Ölen vatsataudissa ja ilmoitin työnantajalle että huominen epävarmaa pystynkö tulemaan töihin.
Sanoi että jos on pois niin pitää olla lääkärin todistus asiasta. Terveyskeskukseen soitin sinne saa toki mennä mutta hoitaja totesi sen olevan kyllä kiireellisille sairastapauksille. Menen sitten yksityiselle koska en pysty missään jonottamaan. Se maksaa 40euroa, työterveyshuoltoa ei ole saatavilla. Tosin olisi tuossa terveyskeskuksessakin päivystysmaksu. Voinko vaatia työnantajaa osallistumaan noihin kuluihin? Muuten en lääkäriä tarvitse vain että saan tuon todistyksen.
Rahat on tiukilla. Vai menenkö yrjöileen ja ripuloimaan töhin. Sekin on jo tässä vakavasti harkinnassa.
Kommentit (29)
Sen saat oäöivystävältä terveysasemalta. Ei muuta kuin jonottamaan!
Pitää olla lääkärin allekirjoitus.
Liitosta kysyn maanantaina mikä on heidän kanta näihin kustannuksiin. Kun työterveyshultoon ei kerran pääse.
AP
Vierailija:
Pitää olla lääkärin allekirjoitus.Liitosta kysyn maanantaina mikä on heidän kanta näihin kustannuksiin. Kun työterveyshultoon ei kerran pääse.
AP
erikseen maksaa todistusta ellei pyydä menemään nimetylle lääkärille ja siitä tulee kustannuksia. Jos työtervhuolto ja menet yksityiselle, maksat itse. mutta sulla ei ole? Eli työnantaja maksaa.
Tänään kun ilmoitin asiasta esimiehelle niin sanoi että ole ihmeessä vain pois mutta tänne kelpaa sitten vain ja ainoastaan lääkärin allekirjoittama todistus.
Olen nyt siinä kunnossa että mihinkään en pysty menemään. Oksensin juuri että nyt hetkeksi helpotti.
Huomenna varasin itselleni ajan lääkäriasemalle. Onhan tässä se hyvä puoli että lääkäri varmaan kirjoittaa pidemmän loman mitä itse olisin pois. Alkoi vaan tämä asia nyt niin raivostuttamaan!
Menet sinne terveysasemalle tai päivystykseen, niin hoitaja kirjoittaa. Piste.
terv. terveyskeskuksessa työskentelevä
ps. työterveyshuollossakin ko. tapauksessa todistuksen kirjoittaisi todennäköisesti hoitaja!
Eli ei todellakaan ole niin että VARMASTI käy hoitajan todistus, kuten terveyskeskuksessa työskentelevä sanoi. Työnantaja voi vaatia todistuksen lääkäriltä, mutta suosittelen kysymään liitolta tosiaan siitä täytyykö siinä tapauksessa työnantajan maksaa lääkärissäkäynti.
siksi aina kun minä tai lapsi sairastaa, olen palkattomalla.
Tai menet maanantaina työterveyslääkärille. Hoitajien todistukset eivät ole luotettavia ja siksi työnantajan ei tarvitse niitä hyväksyä.
Olin Mäkkärillä töissä opiskeluaikana, ja siellä vaadittiin lääkärintodistus kaikkiin poissaoloihin. Vaikka sairauden takia olisi ollut yhden päivän poissa, niin lääkärintodistus piti hakea. Ja kaikki kustannukset todistuksen hankkimisesta joutui tietenkin itse maksamaan.
Vierailija:
Tai menet maanantaina työterveyslääkärille. Hoitajien todistukset eivät ole luotettavia ja siksi työnantajan ei tarvitse niitä hyväksyä.
Esim. siivousalalla ei monellakaan pienemmällä työnantajalla ole sellaista työterveyshuoltoa että flunssan takia pääsisi lääkäriin.
Jos olisin ap, menisin huomenna töihin ja oksentaisin joko pomon huoneeseen tai työtilojen lattialle, sanoisin sitten että ei ollut varaa kustantaa omasta pussista lääkäriä yksityisellä että olisi saanut sairaslomaa.
Vierailija:
Esim. siivousalalla ei monellakaan pienemmällä työnantajalla ole sellaista työterveyshuoltoa että flunssan takia pääsisi lääkäriin.Jos olisin ap, menisin huomenna töihin ja oksentaisin joko pomon huoneeseen tai työtilojen lattialle, sanoisin sitten että ei ollut varaa kustantaa omasta pussista lääkäriä yksityisellä että olisi saanut sairaslomaa.
Kannattaa tosiaan kysyä liitosta, että mitä mieltä ovat. Kummastuttaa kyllä ettei hoitajan kirjoittama lappu kelpaa! Meillä on terveyshuolto ja terveydenhoitajat on paljon tarkempia siinä saikun kirjoittamisessa kuin lääkärit.
On lakisaateinen minimi eli arkipäivisin pääsee päiväsaikaan yleislääkärille. Kokonaan toinen juttu on jos työntekijöille sanotaan jotain muuta. Yleensä työnantajat kannustavat käyttämään työterveyshuoltoa koska sieltä jaetaan lyhyempiä sairaslomia.
Jos ei työterveyshuoltoa ole, mene terkkapäivystykseen. Kyllä ne sinne ottaa.
Onneksi meillä on sen verran edistyksellistä että, ripuli/oksennustaudissa ei tarvitse edes lähteä vastaanotolle.
Että jonkun oksu- tai paskataudin takia tarvitaan lääkärin todistus! Eihän tossa ole mitään järkeä! Minäkin miettisin työpaikan vaihtoa...
Vierailija:
Pitää olla lääkärin allekirjoitus.AP
Työantajan ei tarvitse lääkärikulujasi maksaa.
lääkäri
En usko että voit vaatia työnantajalta osallistumista kustannuksiin. Työnantajalla on oikeus vaatia lääkärintodistus jokaisesta sairaspoissaolopäivästä. Yleensä kyllä sellaisissa tapauksissa on tarjolla työterveyshuollon palvelut.