karkas meidän vierestä ja makkarista.. sano vaan mennessään eteisen käytävässä, että " pelaa! pelaa!" . eli siis xboxia olis ollu vailla. =) Mut siis tosiaan... onneks yöt on taas palautunu normaaleiks. *koputtaa puuta*
MM: Mä uskon kans, että ne hoito- ja työkuviot lähtee menee ihan hienosti! Emmäkään sillon ressannu ja oli luottavainen olo, että Heidi tykkää olla hoidossa ja niinhän se on tykännykin!!! =)
Hermionelle ja Milolle ISOT halit ja tsempitykset!!! Kyllä teitä ny oikeesti koetellaan oikeen olantakaa!! Koita saada järjestettyy itelles nukkumisaikaa ettet ihan kuukahda!!!!! Onks teillä ketään tuttuja, ystäviä tai sukulaisia, jotka vois hoitaa sen aikaa Miloo, että saisit levättyä. Olis kivempi lähtee sinne risteilyllekin, kun olis jo vähän univelkaa pois ennen reissua.
Jenni: Oli mies Heidin synnytyksessä mukana ja oli hyvänä apuna ja tukena. Tulee nytkin synnytykseen mukaan, vaikka doulakin on tulossa. =0)
Iiris: Juu ei tuu Viltsusta Vilhoo jos sattuu poika olemaan... :D Me ollaan muuten testattu Heidillä meidän nimiehdotukset ja kun pyydetään sanomaan pojan nimi *piip*, niin Heidi sanoo AINA " Kaki" . Heh.. Ja siis se nimi ei oo LÄHELLEKKÄÄN Kaki. =) Hassu heidi.
Hienoa, että putkitus meni hyvin. Toivottavasti siitä ny sit olis apua ja tulehdukset jäis historiaan korvien osalta!!!
Oma napa: Kävin siellä vyöhyketerapiassa ja se hoiti samalla mun poskiontelontulehdusta (se se siis tod.näk. on, vaikka en oo lääkärissä käynykään). On kyllä jomottanu koko päivän tota vas.puolta, että voi jee. :/ Toivottavasti se v.terapia auttais.. ja äsken höyryhengittelin yötä varten + yöks pitäis laittaa peukkuihin mustapippurit. =) Nii joo ja sain mä ilmeisesti homeopaattisia rakeitakin tohon poskiontelohommaan. Toivottavasti tää jomotus olis huomenna vähempää ku nyt.
Heidin napaa sen verran, että Heidillä on tosiaan enää 3 hoitoaamua ja sit Heidi jää mun kanssa kotiin... Sillä alkaa isosiskousloma! Ja mulla alkaa ens viikon perjantaina äitiysloma. :D
Heidi muuten sanoo nykyään isäänsä nimillä " kikka" = iskä & " kiki" =isi. =) Mies on ihan tohkeissaan kun aina kuuluu jostain, että " kikka!" ja sit heidillä on isälleen jotain näytettävää tai kerrottavaa. =) Ihana tirppa!
No joo.. käyn vilkasee vielä odotuspuolen huhtikset ja sit alan virittelee niitä mustapippureita peukkuihin! :D Öitä.
Burde, viltsu 33+3 & heidi 1v5kk (noin)
Pikaiseen pakko hehkuttaa, kun muistan, että quu on alkanut osoittaa ensimmäisiä merkkejä siitä, että se tajuaa, mitä potalla kuuluis tehdä. Pari kertaa se on jopa ilman housuja leikkiessään sanonut, että pissa, ja kipaissut potalle. :) Luulen, että jotain loksahti paikoilleen poitsun pienessä päässä, kun kerroin, että sitten kun tulee pissa pottaan, sen saa kaataa vessanpönttöön ja sitten pääsee painamaan nappia. Ai että se on ylpeä aina, kun kehun sitä ja se painaa nappia. :)
Yöt jatkuu risaisina... No, onneks viime yö ei ollut ihan niin kauhea. Mutta annoin quun vaan sitten melskata siellä itsekseen, en käynyt kuin muutaman kerran ilmoittamassa, että nyt on yö ja nyt nukutaan. Se kyllä heitti mua mielenosoituksellisesti tyynyllä ja tutilla... No, ehkäpä se tästä.
-Q-
Kiva kuulla Iiriksen ja Ellin kuulumisia pitkästä aikaa :)
Olipas taas hauskoja letkautuksia Akselilla ja Idalla :D
Vähänkö odotan että meilläkin alkaisi pian juttua tulemaan, no kaikki aikanaan. Vielä ei tule muita sanoja, kuin ne samat " äittä" ja " ihi" .
Quulle jaksuja yöhulinoihin! Toivotaan että tuo vaihe menee pian ohi.
Onpas quu taitava kun on hokannut potan tarkoituksen :)
Hermionelle valtavasti tsemppiä ja jaksamista!! Tosi kurjalta kuulostaa tuo teidän tai siis Milon tilanne :( Varmasti tosi raskasta teille vanhemmille. Meilläkin silloin yhdessä vaiheessa oli vain muutama ruoka-aine käytössä, mutta tilanne alkoi yllättäen helpottumaan imetyksen lopettamisen/iän karttumisen myötä. Itsekin olin sitä ennen välillä epätoivoinen kun ei tiennyt mikä aine aiheuttaa oireita jne, joten voin vain kuvitella sun huolen ja väsymyksen, kun tilanne on vielä paljon vaikeampi kuin meillä. Paljon paljon voimia sulle, ja koitahan saada nukuttua jossain välissä, väsyneenä kun kaikki tuntuu vielä raskaammalta. *halaus*
Aleksi posottaa kolmatta tuntia unta palloon ulkona, joten taidan oikaista hetkeksi sohvalle vielä kun ehtii.
