Ölen vatsataudissa ja ilmoitin työnantajalle että huominen epävarmaa pystynkö tulemaan töihin.
Sanoi että jos on pois niin pitää olla lääkärin todistus asiasta. Terveyskeskukseen soitin sinne saa toki mennä mutta hoitaja totesi sen olevan kyllä kiireellisille sairastapauksille. Menen sitten yksityiselle koska en pysty missään jonottamaan. Se maksaa 40euroa, työterveyshuoltoa ei ole saatavilla. Tosin olisi tuossa terveyskeskuksessakin päivystysmaksu. Voinko vaatia työnantajaa osallistumaan noihin kuluihin? Muuten en lääkäriä tarvitse vain että saan tuon todistyksen.
Rahat on tiukilla. Vai menenkö yrjöileen ja ripuloimaan töhin. Sekin on jo tässä vakavasti harkinnassa.
Kommentit (29)
niin työnantajalla ON oikeus vaatia lääkärintodistus. Vaikka hän ei sitä maksa ja vaikka työterveyshuolto ei ole avoinna niin silti on oikeus. Näin lukee tessissä tai laissa, jommassa kummassa. Jos on ilmoitettu, että vain lääkärintodistus käy niin ikävä kyllä näin se on.
terveisin, eilen näitä asioita opiskellut.
jos ne tk sta sitä tyrkyttää. Olen itse kerran soittanut LÄÄKÄRIAIKAA itselleni kun olin flunssassa ja varmaan 10 minuuttia väittelin sh kanssa puhelimessa asiasta kun hän sanoi että kyllähän teille on töihin käytävä sh lappu, minä väitin vastaan, että juu ei kun pitää olla LÄÄKÄRINTODISTUS.
Soitin vielä töihin ja varmistin onko näin ja myöhemmin selvitin liitosta, että kyllä vain työnantajalla on oikeus se lääkärintodistus vaatia vaikka ei maksaisikaan muuta kuin perus työterveyshuollon joka auki ma-pe 8-13.
Antavat hoitajan allekirjoittaman sairaslomalapun, jossa lukee että aikoja lääkärille ei ollut saatavilla. Sairaanhoitopiireillä on oikeus tehdä tämä linjapäätös.
Vierailija:
Soitin vielä töihin ja varmistin onko näin ja myöhemmin selvitin liitosta, että kyllä vain työnantajalla on oikeus se lääkärintodistus vaatia vaikka ei maksaisikaan muuta kuin perus työterveyshuollon joka auki ma-pe 8-13.
Se on sitten mentävä yksityiselle. Väärin se on, tiedän kyllä. Tässä on suuri epäkohta.
mutta pointti on siinä, että ei se lääkärintodistus mikään aamen ole.
Itse saan olla omalla ilmoituksella pois töistä 3vrk, myöskään lasten sairastumisesta ei tarvita mitään todistuksia.
En kattelis tuollaista paskapomoa yhtään!
Kyllä meillä riittää, jos soittaa, että oksennan ja paskon täällä ympäri kämppää, enkä mihinkään pääse. Ei varmaan tarvi lääkäriin lähteä, että saa olla pois, jos tuollainen tilanne on.
Paljon on juu työpaikkoja, minne EI todellakan käy muu kuin lääkärin todistus. Tätä monesti ihmetellään, ja ei se lääkäri sitä potilasta joka kuratautia menee valittelemaan yhtään sen enempää haastata tai tutki kuin sairaanhoitajakaan.
Tääkin on työnanatajilta eräänlaista lääkäriresurssien väärinkäyttöä.
mutta 3 päivää omalla ilmoituksella tarjoaa laiskoille luikeroille mahdollisuuden olla pois 1-3 päivään viikossa jatkuvasti, ties mihin syihin vedoten.
Päivystyksessä lääkärien tehtävä on tutkia kiireellistä hoitoa vaativia potilaita, ei palvella työnantajia.