***KOTILOT VK 8-9***
Laitoin nyt 2 viikon pinon, kun siitä oli aiemmin puhetta!!!
Kommentit (41)
Muistaakohan kukaan mua enää, kun on unohtunut kokonaan tänne kirjoitella!
Me (siis helmet -07) siirryttiin vuoden -08 helmien tieltä tuonne taaperopuolelle kun 1-vuotiaita jo ollaan, niin jäi tämä vauva-puoli ihan unholaan..
Parisuhdekysely oli joskus ollut..;
Meillä menee aivan loistavasti! Kyllä tämä meidän kolmonen on tuonut jotenkin lisää läheisyyttä ja kaikkea muutakin meidän suhteeseen!
Varmasti osasyy oli se dramaattinen synnytys, joka väkisinkin pisti miettimään asioita toiselta kantilta..
Vaikka ei meillä huonosti mennyt ennen kolmostakaan, mutta nyt selvästi joku " uudelleen-rakastumis-kausi" .
Laihdutus alkaa (taas kerran) huomenna!
Juuri päätin, että väh. 15kg ylimääräistä saa lähtöpassit nyt!
Huomisesta lähtien syödään miehen kanssa pääasiassa salaattia ja siitä sitten kohti kevyempää elämää!! =)
Mulla vaan vaikeuttaa asiaa hiukan se, että joudun ihan pelkästään syömisiä vahtiin, kun liikkumaan en kunnolla pääse.. Jalka on vieläkin sökö (reisivaltimo melkein tukossa ja aiheuttaa puutumista liikkuessa) ja odottelen aikaa varjoaine kuvaukseen.
Töihin lähdin 2.1 ja Peetu on ollut vuorohoidossa. Hyvin sopeutui hoitoon, vaikka päiviä ei montaa kuukaudessa tulekaan.
Tällätietoo töitä riittä ainakin huhtikuun loppuun ja sit jo mielelläni jään " kesälomalle" !
Nyt nukkumaan, aamulla on aikainen herätys klo 04.00 ja töihin on selvittävä 05.30...
mammutti ja Peetu 1v. tasan
Meillä nämä sairastelut siis jatkunut,mutta oon onnellinen että vauva ei oo tarvinnu kuukauteen lääkekuuria korvaan=)Elämän pieniä iloja.Miehellä oli flunssa ja nyt mullakin se päällä.Onneksi on ainakin vielä lievempi versio kun viimeksi=)
Kakkonen lähtee huomenna isälleen lomalle su asti ja on kyllä sitten rauhallista kun esikko ja vauva kotona.Meillä tuo esikko on rauhallisin ja kiltein lapsi,ja jää helposti liian vähälle huomiolle=/Nyt aion panostaa tytön kanssa oloon,käydään leffassa yms sen kanssa.
Laitetaankin sitten galluppi:Eli saako teillä kaikki lapset tarpeeksi äiti/isä aikaa?Meillä tuo kakkonen on niin huomion kipeä ja ottaa huomion vaikka väkisin kiukuttelemalla,niin ykkönen jää varjoon=(Vauva saanu paljon huomiota kun isommat poissa niin siihen keskitytään paljon.
