Canesten-kysymys!
Olen käyttänyt aiemmissa raskauksissa canesten emätinpuikkoja hiivatulehdukseen. Nyt rv 4+3 ja hiivatulehdus taas...uskalsin sitten laitta canestenin kun ajattelin että aiemminkin raskaanaollessa käyttänyt...no kuitenkin jälkeenpäin luin tuoteselostetta jossa lukee ensin että ei haittaa raskaana ollessa eikä imetettäessä, mutta teksti jatkuu toisessa kappaleessa, että ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana hoidon aloittaminen ainoastaan lääkärin ohjeen mukaan..!
Onko kellään kokemusta? Mietityttää ihan kamalasti, että oliko tuosta nyt jotain haittaa???
Kommentit (3)
Canestenia voi käyttää raskauden aikana hiivaan. Mutta ethän käytä asetinta. Varmaan lääkepakkauksen ohjeella halutaan varmistaa, että tietää mistä on kyse ja mahdollisesti sulkea muut tulehdukset pois. Minullekin ko. lääkettä määrättiin. Itse tällä hetkellä käytän Canesten-voidetta heti, jos alkaa tuntua hiivan oireita. Ikävä vaiva, mutta onneksi hoitokeinot löytyy myös näin raskaudenkin aikana.
Weera
Kiitti teille! Kylläpä helpotti! Juu en käyttänyt asetinta! Mulla kun ei se voide auta ku ihan välillä vaan...aina kyllä kokeilen!
Mukavaa odotusta teille!
Mäkin just viime viikolla otin 500 mg canesten kuurin, koska antibiootista tuli oireet--Ihan omin lupine 11 rv menin apteekkiin ja otin sen.Mun farmaseuttikaveri sanoi et ihan ok ja viime viikon neuvolalääkärikin sanoi et ihan ok siihen vaivaan!! Joten ihan huoletta vaan...