TaaperoENSKAT viikkoon 8!
Huomenta. Vanhat ja amyn eiliset löytyy täältä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12415517&p=1&mpage=7&tmod…
Lähden kohta viemään tytön hoitoon ja sit mennään miehen kanssa KAHDESTAAN kaupungille, enpä muista millon semmoista ois viimeks päässyt tapahtumaan :)
Mutta vielä maanantaiaamun gallupia tyttöjen äideille: Milloin olette alkaneet pitää pompuloita tai pinnejä tytöllä? Meillä kun tuota tukkaa on, mutta jotenkin hassusti se kasvaa, koska pinneistä ei oo mitään hyötyä ja pompuloista menee päänahka punaiseksi... mutta siis ihan mielenkiinnosta kyselen, käytättekö vai onko muutkin liehulettejä? (Emiliinalla on, sen verran mäkin tiedän :))
-Osse ja typykkä 1v3kk
Kommentit (49)
Missäs kaikki luuraa? Onko täällä useampikin kuin Amy perheineen talvilomalla?
Meillä on myöskin mietitty jo seuraavien lasten nimet. Vielä kun raskaaksi joskus tulisi ;) Pojan nimestä meillä väännetään kättä ja myös pojan toisesta nimestä. Mies haluaa antaa oman toisen nimensä, mikä on Antero ja anteeksi nyt vaan hirveästi kauheasti jos jotain loukkaan, mutta se on aivan kaamea nimi :D Tytön nimi on jo valmiina ja teistä jollakulla enska-lapsella on jo moinen ihanuus :)
Osse, mä jo ihmettelinkin että missä sä muka olet kun ei sua mesessä näy :) Mä meinasin olla jo ihan pulassa kun ei kahteen päivään netti toiminut!
Mitäs muuta. Ei kai mitään. En muista taas mitään mitä piti sanoa!
Osse kyseli jotain, mitähän se nyt olikaan. Voi jessus tätä muistia. Ai niin joo ponnareista. Mitä ne on :D Kerran Ida on antanut laittaa ne päähänsä ja se oli siinä. Ida antaisi ponskujen varmaan olla, mutta ei anna laittaa niitä. Pinnitkin on neidin mielestä ihan nounou.
Hmmm...
Yritin soittaa tai itseasiassa olen aamusta asti yrittänyt soittaa tuohon meidän päiväkotiin, mihin Ida sai paikan. Mutta ei siellä vastata ollenkaan? Sitten luin noita lippuja ja lappuja ja sainko oikean käsityksen siitä, että päivähoitosopimus tehdään AINA vähintään kolmeksi kuukaudeksi? Iski kauhea paniikki kun eilen juuri miehen kanssa sovittiin että olisin vain 1-2kk töissä ja sitten palaisin kotiäidiksi ja tekisin keikkaa päiväkodeissa! Höh vieköön. Kai sitä pitää sitten tehdä töitä ainakin se 3kk ettei tarvitse turhaan Idaa pitää tarhassa...
Sitten taas Galluppia: Mitä meinaatte tehdä kesällä? Onko lomasuunnitelmia? Ajelin eilen turnauksesta kotiinpäin ja suunnittelin jo vähän meidän kesää ;) Haluaisin käydä perheen kanssa ainakin Puuhamaassa, Korkeasaaressa, Ikaalisten kylpylässä ja siinä vieressä Titi-Nallen talossa (nyt vasta tajusin ettei meiltä ole sinne pitkä matka) :) Ja ehkä laivallakin :) Hurjat on suunnitelmat, saa nähdä mitä saadaan todellisuudessa aikaiseksi!
Idalta tuli viikonloppuna vihosta ja viimein 5. hammas läpi! Johan sitä taas 2kk tekemällä tehtiin! Nyt meillä on täällä taas aurinkoinen neiti :)
No nyt menen tästä turhia höpöttelemästä...
MiaMik ja Ida 1v4,5kk
Meilläkin on vihdoin viimein neiti-käveleväinen ;) Yht´äkkiä vaan loppuviikosta Aino päätti, että kävellen voi kulkea enempikin kuin ne kymmenen askelta :) Tänään sitten käytiin ihan puistossakin " esittelemässä taitoja" :DD Tosin tuolla puistossa vähän " maastoesteet" (=kumpuileva maa) sekotti välillä, että piti pitää äitin hanskasta " tukea" (varmaan olis siis auttanut yhtä hyvin pelkkä hanska ilman äitin kättä) Johan tätä on kyllä odotettukin...
Viikonloppu meni hujauksessa, me oltiin miehen kanssa metsätöissä eli tontilla puita kaatamassa ja Aino oli mummin kanssa kotona. Ihan kivasti neitikin mummin kanssa pärjäilee, tosin eilen illalla oli sitten jo ihan väsy, kun ei ollut kumpanakaan päivänä malttanut nukkua kunnon päikkäreitä ja la-su yökin oli aikamoista touhua pinnasängyssä... ;) Nyt Aino nukkuu pihalla, saapa nähdä miten tänään unta riittää...
Tais tulla jokseenkin omanapaista juttua, en nyt jaksa alkaa pohtia mitä piti kommentoida...
Paitsi Queenin mukava uutinen jäi mieleen, onnea! Ja Q:llakin oli hyviä " rokko-uutisia" ;)
Juupa juu, mun aivotoiminta taitaa olla lomalla, tai sitten en jaksa edes aivosoluja enää liikutella enempiä, metsätyöt kun vie kyllä kaikki voimat ja tuntuu käsissä ja jaloissa, että jotain on tehnyt viikonloppuna... Valitettavasti homma vaan on vieläkin aika pahasti " vaiheessa" , eli luultavasti tässä ei taas vuoteen oo mitään " lepoa" tiedossa, raksaprojekti vie kaiken ajan ja energian...
Mutta palailenpa taas, kun jaksan jotain kommentoidakin ;)
t. Ope ja kävelevä-Aino 1v 4kk
Juu, eipä ole edelleenkään " kampausongelmia" meillä :DD Ei haittaa, vaikkei joka aamu jaksa/ muista harjatakaan Ainon tukkaa, ei oo mitään mikä menisi takkuun asti :DD Tosin Aino tykkää nykyään kovati ottaa harjan omaan käteen ja harjata itse omaa tukkaa, joskin toisinaan aika kovalla kolinalla, kun ei aina oikein harjakset osu päätä kohden... :DDD
Kauhean pitkä pino oli! Pitkin viikkoa tullut luettua, mutta nyt jos alan sitä lukemaan niin ihan varmasti neiti herää. :)
Amylle ja Emmille kiitokset aamukahveista! :) Kyllä oli Emmi kasvanut kauheasti sitten viime näkemän! Ja toivotaan et korvat olis terveet!
G: Me pidetään satunnaisesti pompuloita, pinnit ei oikein vielä toimi. Eve antaa pompulan olla todella hienosti eli ei revi, mutta se laittaminen on kauheaa! Sitten keksin että kun laitan pienen pompulan jo valmiiksi kaksinkerroin niin sitä ei tarvitse niin paljoa pyöritellä ja näin selvitään pienellä huudolla. :)
Lasten nimistä ollut puhetta.. Pojalle meillä on varmat nimet, minä haluaisin vielä kolmanneksi Kristianin, mutta mies ei halua sitä. Se sopis niiin hyvin! Mut sit taas kun Evellä ei ole kuin kaksi, niin en välttämättä halua kolmea toisellekaan.. Tytön nimestä ei ole mitään tietoa.. Martta Elinan olin päättänyt jo ajat sitten, mutta Elina muuttui Eveliinaksi, koska en tykkää Ellu-lyhenteestä (jota muuten miehen äiti käyttää koko ajan!! Ärsyttää!!!) Eli jos toinen tyttö joskus syntyy, niin tulee vaikeaa keksiä nimi..
KesäG: Meillä on kesäkuussa häät ja mun vanhempien kanssa on suunniteltu et mentäis Lappiin kuten viime kesänäkin. (Tai silloin ei oltu Lapissa, kun oltiin vaan Posion korkeudella.) Eli nyt haluttais ajaa ylemmäksi, korkeintaan moikata sukulaisia Posiolla. :)
Puuhamaassa vois käydä kun on niin lähellä, Korkeasaaressa ja Lintsillä jos saadaan joku olemaan Even kanssa siellä/kotona. Niin ja Lapin reissu riippuu siitä onko miehellä lomaa vai ei..
Open Ainolle onnea kävelytaidosta! :)
Eve kans eilen harjas omaa tukkaansa, ja välillä teki pahaa kun sellainen kopse kävi. :) Minunkin tukkaa tykkäs harjailla. :)
Meillä ei sen ihmeempiä, tänään oltiin melkein koko vanhalla kärrisporukalla Amyn luona ja kyllä oli vilskettä. :)
Mies lähtee huomen aamulla siihen polvileikkaukseen ja tulee jossain vaiheessa iltaa taksilla kotiin. Me saadaan Even kanssa käydä kaupungilla asioilla.
Keskiviikkona jätetään mies kotiin pelaa x-boxia ja lähdetään Naperon luokse. :)
Pitäis vissiin mennä mollin sivuille ettii jotain töitä.. :)
Bejpi ja Eveliina 1v 1,5kk+
Jospas sitä nyt ¿loman¿ kunniaksi minäkin täällä kirjoittaisin¿ Mulla siis oli pe vapaapäivä ja nyt oon vielä lomalla keskiviikkoon saakka, ja to takas töihin... Onneksi ei siis oo kun to-pe töitä, ja la mennäänkin miehen lapsuudenkaverin tupareihin Helsinkiin, jolloin Eetu jää mun vanhemmille taikka sitten menee mun veljelle/omalle kummisedälleen.
Torstaista vielä, me oltiin siis miehen kanssa siellä konsertissa, ja oli TOSI hyvä!!! Kannatti siis maksaa 74e yhteensä, vaikka kyllähän se kirpas sillon osto hetkellä... Ja sitten perjantaina vietiin ¿uudempi¿ auto huoltoon ja käytiin viel kaupoilla shoppailemassa ja rahaa meni ihan kiitettävästi... Noh, olihan sentään palkkapäivä, nyt sit kiituutellaan taas ens kuun 15.päivään...
Niin ja sitten sain kuulla kunniani torstaina kun hain Eetun hoidosta... Hoitaja oli TOSI vihainen ja sano ¿kyllä se on kumma kun hoitoajat ei pidä sitten yhtään! Hän jo kerran puki Eetun toppavaatteetkin päälle, mutta kuumahan sille tuli!¿ Joo, olin ihan 10minsaa ¿myöhässä¿, kun hoitoaika oli 14.30 ja mies sano viel aamulla että minä haen Eetun sitten kolmeen mennessä... Voi tsiisus!!! Jos se hoitaja (kaksi muuta ei oo sanonu viel ollenkaan, mutta tää kolmas joka alotti nyt vuodenvaihteessa sanoo joka asiasta...) viel sanoo, niin mä otan kyllä yhteyttä päivähoidonjohtajaan!!!
Queen, kyllähän noita tyyppejä löytyy... Täällä kanssa, yleensä pystyn piloutumaan *noloo* hältä, mutta toisinaan hän löytää mut. Antaa ohjeita sitten ihan joka asiaan...
Tikrulle kyllä toi olka on välillä ihan ok, mutta sitten kun sattuu, niin sattuu sitten niin pirusti!
Meillä muuten Eetu on ¿oppinut¿ yhen kahen sanan lauseen ¿mennään autoo¿ ja sitä sitten hokee _koko_ ajan... huoh! En siis oo vissiin tyytyväinen koskaan...
Amyn lomaviikko kuulostaa kyllä ihanalle... *kade ehkä vähän ;)* Meillä taasen on viikko 13 koko perheen lomaa, ja sitä kyllä ootan ihan hirmuisesti ja mies kanssa. Se kun ei oikein tykänny, kun en antanut (joo, tossun alla on...) sen pitää tätä viikkoo lomaa, kun eka sitä ehdotti, kun MÄ haluun pitää vasta sitten ¿keväämmällä¿... niin tyytyi kohtaloonsa, raukka!
Viiperokin on palannut ¿maisemiin¿ kyllä kuulosti ihanalta tuo teidän reissu.
MM mun käsitys on kyllä sellainen, että tarvittaessa tekevät kyllä lyhyemmäksikin aikaa hoitosopimuksen. Ainakin tuolla missä oon töissä... Mutta kannattaa tosiaan kysäistä, ja voithan sä sitten tehä sellatteen sopparin, että viet Idan hoitoon sillon kun meet ite tekeen sijaisuuksia? Siis jos eivät suostu tekeen tuota 2kk:n sopparia...
Meidän kesäsuunnitelmiin kuuluu käynti Naantalissa (ollaan käyty ¿jo¿ kahtena kesänä siellä ihan vaan kävelemässä ja nauttimassa päivästä, sillain extempore tyylillä, että kun vaikuttaa hyvältä ilmalta niin ei muutakuin autoon ja menoksi...), Särkänniemeen mennään, sekä Korkeasaareen, ehkä Lintsille, Aarnivalkean satumetsään ollaan menossa, ehkä rautatiemuseossa käydään, ja päiväksi Tukholmaan ¿sukuloimaan¿, miehen siskon porukka asuu Ruottissa, niin tulevat meidän kanssa sitten Tukholmaan kiertelemään yhdeksi päiväksi... Ja sitten vaan ollaan kotona!
Ope oli päässyt ¿töihin¿, varmasti tuntuu siellä sun täällä tuollaisen jälkeen. Huh!
Ja mä ootan ihan hirveesti keskiviikkoa ja vieraita, Amya, Bejbiä, Ossea, Burdea ja Hermionea... Kiva nähä taas pitkästä aikaa!!!
napero (kp1 prkl) ja Eetu 2v8pvä
Iltaa vaan!
Tulin just pelaamasta sulkista ja kädet on vähän holtittomat sen jäljiltä, joten tuskimpa mä kauan pinoa tukin. Mutta piti tulla kertomaan Emmin korvakontrollista. Oltiin aika varmoja, että terveet olisivat, kun tyttö on ollut niin hyväntuulinen viime päivät. Mutta katina villat: toinen korva oli ihan selkeesti tulehtunut. Nyt sitten kahden kuukauden sisään neljäs antibioottikuuri päälle, ja varattiin samantien kontrolli korvalääkärille. Tän päivän lääkäri sanoi, että kyllä varmaan putkitus on edessä. Ja kun Emmillä näyttää kitarisa olevan aika iso (ja neiti kuorsaa yöllä ja päivälläkin hengittää suun kautta usein) niin ehkä sekin sitten leikataan. Hurjalta kuullostaa, mutta jospa nuo sitten auttais. Eilen muuten kun kirjoittelin, että Emmin nukahtaminen kesti lauantaina sen tunnin verran, niin saman verran meni eilenkin ja taas kuuluu älämölöä siihen malliin tuolta Emmin huoneesta, että vaikkei tuo huuda, niin taitaa olla nuo korvat, mitkä valvottaa. Siis kun " normaalioloissa" likka nukahtaa helposti muutamassa minuutissa nykyään.
Bejpille ja Evelle kiitos aamupäivän piristyksestä! =) Oli aika sutinaa, kun kahdeksan tuollaista reilun vuoden ikäistä kirmas meneen meillä. =D
Open Ainolle aploodit uudesta uljaasta taidosta!
Viiperon reissu kuullosti tosi kivalta! Varmaan tuntuu aika hiljaiselta elo kotona tuon reissun jälkeen... ;o)
Osse kyseli pampuloista. Vaikka Emmillä on tuo hiuspehko jo aikas paksu ja tuollainen polkkamittainen niin eipä tuo anna pitää lenksuja tai pinnejä. Antaa kyllä laittaa, mutta haroo heti pois. Ja nyt jonkin aikaa se on halunnut, että sille rullataan tarrapaplari päähän, mutta senkin ottaa heti pois ja vaatii laittamaan heti takaisin. Kirjoitinkohan mä eilen, että nipsin Emmin otsatukkaa keittiöfiskarseilla eilen. Ei se ihan kampaamojälkeä ole, mutta kun se ei ole enää sellaisia siippoja, niin likka näyttää ihan isolta tytöltä nyt. =)
Kesäsuunnitelmista sen verran, että mulla on ihan järjetön matkakuume. Ja ollaan me sovittu, että koko perheen voimin jonnekin lähdetään. Miehen lomista ei vaan vielä tiedä, niin ei voi varailla mitään. Tukholmassa olis tarkoitus käydä kanssa, kun Emmin kummitäti asuu siellä. Ja ehkä jotain Korkeasaarta ym. vois miettiä. Ja mökillä ollaan varmasti tosi ahkerasti.
Jeps, nyt kuitenkin suihkuun... Mukavaa viikkoa kaikille!
-Amy ja Emmi-reppana
sori, nyt ei isoja kirjamia eikä muutakaan extraa kun kirjoittaminen yhdellä kädellä vaikeaa.
viikonloppuna tein o:n synttäreille ruokia ja mies avasi mulle tonnikalapurkin, alkoi sitä heiluttamaan tyhjäksi mulle toiseen astiaan ja osuikin säilykepurkin sahalaitakansi mun käteen. tuli pieni viilto ja mies oli vaan laittamassa laastaria siihen. sieltä kuitenkin törrötti jänne ulos, joten lähdettiin lekuriin. passittivat päivystyksestä töölön sairaalaan jossa kirurgi leikkasi käden samantien. oli jänne mennyt poikki. nyt käsi kipsissä 3 viikkoa ja sit alkaa kuntoutus. viilto on rystysestä ranteeseen eli lähes koko käsi avattu kun jännettä sieltä etsittiin.
en pärjää o:n kanssa yksin ollenkaan, kun ei voi oikeaa kättä käyttää lainkaan. on paketissa sormenpäistä kyynärpäähän. eli nyt mies, anoppi ja mun äiti vuorotellen mun apuna päivät. aika hajalla olen kun joka asiaan apua tartten ja toivon todella että käsi kuntoutuu täysin ja sormen liikeradat myös!
omaanapaa tuli vain, mutta hengissä siis ollaan ja palailen kirjoittamaan kunhan saan käden pois paketista. sori mutten jaksa kommentoida kun niiiiiiiin työlästä tää yhdellä kädellä ja varsinkin vasemmalla kirjoittaminen.
Aurora " avuton" ja O 1vee ja risat
En ees oo tajunnut, että tolleen vois käydä, että se purkin kansi ois noin terävä... :( tosi kurjaa!
Viiperolla oli ollut hyvä reissu, mukavaa.
Vähän mua nyt jäi kaivelemaan toi MM:n nimijuttu, kun et kerran suostu paljastaan mikä se nimi on... :) Muuten, miehen toinen nimi on Antti ja mä oon aina vääntänyt sitä vähän Antero muotoon, jos poika sattuis tulemaan... mutta en tosiaan loukkaannu, vaikka et siitä tykkäiskään, tosin se on varmaan tajuttu, että meillä ei noita outoja nimiä pelätä. :D
KesäG: ei hajuakaan. Meillä on molemmilla työkuviot niin auki, että ei oikein osaa ees ajatella, että kesä tulee. Mutta miehen suvun mökille yritetään vihdoin päästä (en oo koskaan siellä käynyt) ja mun äidin raksalla varmaan pyöritään kans. Että eiköhän siinä oo puuhamaata tälle kesälle... :D
Mies on tosi hauska, kun se yrittää laittaa kestoja tytölle. Ei ihan heti mee oikein... :) Aika kiltisti se kuitenkin suostuu niitä kotona käyttämään, kun oon pyytänyt, vaikka mielellään vaan laittais kertikset.