Meillä on tuo vauva ihan mun perään..hirvee huuto aamusta alkaen,että äitiii äitii=)Isäkin kelpaa kyllä hoitamaan,mutta jos saa valita niin äiti on paras=)
Mitään isompaa meillä ei oo pojan kehityksessä nyt tapahtunu,tapailee sanoja,nousee pystyyn ja menee tukea vasten eli keikkuu joka paikassa.Huomenna pikkumies on jo 11kk..ja pitäs ruveta miettii syntäritarjoiluja.AAttelin ettei meille tule paljon ketään niille,mutta nyt on kummit ja sukua tulossa kaukaakin tänne,ja ovat yötäkin eli järjestettävää riittää.Hääkutsujakin pitäs alkaa väsätä,eikä mitään hajua mitä niihin laitetaan=/
Ja noita tukihakemuksia pojan vilja-allergiaan pitäs lähettää kelaan,saa nähä saadaanko päätös ja milloin=)Ja kakkosen esikouluhakemus palautettava tällä viikolla=)
Mut nyt jatketaan pyykkirumbaa,entiset kuivumaan ja uudet tilalle=)
Huiskutin
Tarald kyseli romantiikasta. Meillä on niin päin, että tuo mies on se " vonkaaja" , eli on kyllä se joka tekee aloitteen. Mä jos teen, niin se kyllä johtaa AINA seksiin... Me ollaan kyllä oltu tämä 14v hyvin aktiivinen pari tuolla vällyjen välissä, mutta nyt, ekaa kertaa seksin määrä on vähentynyt selvästi lapsen syntymän jälkeen. Parisuhde kyllä sinänsä voi oikein hyvin, ollaan läheisiä ja saadaan vielä toisemme nauramaan ;o) Eli ekan ja tokan lapsen jälkeen rakasteltiin 2-4krt vkossa, mutta nyt määrä on n.1-2 krt. Mutta, laatu korvaa määrän, eli kyllä me aina sitten touhutaan ihan pitkän kaavan mukaan... Eli kyllä tällä pupuilumäärällä pitäisi se neljäs saada sitten joskus aikaiseksi ;o)
Peppi nukkui viimeyön tosi huonosti, aargh. Toivottavasti ei ole korvat!!! Voi olla kyllä muutakin, ei tuntunut ihan kipuitkultakaan, voisin kuvitella, että lisää hampaita tulossa...
Mammutille: No, muistetaanha me sut, tietty! Mä kamppailen kanssa kilojen kanssa! Mulla olisi matkaa tavoitteeseen n.16kg, mutta ennen seuraavaa raskautta haluan pudottaa 10kg. Painonvartijoissa olen niinkuin aina, se kun toimii mulle hyvin =) Elämänmuutos on kaiken sana. Ja, olen kyllä aktiivisempi tuolla kammarin puolellakin kun olen tyytyväinen omaan olemukseeni, se on valitettava tosiasia, ei tuollaiset sais vaikuttaa. Varsinkin kun ei selvästi vaikuta mieheen, joka kyllä väittää mua seksikkääksi vaikka perunasäkki päällä =D
Oli myös kiva kuulla Lunasta! Mitä AIHAlle kuuluu...? Joko nelonen on tuloillaan...?
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille tasapuolisesti!
Kiva lukea teidän kuulumisia. Aika rientää ja meidän vauvat pian 1-v.
Hiihtoloma meni mukavasti ulkoillen, hiihtäen, luistellen ja kerran tehtiin retki laavulle paistamaan makkaraa. Nukuttiin aamuisin pitkään.
Meillä pikku neiti kävellä tapsuttaa menemään jo tosi hyvin. Parisen viikkoa sitten otti ekat askeleet. Nyt ei enää konttaa vaan kävellen mennään. Isoveikat lähteneet käveleen kanssa 10kk ja toinen 11kk ikäisenä.
Laihdutuksesta: mulla kanssa tavoitteena saada n.10kg pois. Hyvin on alkanut paikat kiinteytymään, kun lähdin taas jumppaan ja hiihtämässä olen käynyt kanssa. Aloitan sit taas juoksemaan kun tiet vähän sulaa. Painoa on lähtenyt n.3kg. Hitaasti hyvää tulee.
Parisuhteesta: ihan hyvin menee, kahden keskeistä aikaa olis kiva viettää enemmän,mutta eiköhän sen aika vielä tule. Seksi-jutuissa kyllä laatu korvaa määrän ehdottomasti.
Työt aloitan 1.9., siihen asti saan nauttia kotiäitiydestä. Eikös muuten kotiloissa ollut muitakin hoitoalan ihmisiä kuin minä?Ja Lunasta siis tulossa sellainen=)
NAKSU ja Kävelevä Nasu
Tokihan me mammutti muistetaan! Vieläkin joudut sen jalkasi kanssa kitumaan...Kyllä se aika varmaan piakkoin tulee kun on nykyisin nämä hoitotakuusysteemit.
Lunastakin oli kiva kuulla taasen. Tsempit opiskeluun! Työpaikka ainakin irtoaa lähes takuu varmasti kun valmistut. Oletko jo päättänyt suuntautumisesta; lapset, vanhukset???
