Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin pettynyt kummina olemiseen!

Vierailija
21.11.2008 |

Kun minua pyydettiin kummiksi, sanottiin tärkeimmäksi asiaksi arjen jakaminen kummilapsen kanssa ja hänen kasvunsa tukeminen.

Tätäkö se nyt on:

- 7v aikana en ole kertaakaan saanut viedä häntä minnekään, en edes lähipuistoon. En päässyt vaunukävelyille. En päässyt kerhojen tai päiväkotin joulu- tai kevätjuhlaan.

- 7v aikana hän ei ole saanut tulla kertaakaan luokseni leikkimään saati yökylään.

- Kerran olen kelvannut lapsenvahdiksi hammaslääkäriaseman aulaan, kun äitinsä kävi hammaslääkärillä.

- Kerran vuodessa minulle on lähetetty tekstarilla kutsu syntymäpäiville kera kohtuuttoman lahjalistan.

- Kerran vuodessa olen saanut joululahjalistan ja luvan tuoda joululahjat salaa.

- Kerran vuodessa on tullut nimipäivälahjatoive.

- Yhden 10-kuvan kokoisen valokuvan olen saanut ristiäisistä ja sekin ilmeisesti kansioon kelpaamaton ylivalottunut otos, jossa minulta puuttuu puolet päästä.

On se niin ihanaa olla osa entisen parhaan ystävänsä lapsen elämää! Vielä olisi 8 vuotta tätä riemua jäljellä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei niihin kevät- ja joulujuhliin useinkaan mahdu kaikki jotka haluaisivat tulla, meidän pk:eissa ne on ainakin olleet strictly vanhemmille ja silti on ollut tupa aivan liian täynnä

Vierailija
2/21 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haloo. Ainakin itse olin tosi väsynyt kun esikoinen oli vauva. En olisi jaksanut soitella ketään vauvakävelyille. Vauva kulki vaunuissa kun pikaisesti käväisin sen kans kaupassa. Joskus halusin ihan vain omaa aikaa ja kävin vauvan kans pienen lenkin. Olin niin poikki, että en olisi jaksanut jutella kenenkään kans ja soitella kummeja matkaan.

Yleensä vauva nukkui niissä vaunuissa pihalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ikävänä lahja-automaattina sinua pidetään.

Mutta en todellakaan ymmärrä miksi alle kouluikäinen pitäisi antaa vieraaseen paikkaan yökylään tai mikä hinku kummitädeillä on viedä vauvaa vaunukävelylle... Lasteni sinkkukummitädit varmaan kokee noi pari asiaa samallalailla kuin sinä...

Tätäkö se nyt on:

- 7v aikana en ole kertaakaan saanut viedä häntä minnekään, en edes lähipuistoon. En päässyt vaunukävelyille. En päässyt kerhojen tai päiväkotin joulu- tai kevätjuhlaan.

- 7v aikana hän ei ole saanut tulla kertaakaan luokseni leikkimään saati yökylään.

Vierailija
4/21 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole muodostunut minkäänalaista suhdetta koko lapseen. En edes välttämättä tunnistaisi, jos kadulla tulisi jonkun vieraan kanssa vastaan.

Tosi ikävänä lahja-automaattina sinua pidetään.

Mutta en todellakaan ymmärrä miksi alle kouluikäinen pitäisi antaa vieraaseen paikkaan yökylään tai mikä hinku kummitädeillä on viedä vauvaa vaunukävelylle... Lasteni sinkkukummitädit varmaan kokee noi pari asiaa samallalailla kuin sinä...

Tätäkö se nyt on:

Vierailija
5/21 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori vaan

Vierailija
6/21 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varmaankin samassa tilanteessa ottaisin asian nätisti puheeksi. En todellakaan haluaisi olla lahja-automaatti. En yksinkertaisesti suostuisi. Mielestäni kummille ei voi esittää lahjatoiveita. Ainoastaan kummi itse voi kysellä halutessaan.

Oletko itse pyytänyt saada viettää aikaa lapsen kanssa? meillä ongelma on päivvastainen. Lasten kummit eivät oman kiireisen elämänrytminsä vuoksi ehdi viettää aikaa lapsen kanssa. Ymmärrän tämän tosin hyvin.

Mikäli olet ihan ns. normaali, tavallinen ihminen, en todellakaan ymmärrä kummilapsesi vanhempia.

Vierailija
7/21 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi minua ei voi ottaa mukaan minnekään. En tietenkään itsekään antaisi lastani ventovieraalle (kuten minä nyt käytännössä olen). Suhde lapseen olisi pitänyt muodostaa heti vauvasta lähtien ja minusta yhteiset vaunukävelyt kummilapsen ja perheensä kanssa olisivat olleet luonnollinen osa tätä. Samoin olisin niin toivonut olevani ollut tervetullut yhdessä perheen kanssa kuusijuhliin ja kevätjuhliin tai ihan minne vain.

