Kokemuksia lääkkeellisestä keskeytyksestä?
Eli huomenna aamulla otan pillerit(emättimeen)ja jään odottamaan...mitä minulla on edessäni,onko kenelläkään kokemuksia???
Kommentit (41)
mitä minulla on edessäni huomenna.ap
ei käyny mielessä kysyä lääkäriltä!!!!!
että lääkkeellinen keskeytys on vaihtoehtona myös silloin kun todetaan esim. ekassa ultrassa että sikiön kehitys ja sydän ovat pysähtyneet? Toinen vaihtoehto on kaavinta mikäli vuoto ei ala itsestään.
tulistua aborttikeskusteluista?? Abortti on Suomessa laillisesti hyväksytty asia. Te meuhkaajat ette saa kuin itsellenne pahan mielen vouhkaamisella. Jos ihminen on päättänyt abortin tehdä niin se on siinä.
jep, näin varmasit onkin 18, mut murhaaja abortin tekijä jokatapauksessa on!!
Miksi kukaan ei istu linnassa abortin takia???Outoa, onkohan Suomen laissa porsaan reikä kun yleensä murhaajat vangitaan....
Te ääliöt fanaattiset.......pipipäät........olette luokitelleen sen murhaksi...
pipipää on se, joka hankkiutuu raskaaksi, ja tappaa lapsensa!
Älä ap panikoi, oletkin saanut jo hyviä vastauksia mitä on odotettavissa.
joka leikkii asialla, sekstailee tiedostaen että ei ole ehkäisyä. Jos on asianmukainen ehkäisy, silloin ei ole aikomusta tulla raskaaksi. Joskus asianmukainen ehkäisy todellakin pettää se on fakta. Haukkuisitte ennemmin katumuspillereiden suurkuluttajia kuin abortin tekijöitä.
Murhaaja olen minäkin. Olen tehnyt abortin ja tulen taas tekemäänkin jos raskaaksi tulen. Moni tuttunikin ja ystäväkin on tehnyt. Teille abortinvastustajille ne teidän kaverit ei halua kertoa, koska tietävät, että olette noin kamalia asenteissanne.
Eläköön ihana abortti!Ja vapaus!
Haen katumuspillerit tai teetän abortin. That"s it! Ette voi mitään!
jotka niin ylistävät lapsetonta elämää olisi joku muu foorumi kuin vauva.fi?? Lapseton saa olla jos haluaa, mutta mitä ihmettä te täällä pyöritte?
Tiesitkö, että moni nainen katuu lopun elämäänsä aborttia? Tai masentuu sen seurauksena.
kun kyseessä on raiskaus???
En todellakaan ole sitä mieltä, että jos on jousunut raiskauksen uhriksi, niin lapsi olisi toivottu... jos käy niin huonosti ,että tulee raskaaksi.
Tällöin keskeytys on ainoa oikea vaihtoehto. Kuka haluaa pitää raiskauksen johdosta lyntyneen lapsen? En minä ainakaan!
Tiedättekö että lääkkeellinen keskeytys tehdään myös silloin kun on ollut keskeytynyt keskenmeno? Eli silloin kun sikiö on jo kuollut kohtuun mutta vuoto ei vaan ala tai jos kyseessä on tuulimunaraskaus (ts. sikiötä ei edes ole).
Täällä heti oletetaan että ap on tekemässä aborttia (minkä hän tietenkin termin mukaisesti tekeekin) mutta voi olla että hänellä on mennyt jo kesken hyvin toivottu raskaus ja tämä lääkkeellinen hoito siihen päälle voi tuntua todella pahalta senkin vuoksi.
soppaan mukaan. Ensinnäkin niitä on ihan minimaalisen vähän.
Suurin syy on sosiaaliset syyt: vauva ei sovi tähän elämäntilanteeseen.
kun kyseessä on raiskaus???
En todellakaan ole sitä mieltä, että jos on jousunut raiskauksen uhriksi, niin lapsi olisi toivottu... jos käy niin huonosti ,että tulee raskaaksi.
Tällöin keskeytys on ainoa oikea vaihtoehto. Kuka haluaa pitää raiskauksen johdosta lyntyneen lapsen? En minä ainakaan!
soppaan mukaan. Ensinnäkin niitä on ihan minimaalisen vähän.
Suurin syy on sosiaaliset syyt: vauva ei sovi tähän elämäntilanteeseen.]
Mutta sääli kyllä joillakin niitä kuitenkin on. Et voi väittää että tietäisit 100% varmuudella ettei näin ole juuri ap:n tapauksessa niin kuin minäkään en voi väittää ettei kysessä olisi sosiaaliset syyt. Todennäköisyyksillähän voi pelata mutta se ei paljoa auta tilastotapauksissa.
Minulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys rv 14, kun todettiin sikiöiden sydänten pysähtyneen ja kehityksen päättyneen jo pari viikkoa aiemmin.
Sain kohdunsuulle cytotec-pillereitä neljän tunnin välein sairaalassa, kunnes vuoto alkoi. Hyytymiä ja verta tuli aika paljon ja supistuksia/lihaskramppeja myös, mutta sairaalasta sain hyviä kipulääkkeitä, joten ne eivät olleet kestämättömiä, henkinen kipu oli paljon suurempaa! Pahin vuoto kesti vajaanvuorokauden ja viikon sisällä vuoto loppui lähes kokonaan.
Mulla kävi vaan niin ikävästi, että kohtuun oli silti jäänyt raskausmateriaalia, joka oireili alavatsakivuilla ja pienellä tuhruvuodolla, meni kolme kuukautta ja lukuisia antibiootteja ja sairaalassakäyntejä ennenkuin olin toipunut. Kaavintaa ei suositeltu tehtäväksi, kun on sen verran rankka toimenpide kohdulle, ja meillä oli toiveissa siis raskautua uudelleen.
9 aikaan laitoin ne kaksi pilleriä sisään.Nyt supistelee,mutta ei satu.kiitos asiallisista viesteistä.
On se niin väärin, että täällä jotkut kysyyy neuvoa abortin tekemisestä. Huh! Ihan suututtaa ja vihastuttaa. Ei abortti ole mikään ratkaisu vaan tulee olla vastuuntuntoinen tässä seksiä tihkuvassa nyky-yhteiskunnassa ja ajatella ensin. Vahinkoja sattuu, mutta lapsen voi antaa myös adoptoitavaksi. Samaan aikaan niin moni toivoo, haaveilee ja suorastaan rukoilee saavansa joskus lapsen. Kiitän lapsestani joka päivä ja sydämeni on valmis antamaan paljon rakkautta jos joskus saamme toisen lapsen, on hän sitten biologinen tai ei.