Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä antikasvatuksellisia tapoja tai päämääriä tiedätte joillakin olevan?

Vierailija
15.02.2008 |

Tarkoitan siis sitä, että oletteko törmänneet joihinkin sellaisiin käytäntöihin, jotka ovat mielestänne vastakasvatuksellisia eli joiden käytöllä ei mielestäsi päästä hyviin tuloksiin?

Itselläni seuraavat esimerkit: Yhden perheen isä pelkää, että lapsista tulee nössöjä. Niinpä lapset pakotetaan katsomaan pelottavia ohjelmia TV:stä, joita he eivät haluaisi katsoa. Toinen esimerkki on perhe, jossa päämääränä on kasvattaaa mahdollisimman itsenäinen lapsi ja sen vuoksi jo vauvasta lähtien vauvaa " kasvatetaan" siihen, että hänen on itse pystyttävä esim. rauhoittamaan itsensä, ilman aikuisen läsnäoloa.

Mielestäni on hurjaa, että tällaisia tapauksia ilmenee vielä nykyaikana!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä näkee tarhassa, puistossa ja kerhossa joka ikinen päivä.

Tutkimusten mukaan lapsi ei pysty rauhoittumaan jos äiti huutaa tai uhkailee.

Vierailija
2/3 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim yks päivä ajettiin uudella autolla, jossa on peruutustutka. 2-vuotias hätääntyi kun se piippaus alkoi, ja mies alkoi korottaa ääntä lapselle, kun ei tajunnut, että lapsi oikeasti hätääntyi.

Mä sitten sanoin miehelle, että lopettaa meuhkaamisen, että lapsi on hätääntynyt, ja sitten mies jo selittikin nätisiti lapselle mistä äänestä on kyse. Ja lapsi rauhoittui.

Vierailija:

Sitä näkee tarhassa, puistossa ja kerhossa joka ikinen päivä.

Tutkimusten mukaan lapsi ei pysty rauhoittumaan jos äiti huutaa tai uhkailee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäni (joka ei kestänyt lasten itkua, hätääntyi kai itse ja ahdistui) karjaisi minulle ' nyt hiljaa tai tulee selkään!' . Ja itku jatkui...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän