Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaikille ei tule ponnistamisen tarvetta lainkaan? Itse kahdesti synnyttänyt ja..

Vierailija
21.11.2008 |

olen ponnistanut vain kun on käsketty ponnistaa. Mitään tarvetta siihen en ole tuntenut. Ja on päätyneet imukuppiin.

Kuinkahan nyt kolmannella kerralla käyneekään.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypä seuraavalla kerralla, onko niin kiire, että voisitko odotella josko se ponnistuspakko tulisi. Ei minullakaan ole ollut mitään vastustamatonta ponnistustarvetta. Semmonen valtavan kakkahädän tunne kyllä, ehkä se on sitte sitä. Mutta ei se mikään mieletön pakottava tarve ollut.

Vierailija
2/9 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vauva ei ole kunnolla laskeutunut siinä vaiheessa vielä, ja on alettu ponnistuttamaan liian aikaisin...?

Mulla kävi niin ensimmäisessä synnytyksessä. Toisella kerralla olikin sitten jo ihan tarvettakin ponnistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan olisi saanut lapsia ulos ellei elimistö olisi ponnistanut automaattisesti. Ekassa synnytyksessä käski ponnistaa silloinkin kun supistus ei ollut päällä ja en todellakaan jaksanut.

Kai silti supistuksia tulee ponnistusvaiheessa ?

Itselläni on valtava ponnistamisen tarve ollut jo ennenkuin paikat auki ja sekin on ihan hirveää, kun elimistö vaan työntää vauvaa ulos, vaikka ei saisi.

Ponnistusvaiheet onkin sitten ollet tosi nopeita.

Vierailija
4/9 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä äidilläni eikä mummollani! eli taitaa olla perinnöllistä. Tippaa laitettiin sitten ja oksitosiini täysillä. silloinkin ponnistin melkein koko ajan kun tuntui että supisti koko ajan. kätilö kysyi jossain vaiheessa että supistaako, vastasin että ei, hän sanoi että älä sitten ponnista. mutta supistus tuli aina kymmenen sekunnin välein ja kesti pari sekuntia ja loppui kunnes taas tuli uusi. Ja tätä kesti tunnin. Hiki valui virtanaan, mutta loppujen lopuksi lihasilla työnsin vauvan ulos, imukuppia ei tarvittu. Mutta tosiaan työntöpolttoja ei luonnostaan tullut yhtään ja nuo tipalla aiheutet tuntuivat kyllä ihmisrääkkäykseltä: jatkuvaa lyhyttä tulitusta..

Vierailija
5/9 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten tuntenut tarvetta ponnistaa ollenkaan. Ekan lapsen synnytys oli järkyttävä kokemus; inukuppia ei tosin tarvittu mutta kaikki muu sitten menikin vaikeimman kautta..toisen lapsen kohdalla, sain spinaalin juuri oikealla ajoituksella ja tunsin koko ajan, kun lapsi tekee tuloaan-eli ponnistukset osuivat juuri nappiin ja synnytys sujui täydellisesti, nopeasti ja kivuttomasti! Suosittelen spinaalia kaikille uudelleen synnyttäjille, ihan mieletön ero epiduraaliin!

Vierailija
6/9 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppui vaikutus kun piti alkaa ponnistamaan. Jeah...

Ensimmäisessä epiduraali oli loistava!!

Vierailija
7/9 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun toisessa synnytyksessä. se oli kyllä kamalaa. Pakko oli vain ponnistaa, vaikkei yhtään ponnistuttanut. Mulla ei myöskään ollut mitään puudutusta, oksitosiinitippa teki koko ajan niitä kamalaakin kamalampia supistuksia ym. Mulle sanottiin, et pakko on vauva saada ulos ja oli siis laskeutunut jo ja kiinnittynyt täysin, ei ollut siitä kiinni. Sinne oli tullut joku "lippa" eteen.

Vierailija
8/9 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta ainakin on kamalampaa yrittää olla ponnistamatta, jos ponnistuttaa p*rkeleesti kuin ponnistaa kätilön käskystä, vaikkei ponnistuta juurikaan. Se ponnistaminenhan on vähän niinkuin urheilusuoritus tavallaan, kyllä sen voi tehdä ilman pakottavaa tarvettakin.

Vierailija
9/9 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntenu ponnistuksen tarvetta. Ekassa sanoivat, että tod.näk johtui epiduraalipuudutuksesta, mutta sama homma oli muissa synnytyksissä vaikka en ottanukkaan puudutusta.

Mulla kuitenkin vauvat laskeutuneet jo todella aikases vaiheessa, joten sekään ei ole syy miks tota ponnistustarvetta ei tule. Kaikki syntyneet muutenkin ilman ns. ponnistusta, ovat vaan tulleet ulos nopealla vauhdilla.