Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin vanhojentanssit muuttuivat pukuloistoksi? Kerro oma vanhojen vuosi ja mikä oli tyyli silloin? Ja paikkakunta.

Vierailija
16.02.2008 |

Mun vanhojen vuosi 1982.

Kaikki olivat mummojen ja vaarien vaatteissa eli pukeutuneina wanhoiksi.

Paikkakunta Kangasala.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tanssiaisia, eikä kampaajia.

Vierailija
22/30 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla oikeasti vanhoja mummuja ja paappojen vaatteita, pukeutuivat siis _vanhoiksi_. Osalla vanhoja tai vanahntyylisiä juhlavia vaatteita. Minulla äidin ompelema 1900-luvun alun tyylinen asu. Itse laitettiin tukat sun muut. Kaupungin läpi käveltiin hepenissämme, sitten mentiin paikalliseen ravinteliin juomaan kakkukahvit (!) ja tanssittiin yökarhon minilattialla jotain...

Opeteltiin kyllä vanhoja tansseja, kikapoota sun muita, joita olis pitänyt näyttää nuoremmille. Mutta kun tyttöpareja ei suvaittu, ja pojat livistivät karkuuun. Jäi meni se harjoittelu hukkaan. Kiitos vain pojat...

Illalla vaihdettiin normaalikuteet ja mentiin bussilla Ähtäriin Mesikämmeneen " juhlimaan" . Pari kuppasen vanhaa äijää yritti iskeä mua ja kaveria. Hyi yäk!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käyty kampaajalla tai meikeissä, puvut iltapukutyyppisiä mutta vaatimattomampia kuin nykyiset. Koulun liikuntasalissa tanssit ja sitten pieni kävely kesksutan poikki.

Vierailija
24/30 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama tosin taisi teettää pitkän puvun ompelijalla. Pojilla oli tummat puvut (sukulaisten tai kirpparilta). Itse tehtiin meikit ja kampaukset.

Ei todellakaan ollut nykyisen kaltaista kilpavarustelua, vaan ihan rentoa hulluttelua vanhanaikaisissa kamppeissa ;-)

Vierailija
25/30 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla tytöistä vanhahtava tanssiaispuku: puhvihihat, tyllialushame tms. En muista että kellään olisi ollut nykyaikaista iltapukua. Kampaajalla kävivät aika monet, ehkä joku meikattavanakin.

Vierailija
26/30 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-luvun tyyliin. Haluttiin olla erilaisia. Niihin aikoihin muuten vanhat pukeutuivat vanhoihin juhla-asuihin ja 80-luvulla mummoiksi ja papoiksi.

Meillä tytöillä oli kunnon kellohameet tylleineen ja pojilla puvut tai fiftarikuteet. Tanssittiin tietysti rockenrollia, jiveä, twistiä jne. Hauskaa oli! Kummitätini ompeli minulle sen kellohameen. Hiukset ja meikit tehtiin itse.

Mielestäni tuo nykymeno on hieman yliampuvaa, hieman jenkkityylistä.

Vierailija
27/30 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina vaan kalliimpaa ja " hienompaa" , amerikkalaisempaa...

Vierailija
28/30 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tytöistä kävi kampaajalla, meikit tehtiin itse.

Puvut olivat vanhantyylisiä iltapukuja, mutta ei varsinaisesti haettu jotian tiettyjä tyylisuuntia tai aikakausia. Suurimmalla osalla muistaakseni vuokraamosta haettu puku, pojilla frakit.

Itselläni oli ompelijan tekemä puku koska en löytänyt vuokraamosta mitään lähellekään sopivaa. Malli katsottiin kirjoista ja puku ommeltiin verhokankaasta - siitä tuli tosi nätti, sellainen renessanssi-tyylinen.

Tanssit oli kaksi kertaa, illalla vanhemmille, seuraavana päivänä koululle.

Vierailija
29/30 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kävi kampaajalla, useimmille äiti, sisko tai kaveri laittoi hiukset ja meikit. Puvut vanhanaikaisia tanssiaispukuja, itse tehtyjä tai vuokrattuja.

Yhtenä päivänä kaksi esitystä koulun juhlasalissa, ensin koululaisille ja sitten muulle yleisölle. Kierreltiin luokissa lukemassa " käytöstapoja" ja ojenneltiin vanhan ajan kermakaramelleja. Illalla bilevaatteisiin vaihto ja lomakeskukseen bailaamaan.

Vierailija
30/30 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni tyttö ompeli itse loisteliaan pukunsa, mulla oli lainassa äidin työkaverin vuotta vanhemmalta tytöltä (jolle se oli teetetty)