Niinpä niin. 1 v rajapyykki lähestyy kovaa vauhtia. Meillä vauvakainen on myös nyt alkanut punnertaa seisomaan ihan joka paikkaan. Öisin sentään malttaa pysyä makuuasennossa, varmaan pitkälti vaippapaketin ansiosta, mutta muuten pyrkii koko ajan pystyyn. Nyt on mennyt kaksi yötä niin, että en ole imettänyt kertaakaan. :0) Päätin vaan, että hemmetti kohtahan tuo on vuoden, nyt riitti yösyöminen. Viime yönäkin tyttö heräsi kahdesti huhuilemaan, mutta kun ei itkenyt niin en edes sylissä käyttänyt vaan kieppasin kyljelleen, laitoin tutin suuhun ja unikisun kainaloon ja sanoin, että " nyt nukutaan" . Muutaman kerran lisäksi suhisin sängystä ja tyttö nukahtikin nätisti uudelleen. Toivottavasti ei tule takapakkia.
Huiskutin kyseli lasten saamasta huomiosta. Minä pyrin panostamaan ihan tietoisesti siihen, että kaikki saavat paistatella äidin huomion keskipisteenä säännöllisesti. Tosin vauvakainen ryövää aimo osan huomiosta, koska hän on kyllä niin äidin perään, että ei tosikaan, mutta esikoinen on sen verran iso jo, että hänelle riittää aika pitkälti sanallinen huomiointi ja kehut. Kakkonen on tulee syliin aina kun on vaan tilaa, mutta hänkin on nyt 3 v synttäreiden jälkeen alkanut kovasti isoksi tytöksi eikä halua, että häntä yhtään " lellitään kun vauvaa kun ei ole vauva eikä pippi (=pieni) vaan on iso" . Minä kehun lapsia aina kun on yhtään aihetta ja olemme isojen kanssa alkaneet käymään viikonloppuisin uimassa kun isä on vauvakaisen kanssa kotona. Lisäksi kakkonen saa silloin enemmän huomiota kun esikoinen on kerhossa ma ja ke ja iltaisin sen jälkeen kun pienin neitonen menee nukkumaan, olen isosiskojen käytettävissä. Minulla on itselläni ehkä jonkinasteiset lapsuuden traumat väliinputoaja asemasta; isosisko jyräsi kiukulla ja ilkeydellä ja pikkuveljiä piti ymmärtää koska he olivat pienempiä ja minä olin siinä välissä hajuton, mauton ja väritön. Koen, että jouduin tekemään paljon työtä saadakseni vanhempieni huomiota; pärjäsin koulussa erinomaisesti, välitin muiden kiistoja ja ennen kaikkea suorintin, tein juuri niin kuin minun haluttiin tekevän. Tätä asetelmaa haluan välttää ihan henkeen ja vereen ja yritän huomioida jokaisen lapsen omana itsenään.
Vielä romantiikasta...Me olemme ihan tietoisesti pyrkineet lisäämään suhteeseemme läheisyyttä; halauksia, suukkoja, hipaisu ohimennen jne, koska herkästi lapset " ryöväävät" halit ja suukot ja puoliso jää paitsioon. Lisäksi olemme ottaneet ohjelmaan viikonloppuisin sen jälkeen kun lapset menevät nukkumaan hyvää iltapalaa ja pari lasia viiniä, tv kiinni, keskustelua ja loppuilta sen mukaan miltä kulloinkin tuntuu. ;0)
Tulihan juttua.
adalat + tyttöset
Innostun aiheesta minäkin =) Mä yritän huomioida lapsia tasapuolisesti. Mutta kyllä se menee niin, että kuopus se saa kaikista eniten äidin huomiota... Meilläkin on kuten Adalatilla, että tämä kolmas vasta on se " lähiriippuvainen" vauva, eli napanuora on välillä NIIN kireenä! Esikoinen ja keskimmäinen ovat vauvasta asti olleet sellaisia itsekseen touhuajia että... Mutta ei meidän Peppi. Mun paikka keittiönpöydässä on syöttötuolin vieressä, ja annas olla jos istahdan pöydän toiseen päähän -kauhea itku! Kerhossa viimeksi nousin lattialta hakemaan kahvia, niin Peppi alkoi itkemään aivan kauheasti kun hänet jätetään sinne... Mä olin siis kahden metrin päässä, heh. No, jotain uutta siis järjesti mulle tämä kuopus, eli en ole tällaista ennen kokenutkaan ;o)
Esikoista ja keskimmäistä yritän huomioida tasapuolisesti, hellittelen ja halin yhtälailla. Minusta vanhemmat lapset kaipaavat eniten isänsä huomiota, kun isä on välillä pitkiä päiviä töissä. Kaikista huolellisimmin koitan kaikesta huolimatta huomioida keskimmäisen lapsista, kun tuntuu, se paikka sisarussarjassa voi olla se hankalin... Hirmu vähän meillä on lapsi/äiti -aikaa, valitettavasti. Mutta mies on aika paljon pois, ja kun saan tänne isovanhemmat hoitamaan ja kylään, niin sitten lähden itse jonnekin tuulettumaan. Aika paljon huomiota vanhemmat lapset saavatkin molemmilta isovanhemmilta. Kun molemmat isovanhemmat ovat sellaista sorttia, että luovuttavat enemmän omaa aikaansa kuin materiaa, eli ulkoilevat, lukevat satuja, hakevat kerhosta ym. Minusta lapselle ei ole mitään muuta niin hienoa tukiverkkoa olemassakaan kuin rakastavien lähellä asuvien isovanhempien vilpitön tuki =) Vitsit, että me ollaan etuoikeutetussa asemassa tässä suhteessa...
Ei hitsi, nyt täytyy mennä...
Viikot menee niin että ei perässä pysytä, kirjoittelu ja lukeminen on jäänyt todella vähiin. Toivottavasti sairastelut on kaikilla takanapäin! Meillä ollaan oltu ihmeen terveitä, vähän vain flunssaa niin itsellä ja muksuilla jos tämän talven sairastelut on siinä niin olen todella tyytyväinen, tavallinen flunssakin kun meinasi ottaa koville =) Mutta pidetään peukkuja että influensa, Noro ym. pöpöt kiertäisivät meidät kaikki kaukaa.
Rassu on kasvanut kovasti, tällä viikolla tulee 9kk täyteen, vieläkään ei olla oltu neuvolassa 7kk neuvola jäi väliin (oltiin siellä reisussa) ja kun oli sitten se aika niin lääkäri olikikin isyys lomalla. Kahden viikon päästä olisi sitten meillä aika mennä vähän punnituksiin ja mittauksiin. Rassu ei ryömi, menee sillai peruuttamalla taaksepäin, istumaan nousee ja konttaus asentoa isommat opettavat. Täytyy todeta että poika on todella rauhallinen, tykkää katsella tavaroitaan ja viihtyy paikoillaan pitkiäkin jaksoja. Hänestä voi sanoa että " leikkii" , nytkin painelee sellaisen leikkipuhelimen nappeja ja kun kuuluu ääni niin sitten vastaa sille...aika hellyyttävä =)
Yöllä pääsääntöisesti nukutaan, välillä kyllä herätään mutta siitä on selvitty tutilla. Kuuden ja seitsemän välillä herätään tissille... meillä siis edelleen imetetään, ja tuota aamu tissitystä taidan jatkaa vielä pitkään =D vaikka viimeistään yhdeksältä pitää jo saada puuroa.
Painoa ei kauheasti ole liikaa...mutta sitä löysää ja nuo " jenkka" kahvat niistä täytyisi päästä eroon. Liikuntaa olen lisännyt ja tanssitunnilla käydään kerran viikossa. Ostin nuo sauvat ja sauva kävelyllä käyn kolmisen kertaa viikossa, pimeällä ;) ei vaan on kyllä aika tehokasta saa jumittuneet niskat kyllä kyytiä. Serkun häät on kesäkuussa ( Rassun 1-vuotis päivänä) joten siellä sitten pitäisi olla vähän enemmän timmissä kunnossa. Jos 5kg max 10kg lähteen niin hyvä on.
Jos nyt sitten olisin hieman reippaampi...ja kirjoittaisin useammin. Mukavaa viikkoa kaikille
JB72
Kyllä tuo työ vie mehut nykyään. Meillä kun vielä työntekijät vuorotellen sairaana ja sijaisia ei saada, niin pitää päivää joutuu painamaan. :( Isäntä lähti tyttöjen kanssa yökylään mummolaan joten mulla on ihan " vapaailta" . Huutonettiä ajattelin selailla ja mennä aikaisin nukkumaan. Huomenna on taas aamuvuoro.
Sairasteltiin tuossa flunssa ja vatsatautiakin. Jospa vähäksi aikaa ois ohi. Nealla oli korvatulehduskin :(
Mistäs täällä olikaan keskustelua. Ai niin, parisuhteesta. Meillä menee kanssa hyvin. Mies auttelee paljon kotihommissa ja on ruvettu panostamaan meihin ihan uudella tavalla. Sunnuntai-ilta on meillä aina parisuhdeilta. Jutellaan, katotaan telkkaria, syödään hyvin. Ja seksielämä on kyllä aikalailla ennallaan. Eli sopivasti.
Ja sitten oli ajankäytöstä lasten kanssa. Meillä on tietoisesti yritetty viettää aikaa kaikkien kanssa. Vietetään aikaa myös yksin aina kukin lapsi kummankin vanhemman kanssa erikseen. Esim mulla ja meidän vanhimmalla (3v4kk!!) on tapana käydä aina kahdestaan kirjastossa lainaamassa iltasatukirjoja :) Kyllä huomaa miten lapset nauttii kun saavat kaiken huomion itselleen. No nyt saavat sitten mummon ja ukin huomiota huomiseen saakka :)
Että tällaista tänne lyhykäisesti.
AIHA ja tytöt ja ai niin rv 4+1 ;)
Heti alkuun sorry kotilot että näin ennen aikaisesti jo rynnin tälle puolelle mutta oli pakko tulla onnittelemaan..
Onnittelut AIHA siis uudesta raskaudesta :)
Ansku78 rv 38+4 sekä lapsukaiset 6v5kk ja 2v8kk
Mahotonta....=) Eikös se joku muukin haaveillut neljännestä??? Täytyy kyllä teille hattua nostaa.
No meille se ei enään ole fyysisesti mahdollista (hyvä niin, voisi tulla joku mielenhäiriö;) ). Toivottavasti voimavarat riittävät näiden kolmen kasvattamiseen, esikko on kyllä paukutellut kaikkia raja-aitojaan ja laittanut kärsivällisyytemme koetukselle, mutta luulempa että pojat ovat kyllä hieman helpompia tapauksia, ovat luonteiltaankin rauhallisempia. Ja kun on yhden kanssa taistellut niin eiköhän ne loput mene sitten rutiinilla ?
JB72
Toivottavasti Aihalla sujuu kaikki hyvin loppuun asti=)
Mulla iski tämän kolmannen kohdalla hirvee ahdistus ja pelko,et jos vauva ei olekkaan terve..kun 2tervettä lasta oli jo saanut.Saa nähdä tuleeko ahdistus taas jos rupean oottamaan 4:ttä=)Haaveiisa elää tuo neljäs kyllä,mutta katotaan milloin pistetään toteutukseen=)Nyt halutaan tuon ukon kanssa vähän pitää hauskaa=)Tosin kuulin jo kommenttia että kai te sit rupeette heti häiden jälkeen yrittää vauvaa=)
Meillä on hankalin tapaus tuo 5-vuotias kakkonen,viime viikollakin itkin pari iltaa kun tuntuu niin pahalta kun jatkuvaa taistelua sen kanssa joka asiasta,mut siinä smassa poika onkin niiin ihana=)Mutta on hankalaa kyllä ollut.Nyt poika isällään tämän viikon,ja toiv.isän jakamaton huomio tekee sille hyvää=)ainakin innoissaan sinne lähti=)
Esikko on rauhallinen ja tänä aamuna väsäsin sille hiuksetkin hienosti ja saatoin kouluun=)yleensä heitän viime tipassa ovesta koulutielle,tukka ihan takussa=/Pitkät hiukset niin vaatisi jatkuvaan huoltoa=)Tosin en omaakaan tukkaa kerkee paljon harjaamaan=)
Nyt pistän pojan kohta ruuan kautta unille ja sit otan päikkärit=)Mies TAAS tämän päivän reissussa,ja pakko jaksaa iltaan.Nyt pitäs olla reissut reissattu hetkeksi luojan kiitos=)
Käytiin kaupassa ja viemässä kakkosen eskarihakemus niin oli just kaupassa tarjouksessa ne bona soseet mitkä käy meidän pojalle(käytän soseita puuroon yms)Niitä sit otin kaikki mitkä hyllyssä oli.Ja raahasin vaunuilla kotiin=)Voi tulla hyvä mieli tuollaisistakin asioista=)Meillä ei ole rahaa liiaksi ja masentaakin jatkuva alesta etsiminen yms.Haluan kuitenkin että lapsilla on säähän sopivat,ehjät ja ok näköiset vaatteet yms=)
Huiskutin
Toivotaan, että kaikki menee nappiin ja teillä on sitten taas pieni käärö sylissä. Onnea, onnea!!!
Iloisella mielellä olen itsekin. Saatiin nimittäin asuntokaupat syntymään. Nyt alkaa sitten muuttovalmistelut. Mulla laski stressitaso aivan huomattavasti kun saatiin tämä asunto menemään. Joka puolella kun uutisoidaan, että asuntomarkkinat ovat epävakaistuneet ja hintojen nousu pysähtynyt niin alkoi todella mietityttää, että mitä jos myyntiaika venyy ja venyy ja sitten saadaan ihan surkea hinta viimenään tästä. Tokasta virallisesta näytöstä löytyi ostaja ja saatiin sopiva hinta väännettyä, joten nyt on tosissaan huojentunut olo. On vaan miljoona asiaa mitä pitää hoitaa ja aika pika vauhdilla tuo muutto tulee kun ostajilla on kiire päästä tähän, joten voipi olla, ettei minua näe täällä palstoilla hetkeen pyörimässä. On se vaan sinäänsä hassua, että vaikka tämä koti on ollut ihana ja mieluisa niin silti siitä halusi nopeasti eroon... :0)
Jotainhan mun piti muutakin kommentoida, mutta en nyt taas yhtään muista kun aloin noista asuntojutuista löpisemään.
adalat + tyttöset
Nyt saatte kuin saattekin miehen kanssa yhteisen synttärilahjan! Eikös laskettu aika mene marraskuulle :o) Toivottavasti kaikki menee hyvin!!
Adalat: Onnea asuntokaupoista! Tosi nopeasti asunto meni nyt, kun oli välittäjä asialla. Kiva, että saitte ilmeisesti ihan loppuviimeksi hyvän hinnankin...? Oletko muuten päässyt jo kuppeilemaan? Meikä täällä jo pääsi, kun kierto on ihan sekaisin, ja aika runsaat kuukautiset tulivat jo nyt. Kp 21!! Mä pari päivää kauhistelin kuppia, ja nyt kun laitoin sen, niin se oli yllättävän helppoa, ja outoa, kun se ei tunnut missään! Sitä antennia mun täytyy kyllä lyhentää kun kaihertaa oudosti, epäilen että se vähän kutittelee. Mua nykyään väsyttää tosi kovin, ja epäilen, et hg on aika alhaalla runsaiden vuotojen takia. Aloitin syömään rautaa...
mitäs sitä pitikään kirjottaa,pakkaa mammademettia vaivaamaan mut onneksi se on ihan luvallista...
Adalat: Onnittelut sinullekkin asunto kaupoista, suuri huoli tippui hartioilta. Nyt vaan muutto ihanuuteen, voimia siihen.
parisuhteesta on juteltu. Meillä menee ihan mukavasti, me ei olla kumpikaan tappelu tai nalkutus tyyppiä eli meillä ei onneksi tartte tapella koskaan. Peuhuilua sais varmaan olla enemmänkin mutta eiköhän se tästä kun vauva vähä kasvaa ja isännän työpaineet hellittää. Isäntä on yrittäjä eli lapset ja kotihommat on mun vastuulla mut auttaa lasten kanssa aina kun on paikalla.Kuskailee kerhoon ym. Yhteistä aikaa sais olla enemmänkin ja ihan perheen keskeistä.
Tunnustan kyllä että vauva saa eniten huomiota. Yritän kyllä parhaani mukaan ottaa kaikki lapset huomioon. Ja iskä ottaa mahdollisuuksien mukaan tuota 5v " miesten hommiin" mikä on pojalle tosi tärkeää. Ja sit lapset menee joskus sukulaisille/kummeille yökylään ja saavat näin jakamattoman huomion osakseen.