Hampaista tuli mieleen, et typy on nyt varmaan joulusta asti tehnyt poskihampaita ja edelleen vasta kahdesta on yks nurkka juuri ja juuri läpi. Mahtaa kestää kauan.
open Aino on lähtenyt liikkeelle ja nytpä voitkin varautua et häntä ei sitten pidätä mikään. :)
Olipas naperolla omituinen tarhantäti vastassa, kannattaa ehkä ottaa asia esille, et tulee selväksi, mikä käytäntö on sopivaa.
Emmillä oli huonoja lääkärikuulumisia :(. Mutta multa on kans leikattu kita- ja nielurisat joskus 3-4-vuotiaana ja se oli helpottanut oikein kunnolla jatkuvaan sairasteluun (ei korvissa vaan hengitysteissä). Tosin mulla oli sen verran sitkeet risat, et kasvoivat uudestaan ja entistä isompina :) Leikattiin uudelleen teini-iässä, kun angiinat oli aika jokapäiväisiä + kuorsasin ihan hirveesti. Sen jälkeen en ookaan yhtään angiinaa sairastanut (kopkop). Eli vaikka leikkaus hurjalle kuulostaa, kyllä se varmasti Emmille parhaaksi on.
Hauska oli lukea noita pompulaG:n vastauksia. Kokeilin eilen pinnejä, mutta typy otti ne heti pois. Eipä sillä, tytön etuhiukset on edelleen niin lyhyet, et eivät roiku silmillä. Takatukka on sit sitä pidempi.
Typy kattelee innoissaan tuolla lastenohjelmia ja mies hinkuu koneelle, joten pitää mennä.
-Osse ja typykkä 1v3kk
Voi kun on ihan huono omatunto, kun ei ole pitkään aikaan kirjoitellut! Joku silti näyttää vielä muistavan hih..
Nytkin tulin vaan noista pompuloista sanomaan, että löysin H&M:stä sellaisia oikeita vanhanajan pampuloita, joissa on 2 palloa ja lenksu välissä..ne on kätevä kieräyttää hiuksiin kun ei tarvi ku kerran kiertää ja pujottaa sit toisen pallon yli! Mullakin oli pienenä just sellasia pampuloita..=) Yritin joskus aluksi tavallisia kumilenksuja, mutta ne oli tosiaan infernaalisia kun piti tuhanteen kertaan kieräytellä ja huonosti meni silti..=D Mä laitan melkein joka päivä Emikselle ponkun tai saparot..
Sen siitä saa kun ei kirjoittele niin ei kans muista mitään juttuja..Oon kyllä yrittänyt välillä käydä pinoa lukemassa ja vinkkejä ottamassa..=)
Kaikille oikein ihanaa päivää! Voikaa hyvin.
Yritän vähän aktivoitua kunhan tässä elämä selkiytyy..=)
t. poppis ja Emis
Voi saakeli miten oli käynyt! Siinä oikein todellista kauhukeittiötä. =/ Jessus kerkiit muuten olla pinna kireellä sen kipsin kanssa..=( Koita jaksaa!!
t. poppis
Asiat on nyt selvitelty ja toivottavasti opittukin jotain..
D' lla on nyt kai " kaikki" hampaat (mitkä siis täs iäs kuuluskin). 8 hammasta tuli tos joulun-uudenvuoden aikaan kuukauden sisällä :O. Hieman oli tuskaa kun 3 poskihammasta tuli yhtäaikaa!!
Kevätvaatteita olitte miettineet jossain välis. Meillä on nyt käytös 92 talvihaalari. ostin uuden alesta, kun se vanha oli niin kulahtanut ja nyt sai halvalla sen missä on kurikset samassa (helpottaa vähän päiväkodis pukemisrumbaa). Syksyn haalari ei varmaan mahdu enää sit, kun sitä keväällä käyttäs, koska se on 86 (D oli nyt 1 v 7kk neuvolas 86 cm ja 12,4 kg). Eli kevääksi ostetaan 92 haalari ja toivotaan et menee syksynkin (varmaan meneekin) ja sit ehkä jotkut takki & housut kauppa yms. reissuja varten. Ois oikeestaan pitänyt ettii nyt alesta jo ens talveks 98 haalari, mut ei tullu mieleen tarpeeks ajois.
Queenille onnea ultrakuulumisista!
Q: Tosi helpostus, et olit jo sen rokon sairastanut :).
Nimistä meil on valmiina tytön toinen nimi. Mut mä oon nyt se joka ei oo yhtään varma et tuleeko meille lisä lapsia. Ei ainakaan ihan lähiaikoina. (Pitää nyt ekaks kattoo et onko toi mies oppinut mitään..)
Mä oon koko kesän työharjottelus ja mieskin kesäkuun loppuun asti eli ei oo oikein lomaa (eikä liikaa rahaakaan). Laivalle haluisin ja johonki " oikeelle lomalle" (=johonki turistikohteeseen hotelleineen ja rantoineen), toi eka ehkä ois toteutettavis mut jälkimmäinen ei :(.
Ainolle onnea rohkaistumisesta! Aino sit halus pelaa varman päälle, ettei tarvi nolosti kaatuilla vaan voi heti näyttää et on ihan pro kävelemises ;).
