Lapseni kaverit ovat kaikki miljonäärien lapsia, joskus asia ahdistaa
vaikka tiedän, että turhaan. Lastani ei kiusata, joskus ehkä ihmettelevät jos meillä ei jotain asiaa ole, olemme keskituloisia, mutta elämme askeettisesti.
Lapset ovat usein meillä koska olen kotona ja teen heille välipalaa ja autan läksyissä.
Perheiden vanhemmat sitten kiittävät usein ihan hirvittävän kalliilla asioilla, matkoilla, konserttilipuilla tms. Tämä joskus tekee olon vaivautuneeksi..
Onko kellään tälläistä asetelmaa?
Kommentit (66)
Se ketju oli ilmeinen provo ja niin on muuten tämäkin, ap sekoilee jo jutuissaan täysin. Siksipä sitä on kiva hämmentää sitä provoa...
parhaimmillaan 10 000 euroa kuussa, kun on painettu tukka putkella. Ja ite en oo vielä miljonääri. Kyllä Suomessa löytyy hyvätuloisia!
Sinä eräs takerrut nyt ihan toisarvoisiin asioihin.
Miten se liittyy tähän?
Ap väitti näiden vanhempien tienaavan kuussa normaali-ihmisen vuosipalkan. 10 000 ei ole normaali-ihmisen vuosipalkka.
20
tyypillistä vastailua.
Jäi kiinni valheistaan, joten yrittää nyt jankata takaisin sinne alkuperäiseen kysymykseeensä. Huonolla menestyksellä.
Tyypillinen provo.
Kokisin samalla tavalla, jos olisin tilanteessasi.
Mulla tilanne on tavallaan toisin päin, vaikka eri mittakaavassa. Olemme hyvin toimeentuleva perhe, mutta ei mitään miljonäärejä todellakaan! Mutta mulla on ystäväpiirissä useita kavereita, joilla on asiat taloudellisesti huonommin kuin meillä. Esim. kahden sairaanhoitajan perheitä. Siinä on sitten isot asuntolainat ja elämiseen jäävä raha on tiukilla. Meillä ei ole tiukkaa.
Olen ottanut sen linjan, että kun mulla on enemmän mistä antaa niin annan. Varsinkin kummilapsilleni (joita on näissä ystäväperheissä). Ostan heille vaatteita, vien usein tuliaisiksi jotain pientä, esim. teetä ja kahvia, vaikka nähdään usein ja vaikka he eivät koskaan näin tee. Se on minun tapani auttaa lähipiiriäni. Siitä minä saan hyvän mielen, että voin edes jollain tavalla antaa omastani muille.
Mittakaava on siis ihan erilainen kuin sinun kohdallasi. Mutta ota vastaan mitä tulee, ole iloinen. Jos siitä suunnasta alkaa tulla vinkkejä, että teidän pitäisi osallistua samalla tavalla heille päin niin sitten ota asia esille ja tee selväksi, että teillä ei ole sellaiseen mahdollisuutta. Mutta muuten, yritä nauttia ja anna heidän nauttia myös siitä, että pystyvät ilahduttamaan lastasi!
T. 29
jos lähipiiristä ei löydy muita kuin miljonäärejä. Vähän tuntuu siltä, että olette tietoisesti hakeutuneet heidän seuraansa. Me asutaan Westendissä, lapset käyvät täällä myös koulua, mutta miljonääriperheen lapsia tuskin löytyy kovin montaa luokalta. Hyvätuloisia kylläkin, mutta ei varmasti pelkästään heitäkään. Voihan sitä valikoida lapsille ainoastaan miljonäärejä kavereiksi, mutta ei ole ehkä kovin järkevää. Jos joku voi osoittaa minulle julkisen koulun suomessa, jossa kaikki muut luokan oppilaista, paitsi yksi ovat miljoonaperheestä, niin uskon tätä ketjua. Se että pienten lasten vanhemmat tienaavat hyvin, ei todellakaan tee heistä vielä miljonäärejä. Perintö voi kyllä auttaa siinä hommassa.
mikä koulu tuo ap:n tarkoittama on!
Aletaanko veikkailla? Tehtaankadun ala-aste? Ressu? Kulosaaren yhteiskoulu?
lapsemme käy koulua sen takia, että vainharvassa koulussa voi opiskella tiettyä a-kieltä.
Ranskalainen koulu? Englantilainen koulu? Ei, niissä on ihan tavallisia pulliaisia.
Itäkeskuksen peruskoulu? Ei päde siihenkään.
mutta se ei ole keskustassa. Maahanmuuttajathan tienaavat miljoonia elämällä yhteiskunnan avustuksilla.
Otsikkosi ainankin viittaa siihen.
niin ole onnellinen että lapsellasi on miljonääri kamut ehkä sieltä tulevaisuudessa löytää puolison;)
en mä viittis valittaa moisesta ja ite olemme viisihenkinen köyhä perhe eli ei se raha tee onnelliseksi vaan ystävyys.
Minä tiedän ton sun tilanteen. Mä olen samassa tilanteessa työni kautta. Voin vain sanoa, että rikkailla ei ole väliä, millaisia lahjoja antavat. Yritä sopia lasten lahjoille joku hintaraja.
Ja raha tulee rahan luo. Jos jokuon yhteiskunnallisesti merkittävässä asemassa, hän voi myös olla jossain yksityisyrityksessä mukavilla konsultaatiopalkoilla.
Kaikki kuuluisat eivät ole rikkaita, mutta rikkauksia löytyy yllättävän paljon tavallisistakin ihmisistä. Ja ap:n lapsi kaiketi on oman a-kielen vuoksi jossain erikoiskoulussa, se hänelle suotakoot.
Miksei pysytä pääasiassa, vaan jankutetaan jotain tyhmää?
Vaikka ap olisi provokin (mitä en yhtään usko) niin tämä olisi silti hyvä keskustelunaihe!
Vierailija:
Ongelma on siinä, että vaivaannun kalliista " vastapalveluksista" vaikka tiedän sen olevan turhaa, koska he elävät oman elintasonsa mukaisesti.Mutta onhan se vähän kornia, että jos minä teen lapsille italianpataa ja seuraavan päivänä lapseni pääsee heidän kanssaa hienoon ravintolaan..
ap
Sinun ei tarvitse kiittää rahalla, " vastapalvelus" tai kiittäminen voi olla muutakin kuin jotain superkallista
erikoiskoulua, jossa olisi julkisten virkojen miljonäärejä ja outo a-kieli. Kerro ihmeessä, jos tiedät toisin!
Rahtaat lapsesi muualle kouluun ja sieltä kaikkien tavisten seasta juuri hänelle valikoituu kavereiksi ne miljönäärien pennut! Voi kovaa kohtaloa!
Ihan tavallisia pulliaisia nämä varakkaatkin on, todella kivoja ihmisiä, tässä vain nämä hienot ja kalliit lahjat askaruttaa.
Tuo oli hyvä ajatus sinulta, joka sanoit että koulussa tulisi käydä arvokeskustelua. Ja jotkut pelisäännöt esim. kaverilahjoihin olisi minusta hyvä ajatus.
Päinvastoin minusta helpompaa on olla " normaalituloinen" ei se ole varakkailla aina helppoa. Kateellisia kun on, kuten tästäkin ketjusta huomaa.
ap
ottaen huomioon mitä sillä yritit viestittää.
Lapseni kaverit ovat kaikki miljonäärien lapsia,
enkä myöskään sitä toisen ketjun aloittajaa. Mutta sinä, nakkaaja, olet jotenkin säälittävä ja huvittava :).
-33