Joku puhu 5v uhmasta. Meillä on ihan samallaista, tosi vahva uhma menossa ja yhteenottoja tulee päivittäin, eiköhän se tästä kun nyt vaan jaksaa olla lujana rajojen kanssa.
Meillä kanssa vietiin eskari hakemus maanantaina. Voi apua kun aika rientää!
Meidän pikku-ukko on niin ihastunu juttelu taitoonsa että herää välillä yölläkin toimittamaan. Naurattaa kun pimeästä kuuluu vaan sen yksin keskustelua.Jopa isäntä herää siihen vaikka muuten ei ääniin herääkkään. Välillä kaikki opittu häiritsee unia kun pitää touhuta pitkin yötä. ei itke tai vaadi tissiä, touhuaa vaan. Ja äiti tietty seuraa vierestä ja yrittää tarjota tuttia et uni sais vallan.
Joku kysyi onko täällä muita hoitoalalla olevia, tässä olis yksi.
Pikku-ukko nukkuu vielä päivä unia ja isommat hiihtää pihalla. Ekan kerran tänä talvena on tarpeeksi lunta hiihtämiseen! Uskomaton talvi ollut. Toivottavasti ei kokonaan muutu näin vähä lumiseksi.
72oinas
kaikille myötäelämisestä! Vähän uskomaton tunne. Tuttu kuvotus jo alkanut... Mutta päivä kerrallaan. Ja tsemppiä muille neljännestä kuumeileville!
AIHA :)
Jäin kaipailemaan tytöt040507 kuulumisia. kirjottelit tossa eka sivulla ja lopetit siihen kun taas niin supisti. Mitäs sinulle kuuluu, joko pikkumies on ilmoittanut itsestään????????
Tänne rantautui sitten ihan kunnon lumimyräkkä. Hittoako se enää lunta sataa kun lähes koko talvi on mennyt ilman niin ei sitä enää kaivata.
Kukas se kyselikään hoitoalalla olevia? Minä ilmouttaudun sairaanhoitajaksi.
Anttusanttu; saatiin ihan meitä tyydyttävä hinta tästä, joten varsin tyytyväinen olen kauppoihin. En ole vielä päässyt kupittelemaan (miten mulle tulee viinankittaus mieleen tosta sanasta, eipä sillä että sitäkään olisi tullut harrastettua ;0)). Kuivaharjoittelin vähän kun kuppi tuli ja aika helpolta tuntui. Olin ihan yllättynyt kun ajattelin, että vaatii säätämistä ja treeniä. Nyt sitten seuraavia menkkoja odottelen. Saapa nähdä mitä kierto on näin alkuun ja onko vuoto yhtään tasaantunut. Huvitti muuten kun tilaisin Luneten kuukuppi-verkkokaupasta niin olivat laittaneet pari " kettu-karkkia" kirjekuoreen. :0)
Meidän vauvakainen on nyt nukkunut kokonaan ilman tissiä. Tutti on välillä hukassa, mutta muuten on nukkunut täydet yöt. Kummasti sitä on pirteämpi kun saa nukkua kunnolla. Ihan hyvä sikäli, koska meilläkin esikoiselle on ilmaantunut ihme jänkkäkausi. Tyttö täyttää kesäkuussa sen 5 v ja aivan ihmeellistä käytöstä on ilmaantunut. Joka asiasta pitää jänkätä vastaan ihan periaatteesta, kakkosta kiusaa ärsyttää ja nimittelee. Esikoinen onkin ollut tässä lähes joka päivä pariin otteeseen jäähyllä ja sitten neiti on niiiin loukkaantunut kun häntä ojennetaan. Saapas nähdä milloin vauvakainen osoittaa ekoja uhman merkkejä. Tosin siihen osaakin sitten varmaan suhtautua enemmän huumorilla kuin esikoisen temppuiluun, pienet kun eivät ole niin kamalan katu-uskottavia kiukutessaan kun vertaa isompiin. :0) Muistan kun kakkonen aikanaan sai ekan raivokohtauksen ollessaan reilun vuoden; lähinnä nauratti kun toinen niin tosissaan heittäytyi maahan ja kiukkusi kun palikka ei suostunut pysymään torinin huipulla.