Mä kattelin tos just kuvia ennen meidän matkaa ja aloin katuun, et leikattiin D' n hiukset siel Nigerias :). Nyt hiukset on kyl paljon paremman tuntuset eikä enää niin hentoset ja kaipa ne kasvaa takasin.. Nigeriassa jo ihan alle vuoden ikäsilläkin tytöillä oli tosi hienoja letityksiä ym., mut ne vaan ei taitais kestää suomalaisis silkkihiuksissa.. D' n hiukset haluun kyl kasvattaa takasin pitkiks ja sit kun on vanhempi niin voi laittaa corn rows' it tai rastat jos D haluaa..
Napero: Mä haen D' n ihan miten sattuu päiväkodista. D' n hoitoajat on 7-17, kun mulla on ollut niin vaihtelevia päiviä koulus. Eikä meidän päiväkodis kyllä pueta valmiiks varmaan vaikka sanoiski tarkan ajan..
Amy: Tosi kurjaa noi Emmin korvat! Mun pitäs ens viikol varata D' lle korvakontrolli enkä usko et on välttämättä ok, kun yskä (minkä piti parantua samal ab-kuurilla) vaan jatkuu. Mä toivon ainakin, jos meillä korvatulehduksia tulee nyt useemmin, et sit sais putket suht nopeesti..
Auroralle paranemisia! Ihan hemmetin huonoa tuuria teil kyl oli sen tonnikalan kans :O!
Mä kävin eilen varaan ajan tatuointiin, mut nyt oonkin miettinyt et ehkä se kuva ei oo ihan ok.. Pitää viel vähän katella et jos sitä sais jotenki muutettua..
Jenni ja D 1v 7kk (päiväkodis)
[color=darkmagenta] Ekana Auroralle tsemppiä käden kanssa!!! Miehen veli veti rälläkällä ranteen auki viime keväänä miehen siskon raksalla ja sillä meni monta jännettä, luita ym. poikki... mut kyllä se käsi siitä aika hyväksi tuli. Jotain pientä on vielä, mutta toimii kuitenkin!! Että eiköhän sunkin käsi ihan toimivaksi peliksi vielä tule! Varsinkin kun se leikattiin pian jne. Niitä kuntoutusohjeita kannattaa kyllä sit totella, kunhan niitä myöhemmin (kipsin jälkeen) saat. Mut siis.. Vielä kerran voimia toiskätisenä oloon!!!
Pampula/pinniG: Heidille saa takahiuksiin pampulan, mutta eipä se anna sen siellä olla. Liehulettinä menee siis. Etuhiukset on alkanu nyt vasta pikku hiljaa kasvaa, joten pinnit on ollu ihan turhia. No ei sen puoleen.. eipä nekään siellä päässä pysy. Suuhun ne on lopulta aina menny. :S
KesäG: Saapa nähä mitä kesä tuo tullessaan... :D Mä haluisin Italiaan serkun luo käymään, mutta aina kun alkaa oikeesti suunnittelee sitä matkaa, niin alkaa ahistaa kaikkien järjestelyjen miettimiset ym.. Varsinkin kun sit on 2 muksua mukana jne.. Mutta eipä meillä kyllä varmaan rahaa moiseen reissuun edes oliskaan. Jospa sitä vaan nauttis koto-Suomesta ja koittais täällä vähän reissata + käydä miehen suvun mökillä. Riippuu varmaan jonkun verran siitä millanen tää pikku Vilhami sitten oikeen on tyttöjään/poikiaan. ;)
Viiperon reissu kuulosti ihanalta... Ihan kateeks käy. Kumpa iteki pääsis joskus tollaselle reissulle.
Amyn Emmi sai huonoja uutisia lääkäristä. :/ Tosi kurjaa ettei ne korvat oo vieläkään terveet! Pöh. Hyvä että varasitte ajan oikeen korvalääkärille, ni sen osaa varmasti sanoo paremmin, että mitä kannattaa tehdä. Kurjaa se on pientä lähtee leikkaamaan, mutta jos vaihtoehto on jatkuvat antibiootit ja tulehdukset ni ei sekään oo kiva. =(
Omaa napaa sen verran, että me päätettiin miehen kanssa, että ei ostetaakaan vielä niitä tuplarattaita. Kokeillaan ensin, että pärjätäänkö noilla Heidin hartaneilla + kantoliinalla/-pussilla. Ja sit kevään koittaessa seisomalaudalla... + viltsun ollessa isompi patapumilla. Mä vähän luulen, että ne tuplat tulis tarpeeseen, mutta sit noi hartanit kannattais myydä pois, kun ne olis vähän turhat ja ne tuplat pitäis säilyttää tuolla alakerran varastossa ja siitä sit aiheutus tavaroiden ja ipanoiden roudaamista edes takas. Ja kun toi meidän hissi on noin surkeen pieni, niin.. plääh. Mut noi hartanit + meikäläinen sinne mahtuu just ja just, ni siks kans haluisin niiden kanssa jatkaa. =)
Mulla on ollu taas eilen ja tänään mojovia liitoskipuja... :S Nii joo ja NAPEROLLE mä joudun osittain myös niiden takia aiheuttaa pettymyksen, eli me ei tulla Eetuliinin synttäreille. :/ Se autossa istuminen ja ajaminen ei oikeen tunnu ny hyvältä + mulla on vyöhyketerapia klo 14, jota en aikasemmin muistanu. =/
Mä tapasin eilen sen mun doulan. Oli tosi kiva jutella ja sain siltä luettavaa mukaan (kasa vanhoja Sydänääni-lehtiä eli aktiivinen synnytys ry:n lehtiä). Se ehdotti, että tehtäis masukipsi mun mahasta ja aattelinki kattoo bebesistä, että paljonko ne maksaa... Olis aika kiva sellanen ja viltsun tuleva Gummi vois varmaan maalata siihen jotain ihanaa, kun se on sellanen yhen sortin taiteilija. =)
Jaahas... taidan mennä koittaa keksii jotain millä sais noita liitoskipuja vähän helpottamaan.
Mukavaa päivää kaikille!
burde, viltsu 33+2 & heidi 1v4kk hoidossa
Jep, meille sitten iski Noro-virus. Milo sairastui jo to-pe välisenänä yönä, minä la iltana. Mies onneksi sairasti vaan jonkun ihme parin tunnin version taudista ja on sitten hoivaillut meitä. Mun tauti kesti onneksi vaan puoltoista vuorokautta, mutta Milo ripuloi vieläkin kerran pari päivässä. Tänään on Milolla lääkäri aika Mehiläisessä. Onneksi. Mä en edes muista koska oon viimeks nukkunut kunnolla. Että ihan haamuna mennään.
Mutta Naperon luona kyläily joudutaan ikävä kyllä jättään väliin :( Eetulle suuret synttäri onnittelut täältä!
Niin ja talokaupatkin meni ihan persiilleen ja V**tutus sen mukainen. Kyllä meitä taas koetellaan...
Mutta hyvää päivän jatkoa kaikille, palailen paremmalla ajalla taas sitten kun ei enää tarvii viettää päivää vaipan vaihdossa.
Hermione ja Milo 1v
Mulla on ihan käyttämätön masukipsipakkaus. Voin lähettää sen vaikka ihan vaan postareita vastaan, niin saan taas kaappien tyhjäyksen alkuun. Jos siis haluat? Se on muistaakseni just Bebesin alesta ostettu, en maksanut siitä mitenkään kovin paljon. En usko että sille tulee meillä käyttöä.
Täytyy vaan vielä tsekkaa että se on varmasti tallella. :)
Karssuli
Täällä paistaa aurinko, ja on muutenkin niin ihana ilma. Aamusta heti painuttiin pihalle, ja käytiin pitkällä lenkillä koirien kanssa. Ja kattomassa rekkoja... Meiltä on 500m päässä teboilin kylmäasema, mistä näkee isolle tielle, ja siellä monesti käydään kattomassa autoja ja rekkoja... Ja ulkoilun jälkeen tein jo ruoankin (tai siis lihat leikkasin ja käristin ja pistin uuniin), joka tuolla uunissa nyt sitten saa useemman tunnin hautua... Njam!
Voi harmi Burde ja Hermione kun ette pääse! Mutta voikaahan hyvin! Ja Milolle kanssa erityisparanemisia!!! Ja tulkaahan nyt sitten toisen kerran...
Voi räkä (tai siis mätä) noita Emmin korvatulehduksia! Ja mä oon kyllä noiden putkien kannalla... Meillähän oli noita tulehduksia 6putkeen ja viime elokuussa laitatettiin sitten putket (päiväkirurgiassa, kesti koko reissu noin 5-6tuntia) ja ollaan kyllä oltu TOSI onnellisia että laitettiin. Ja tuosta " leikkauksesta" , sinne siis laitetaan tärykalvoon sellainen millinpaksuinen ilmastointiputki, ja sinänsä ei tarvii leikata, vaan puhkaisevat tärykalvon ja laittavat siihen reikään tuon putken, joka sitten " tuulettaa" korvaa, niin ei tule uusia tulehduksia... Selostinkohan sekavasti?
Auroralle tsempitystä käden kanssa olemiseen! Ei oo kivaa tuollainen!
Jennikin kuulosti pirteämmälle, kiva kun teillä alkaa asiat olemaan ok!
Mun on pakko kertoa noista pompuloista/ponnareista/pinneistä... Vaikka meillä siis onkin poika, niin Eetu " haluaa" että laitan sille ponnarin, jos ittellenikin, ja sit menee viel peilin eteen kattomaan, kuin " hieno" on... (mikähän hihhuli-homppeli siitäkin aikuisena tulee... :=O )
Ja harmitus vielä Hermionellekin, kun meni kaupat ketuilleen... Höh! Mutta kyllä te varmasti löydätte vielä unelmien talon!
Josta tulikin mieleen, että missäs Niamey on? Eikös teilläkin ollut ikäviä juttuja asunnon suhteen? Vai muistiko mulla taas pätkii...
napero ja Eetu 2v+
v.lopun jälkeen on aikaa taas piipahtaa täällä. eilen oli 1 v. kuvaus ihan oikeana syntymäpäivänä. toivottavasti tuli edes muutama hymyilevä kuva, kun poitsu niin totisena tutki vaan studion lamppuja :o)
tänään oltiin aamulla neuvolassa. Kaikki oli ok. hb124, painoa 10.550kg ja pituutta 78cm, hyvin oli kasvanut ja painokin oli noussut jo miinuskäyriltä plussan puolelle :o)
kyllä on ihanaa, kun aurinko alkaa taas näkyä ja lämmittää, neuvolassakin oltiin kärrytellen, kun oli niin mahtava keli. nyt on tietty taas alkanut tuulla¿
paljon tsempityksiä ja pikaista paranemista HERMIONEN perheellle!
KESÄ: mies kun kesäisin ahertaa asfalttimiehenä niin meidän yhteinen aika kesäisin on aika vähissä, lomasta ei ainakaan ole tietoa, mutta toivottavasti jossain päästäisiin käymään¿
kai sitä tarttis pikku hiljaa alkaa siivoilemaan sieltä mistä voi, v.loppuna juhlitaan yksi vuotiasta. kyllä vuosi on mennyt niin nopsasti ja kova kaipuu olisi saada uusi nyytti, mutta järki sanoo muuta. ensi vuoden puolella, jos sitten uuden pienen nyytin saisi¿.
osaisko joku neuvoa, onko turun suunnalla jossain myynnissä sellaisia puisia, koristeltuja kirjaimia, joilla voi kirjoittaa lapsen nimen vaikka huoneen oveen? täällä meillä tuppukylässä, kun ei ollut kuin yksi e kirjain ja niitä kun tarvittaisiin kolme¿.
mutta nyt päivän kotitöihin¿
-pauliina ja ulkona nukkuva eemeli 1v+1p, jaaha eemeli heräs, nyt moi!
Tulin sulle vaan vastaan..niitä kirjaimia löytyy ainaski Stockalta tais olla 3,90e kpl. Uskon ainakin, että tarkotat niitä mitä näin siellä..=) Yläkerrassa leluosastolla..
Huomenna nähdäänkin!
t. poppis
Voi itku... Mä jo ehdin tilaamaan semmosen pakkauksen. :( Hitsi, että harmittaa.
Mut jos lähetät sen silti, ni mä kipsaan ton mun pikku tirpan.. ;) Heh.. Se on niin pieni, että se kipsi varmaan riittäis kipsaamaan äitille ikuinen muisto pikku murusta. ;) Heh... No ei vais. Harmi kun ehdin tosiaan tilaamaan sellasen jo. :(
Burde & hääräävä heidi
Oisitko halukas myymään sen kipsin mulle jos burde ei sitä ota?
Olittepas saaneet paljon tekstiä aikaiseksi viikon aikana! Meni niin kauan lukiessa, että kirjoittaa en sitten viikonlopun aikana ehtinytkään. Mutta ei sillä etteikö se olisi hyvä että porukka on aktiivista.
Vuokatin reissulta tosiaan kotiuduttiin perjantai-iltapäivällä. Oli oikein onnistunut ja hauska reissu. Automatkat sujui yllättävän hyvin, vaikka Aleksi nukkuikin mennessä vaan 35min. Tullessa unta riitti sitten 1,5 tuntia. Sää oli loistava koko viikon, pikkupakkasta ja välillä jopa auringon pilkahduksiakin. Lunta oli mukavasti ja pulkkamäkeen päästiin joka päivä. Taaperoista oli seuraa toisilleen, mitä nyt välillä tuli vähän kinaa leluista, mutta onneksi leluja oli niin paljon jokaisella mukana, että kaikillle riitti puuhaa. Aikuisetkin pääsivät rentoutumaan, kun vähän vuoroin pidettiin lapsia silmällä. Itsekin kävin hiihtämässä pariin otteeseen, ja iltaisin tietysti saunottiin mies- ja naisvuoroin pitkän kaavan mukaan.
Sitten pikainen katsaus viikon puheenaiheisiin.
Oliverille ensinnäkin myöhästyneet 1-vee onnittelut !
Queenilla oli hyviä kuulumisia ultrasta, onnea vaan pojasta!
Q selvisi säikähdyksellä parvorokosta, varmasti huojentava tieto.
Hermione sai jälkitarkastuksesta puhtaat paperit, hieno juttu, nyt vain uuteen yritykseen :)
Pajuskakin oli käynyt, tuu vaan jo tälle puolelle jutustelemaan. Hyvä homma että teilläkin jo nukutaan noin hyvin vaikka ekat kuukaudet olikin jatkuvaa yöheräilyä.
Nyt täytyy mennä syömään, tuun vielä uudemman kerran paremmalla ajalla, oli niin monta juttua mihin ajattelin vielä kommentoida.
Viipero & Aleksi 1v3kk