Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua yöimetyksiin!

Vierailija
02.10.2008 |

Taaperoni on nyt 13 kk ja herää edelleen n. 4-6 krt yössä ja vaatii rintaa. Luulin että yöimetyksistä päästään viimeistään vuoden iässä, muttei sille näy loppua ollenkaan. Yritän antaa hänelle ruokaa yllin kyllin päivän mittaan, muttei sillä juurikaan ole merkitystä yöheräilyyn. Ongelmaa lisää vielä se, että taaperomme on tottunut nukkumaan yöt vierelläni. Yöimetykset tuntuvat olevan enimmäkseen turvallisuuden tankkausta, mutta ellen anna hänelle rintaa, hän herää totaalisesti ja alkaa metelöidä.

Olen siis varsinaisessa noidankehässä ongelmani kanssa, kun uni ei kerta kaikkiaan maistu taaperolle omassa sängyssään. Onko kellään vastaavan kaltaisia kokemuksia tai neuvoja siihen, miten yöunet saisi kokonaisemmiksi? Katkonaiset yöunet alkavat jo pikku hiljaa väsyttää... :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja imetyksen lopettaminen kokonaan vois olla aika hyvä. Vaatii teiltä miehen kanssa asennetta, mutta lapselta ei nyt voi kysyä lupaa vaan teidän on vierotettava hänet.

Usein noi vieroitukset sujuu paremmin kuin luulisi, sanon 5 vauvan kokemuksella! Imetyksestä luopuminen voi olla vaikeampaa äidille kuin vauvalle...

Vierailija
2/6 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli nyt ihan selkärangan kera vierottamaan. Sovit miehesi kanssa, että hän hoitaa homman, on lapsen kanssa ne pari yötä, mitä siihen menee. Sinä nukut vaikka eri huonessa kokonaan, valmistautu henkiseen pahoinvointiin, mutta se on vain sinun mielessäsi. Lapsi ikävöi saavutettuja etuja edelleen, mutta ikänsä puolesta on enemmän kuin valmis nukkumaan läpi yön syömättä KERTAAKAAN.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, lopeta imetys tähän. Itse olen kahden lapsen tapauksessa lähtenyt pois kotoa pariksi yöksi. Mies sanonut että yhden yön ovat kumpikin itkeneet, seuraavat jo nukkuneet. Ja siitä eteenpäinkin yöt muuttuneet katkottomiksi kuin taikaiskusta. Meillä nyt kolmas tulossa vuoden ikään ja sama taas edessä, lähden pidennetylle viikonloppumatkalle.

Vierailija
4/6 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat yhtenäiset yöt, yövieroita. Esim. Elisabeth Pantleylla ns "lempeämmät ohjeet" asiaan. Yövieroitus ei välttämättä vaadi päivävieroitusta, moni imettää vielä yöimetysten loputtua.

Toinen vaihtoehto on antaa lapsen vähän kasvaa :) ja panostaa oman yöunen pituuteen. Ts. nukut vähän pidemmän pätkän kompensoidaksesi katkonaisuutta.

Monet vieroittavat yöllä siten, että päättävät tietyn väliajan yöllä, jolloin "maito nukkuu" (esim. klo 22-06) eivätkä sitten silloin anna maitoa. Aamusta sitten taas. Tai vaikka aluksi esim. vähennys yhteen maitokertaan yöllä tms.

Mutta tosiaan, toisin kuin tuossa aiemmin on vastailtu, ei täydellinen vieroitus ole mikään pakko tai edellytys yökukkumisen loppumiselle :-), jos siis haluat itse vielä imettää.

Eikä yövieroitus välttämättä tarkoita sitä, että lapsi ei voisi nukkua kainalossa. Meillä ovat vaan siirtyneet isän kainaloon yömaitojen loputtuja :-).

Vierailija
5/6 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on 1v 4kk, ja yöimetys paheni kun aloitti päiväkodissa. Samaan aikaan ei saa lapsella olla useita isoja muutoksia (näin siis sanottu monesti), niin että imetystä ei voi lopettaa. Ja lapsi reagoi ainakin meillä raivoisasti tähän päiväkotiasiaan, on aivan kiinni iltaisin. Nukkuu omassa huoneessa omassa sängyssä, mutta parhaimmillaan siellä saa ravata puolen tunnin välein rauhottamassa. itse aloitin samaan aikaan töissä käymisen, joten puolentoista tunnin yöunilla mennään.. Omaa elämääni helpottaakseni olen ottanut lasta viereen, jossa sitten nukkuu tissi suussa, ja syö minkä syö ja nautiskelee (?) lopun aikaa läheisyydestä. Kömpii jopa mahan päälle nukkumaan kun kello soi ja äidin pitäisi nousta ylös ja lähteä koiran kanssa lenkille, ja alkaa välittömästi huutaa jos joutuu isän kainaloon. Ja meillä on kanssa sama homma että kun lapsi herää, niin on sitten ihan hereillä. Nukkuu vielä pinnasängyssä (ostamme normisängyn kunhan alemyynnit alkavat), joten ei pääse sieltä itse meidän sänkyyn kirmaamaan. On kyllä vähän väsy olo, ja kaiken päälle on tulossa vielä hampaita. Eli tiedän miltä tuntuu!

Vierailija
6/6 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjotkaa vettä janoon.