Viipero & Aleksi 1v3kk
Eipä tässä mullakaan ihmeempiä, typy on hoidossa ja mun pitäis kiiruhtaa kirjastoon.
Hermionelle ja Milolle kovasti voimia tuohon allergiahässäkkään, ootte kyllä kovilla taas! Ja Hermione, ei oo mikään häpee olla välillä vähän voimaton, se on ihan luonnollista. Toivottavasti tilanne paranee edes pikkuhiljaa.
Pikku-q on ruvennut yöhulinoijaksi, mä voin vannoa, et meillä on samanlainen hulinointi edessä sitten, kun siirretään pinniksestä normisänkyyn. Ja just sen takia ei aiota kiirehtiä asiaa. Tyttö on viime aikoina kans herännyt yöllä huutelemaan, mutta kun huutoihin ei reagoida eikä pääse itse sängystä pois, nukahtaa uudelleen.
Ai niin, kiitos naperolle, bejpille ja amylle keskiviikkotreffeistä, ja pienille tietty kans!
Vähän me on MM:n kans naurettu tätä meidän tyttöjen luonteenmuutosta, Ida oli äitin jalassa kiinni ekan vuoden ja meidän typy huiteli missä milloinkin, kunnes naps - nyt on osat just toisin päin! Typy roikkuu ja huutaa vieraissa paikoissa, ja Ida vaan viipottaa menemään. Aika hassua. :)
Typyllä on kyllä ollut vähän rankka viikko, ti nousi se MPR-rokotteen kuume ja eilen tuli selkään vielä ihottumakin siitä. Sen lisäks illalla huomasin, et yläposkihampaat oli jo reilusti läpi toiselta reunalta, yks alaposkari yhdestä kulmasta läpi ja toinen pollottaa ihan hirveesti. Että ei oo toisella varmaan kovin hyvä olo ollut... :(
Jaahas, nyt on pakko varmaan lähteä liikenteeseen, että ehtii hoitaa asiat.
-Osse ja typykkä 1v3kk
[color=green]...ja sitten mekin tupsahdamme tänne seuraanne!!! =)
En ole ehtinyt lukea ollenkaan kuulumisianne, mutta yritän ensi viikon alusta ruveta jo seurailemaan, niin pääsen nopeasti juttuihin mukaan. :)
Uskomatonta! Ei sitä vaan pysty uskomaan...joko siitä on vuosi?!? *haikeus* Äidin vauvasta kasvanut taapero...
No, mutta enempi " asiaa" sitten, kun oikeasti tänne kuulutaan (5.3.).
Voikaahan hyvin!!!!!!!!!
Pi-Ki ja Arttu 11,5kk+
Aurora, voi kauhistus miten sulle on käynyt! Voin vain kuvitella, miten kurja fiilis sulla on, kun ei voi tehdä mitään toisella kädellä. Multahan silloin murtui käsi, kun quu oli jotain 5kk. Oli kyllä pitkät 3 viikkoa, kun ei saanut kantaa eikä nostaa vauvaa. Yölläkin miehen piti aina tulla kääntämään poikaa puolelta toiselle, kun oli syötön aika. Ja nyt tietty on sulla ihan eri tilanne, kun O on tollanen iso ja menevä poika jo! Tsemppiä!
Jenni, hyvä, että ootte saanut elämän taas raiteilleen! Hauskoja noi sun hiuspohdinnat, kun meillä ei tosiaan tartte pohtia muuta kuin että koska taas hurautetaan koneella vähän siistimmäks pojan kuontaloa.
Mistä tulikin mieleen nyt tyttöjen pompulagallupin innoittamana kysyä poikien äideiltä, että kuinka monella enskapojalla on pitkä tukka? Me ollaan jo leikattu monta kertaa siis quun tukkaa, ihan on sellanen peruspojan tukka. Ei siili eikä pottakampaus mutta sellanen siisti. :)
Miten Kandi voi? Susta ei ole kuulunut pitkään aikaan mitään... Toivottavasti suru ja pettymys kohta jo vähän helpottaa.
MM:llä on mielenkiintoiset työ- ja hoitoviritykset meneillään, onnea vaan niihin!
Oli varmasti vielä jotain, mihin aioin kommentoida, mut en nyt muistakaan mitään. Pakko mennä saunaan ja sit nukkumaan, kun pää halkee. Mulla on niska ihan jumissa ja sen takia koko ajan päänsärky. :)
Asiaa ei helpota yhtään sekään, että quu on alkanut nukkua tosi levottomasti sekä yöllä että päivällä. Tähän asti se on nukkunut kuin unelma, mutta nyt se heräilee vähän väliä ja tulee paukuttamaan täysiä oman huoneensa ovea. Sit kun sen taluttaa takas sänkyyn, se menee kyllä ihan suosiolla, mut vähän ajan päästä taas sama juttu. Ja sellasta kummallista itkeskelyä... Kävin eilen varmuuden vuoksi näyttämässä quuta lääkärille, mutta korvat oli ihan siistit. Ehkä tää johtuu siitä MPR-rokotteesta. Siitähän voi yks oire olla vaan jotain ärtyisyyttä. Tai sit nyt on muuten vaan jotain hässäkkää. Toivottavasti tää vaihe menee kuitenkin nopeesti ohi.
Ossen typylle pikaista paranemista kuumeesta!
Joo, no ei tää nyt niin pikainen viesti ollutkaan. :)
-Q- ja -q- 1,5v ja aatu 16+2