adalat + tytöt
Yllätys yllätys me ollaan oksennettu esikon kanssa.Eli tuli se vatsatauti sitten meihinkin uudestaan..huokaus=(Näin sitten viettää äiti ja tyttö laatuaikaa kaksin=/Kuopukselle soitan kohta lääkäriajan,kun se röhissy viikon.Oisko korvat taas kipeenä=/Mutta varaan ajan ja käydään tarkistaa=)
Kakkonen viihtynyt hyvin isällään,ovat ulkoilleet ja touhunneet paljon.Kohta pääsiäinenkin niin sitten saavat olla isällään taas pitempään.Ja kesällä lapsia ei paljon kotona näy,kun ovat isällään tai mun vanhemmilla=)
Vauvaa ei kukaan halua hoitaa yhtä yötä pitempään,mutta en kyllä raaskisi sitä antaakkaan.Hääviikonlopuksi kuopus menee anoppilaan,saadaan rauhassa keskittyä toisiimme=)Tosin pakko alka kesällä totuttaa poikaa sinne,koska ei ole paljon siellä ollut..niin ei tule sitten shokkina sinne meneminen=)
Palataan myöhemmin ja pitäkää peukkuja et korvat ois ok..edellisestä kuurista kohta 6vkoa joten ihan hyvä saavutus.
Huiskutin: Voi jukra, että teille taas ne taudit iski, tosi kökkö homma! Pikaista paranemista, ja pidän peukkuja ettei tauti ole kuopuksen korvissa asti!
Adalat: Tää kuukuppi on maailman parhain vehje! Tätä kun käyttää niin ei tarvii syödä niitä kettukarkkeja ;o) Eilenkin kun olin sopinut uintireissun kaverin kanssa, niin normaalisti olisin perunut sen, mutta nyt vaan kuukupin tyhjennys ja menoksi. Ei hyvää päivää, mä en tule ikinä käyttämään enää siteitä! Mahtavaa, että uskaltauduin tilaaman tämän, kun vähän hirvitti... Mullakaan ei ole ollut mitää sen kummempaa säätämistä, mutta antennia lyhensin aina vaan, ja tänään leikkasin sen kokonaan pois. Nyt on hyvä.
Oikeastaan nopeasti meni se teidän kämppä kaupaksi, ja hyvä niin. Nyt ovat myyntiajat pidentyneet, joten voitte tosiaan huokaista ja alkaa keskittymään rakentamisprojektiin ilman pelkoa siitä kahden asunnon loukosta!
Mun kaveri sai tänään esikoispojan! Ihanaa! Nyt mulla on enää yksi lapseton hyvä ystävä, ja se on vähän se ;o) Me aloitettiin tämä rumba, ja nyt on lapsia kaikilla ystävillä enempi tai vähempi. Mulle yksi puolituttu sanoi tänään kahvilassa, että " ai, teillekö tuli se neljäs, tyttö näyttäis olevan!" Mä siihen sitten, että kolmas lapsi on tämä neiti tässä, niin sit mulle, ekaa kertaa, sanottiin " mä olen koko ajan sua pitänyt ison perheen äitinä, että kuvittelen sulle helposti neljä lasta" . IHANAA saada tuollaista kommenttia, eikä sitä iänikuista, suurinpiirtein tähän tyyliin, et " kai nyt on tekovehkeet solmussa" :-/
Eipä muuta kuin hyvät vkonloput kaikille tasapuolisesti!
T:Anttuli
Me oltiin hiihtoloman vietossa ja yllätys yllätys..kolme viikkoa kului ja kakkonen alko oksentaa kun päästiin mun vanhemmille=/Isänikin sai taudin mut me muut vedettiin hulluna maitohappobakteereja+gefilusta niin tauti ei tullu muihin=)
Oltiin siis pohjosessa mun vanhemmilla kyläilee,ja oli ihan kivaa.Nyt kiva olla kotona=)Eilen käytiin miehen kanssa syömässä ja ens viikonloppuna on taas parisuhdeilta=)Mullahan yksi ero takana,niin yritetään nyt panostaa enenpi suhteeseen.Mutta kyllä sen täytyy olla molemmista lähtöisin jos toista ei kiinnosta niin tylsää se yksinkään suhdetta piristää=/
Toivottavasti teidän muidenkin miehet heräis huomaamaan ettei me naiset olla pelkkiä äitejä tai kodinkoneita=)
Palaan huomenna enemmän kun kerkiän!!