Kovin keinotekoiselle tuntuu sitten isompaa lasta viedä jonnekin, kun vanhempien mielestä on tarpeeksi suuri pärjäämään ilman vanhempiensa jatkuvaa seuraa.

Tosi surullista, ettei minulla ole aavistustakaan mistä lapsi pitää, mitä suunnitelee, tai ylipäätään mitään muuta kuin sopiva vaatekoko.

ap

Vierailija
8/21 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummilapsen vanhemmilla ja he teilla ? kai sa silloin naet myos kummilasta ja samalla voit rupatella ja kysella kuulumisia yms ? ellette ole valeissa niin lopettaisin lahja-automaattina toimimisen heti.

Vierailija
9/21 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten ole enää bestiksensä vaan tuttava, mutta toivoo etten kosta sitä lapselle. Ei kuulemma ole lapsen vika, että olen huono kummitäti ja ystävä.

Vierailija
10/21 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko oikeesti olla noin torkea. ellei tama ole porvoossa tapahtunut niin nyt katkaiset valit tollasiin paskiaisiin heti ja lopetat lahjojen oston taysin.

Vierailija
11/21 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on monta lasta ja monta kummia. Kukaan kummeista ei ole oikeastaan koskaan tehnyt kummilapsensa kanssa yhtään mitään. Meillä ei kukaan lapsista ole koskaan päässyt kummillensa kylään ilman aikuista, mistään yökylästä nyt puhumattakaan. Useimmat eivät edes lähetä joulu- tai synttärikorttia. Aina on olevinaan kiire. En minä paljon vaatisi, mutta olisi mukavaa, jos lapsemme edes tunnistaisi ulkonäöltä samassa kaupungissa asuvan kumminsa, jos tämä vastaan tulisi.

Vierailija
12/21 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummitäti joka välittäisi ja haluaisi tukea. Olen lahjat sitten valinnut huolella ja listojen ulkopuolelta, siksi ilmeisesti olen huono kummi.

Vierailija
13/21 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla tuli kummilapseen henkilökohtainen suhde kun hän oli 16v. ja lähti opiskelemaan! Olin tosin ollut häneen 'hyvissä' väleissä siihenkin asti, mutta murrosiän tultua suhde usein häviää kokonaan. Tuolloin tyttö muutti meille asumaan muutamaksi viikoksi opiskelun takia ennen kuin sai asunnon - ja siitä lähtien olemme tekstailleet, soitelleet, käyneet syömässä, hän meillä lapsenvahtina jne. todella usein. Eli näinkin voi käydä...

Mutta luulen, että paljon on itsestä kiinni. Kyllä meillä on lapsilla läheiset välit kummilapsiin, vaikka eivät olekaan olleet yökylässä (ei ole pyydetty, antanut olisin) tai käyty missään ilman vanhempien mukanaoloa... lapsi rukoilee joka ilta kummien puolesta nimeltä, kirjoittaa heille kirjeitä tai tekee piirustuksia, kummit käy meillä useamman kerran vuodessa ja me heillä kanssa, yökylässä ollaan koko perhe kerralla... eli tärkeintä on 'arjen jakamisessa' se yhdessäolo ei kaksin oleminen.

Vierailija
14/21 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmistä, lapsen koko suku siis. Koskaan muulloin ei ole aikaa tavata.

Vierailija
15/21 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinusta. Yleensä ihmisille on kyllä kaikki lastenhoitoapu tervetullutta.

Minulla on pari kaveria, jotka ovat tarjoutuneet lapsenvahdiksi, mutta syystä tai toisesta en pysty luottamaan heihin tarpeeksi, vaikka muuten heistä pidänkin.

Vierailija
16/21 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkää, että lapsi pitäisi sinusta enemmän kuin hänestä. Tämä tuli mieleen. Ehkä hän pelkää, että omit lapsen.

Älä osta lahjoja, sano ettet osaa ostaa, kun et yhtään tiedä mistä lapsi pitää.

Voi olla ettei anna muillekaan lasta ikinä hoitoon.

Vierailija
17/21 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettele tekemään parempia

Vierailija
18/21 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole mikään pakolla valittu sukulainen, jota ei kehdannut olla pyytämättäkään.

Vierailija
19/21 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin vanhetessani tulen huomattavasti kriittisemmäksi ihmisten suhteen ja monet ystävät jäävät unholaan. Itse tossa tapauksessa jättäisin koko perheen rauhaan. En itse näe mieltä olla pelkkä lahjanlähettäjä.

Vierailija
20/21 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä et sä pääse vaikuttaan ees tohon lapseen joka opetetaan et kummi on joku hyödyke. Tajuaakohan noi lapsen vanhemmat et kummius on joillekin iso juttu.

Tuu meille kummiks!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi