H&M kesävaatteet
Olen aikeissa tilata jo nyt kesäksi tytölle vaatetta H&M:ltä,mutta en oikein tiedä kumpaa kokoa 86 tai 92cm??
Lähinnä t-paitojen koot mietityttävät,tyttö on tällä hetkellä n.80cm.
Alaosat tilaan varmaan 86cm,mutta miten te muut tilaisitte nuo t-paidat?
H&M:llä on kyllä eri tuotemerkeillä samassa koossa kokoeroja,siinä mielessä vähän vaikea!!
Kommentit (7)
Ne oli ihan käyttökelpoisia mutta kaikki menee edelleen päälle, luultavasti ovat sopivia syksyyn saakka :)
ostan paidat kokoa tai joskus kahtakin suurempaa. Housut vastaavat hyvin kokoaan. Hameiden kokoa olen ihmetellyt, meidän 104 pitkä neiti käyttää 86cm hametta. isompiin hukkuu.
Housut koossa 86cm ja paidat 92cm. Mekoissa ja hameissa olen vähän arponut kokoa.
hm:llä paljon noita tuplakokoja ja poika, melkeen 2v. oli lokakuun puoltoistavuotisneuvolassa tasan 86cm pitkä ja on nyt varmaan jo joku 90cm suurinpiirtein (kasvanut viimeviikkoina melkein silmissä) niin mites tässä tapauksessa kun siellä on 86/92 cm ja seuraava 98/104 cm, niin tuo 86/92 voi olla kesällä jo pieni mutta tuo 98/104 on taatusti liian iso, niin mitä teen??? kumman tilaan??
eli tilaisin kyllä tuon 86/92 ainakin paidoista. Meillä hoikka poika jolla pituus on 110cm ja vielä on joku H&M:n 98cm t-paita käytössä. Ongelmallisia tosiaan nuo kaksoiskoot. Minä en uskaltanut tytölle 110cm tilata näkemättä 110/116cm paitaa, mutta näin saman paidan myymälässä ja koko ois ollut kyllä ihan ok.
Ei siis mikään kiveenkirjoitettu sääntö, mutta näin olen itse useimmiten huomioinnut. Meille nuo tuplakoot osuvat kesävaatteiden kannalta ihan nappiin, kun muutenkin vaatteet sekalainen kokoelma 86-92cm vaatteita.
Eilen hain postista paketillisen kesävaatteita H&M:lta. Onko muillakin ongelma, että nuo trikoocaprit jättimäiset vyötäröltä? Meille kun ne tuli vähän joka värissä, huomioin että vyötärönleveys vaihtelee ihan housukohtaisesti.. Yksi hyvä syy ostaa vaatteet paikan päällä, tyhmältä tuntuu palauttaa vaate syyllä " lähettäkää minulle kapeammalla vyötäröllä oleva samanlainen, kun niissä fuksioissakin oli 1,5cm kapeampi vyötärö" . Noh, tuohon hintaan noita capreja viitsikin tuunata, ja ottaa kuminauhaa sisään, ellei tyttö sitten levene kesään mennessä.
Nyt on helmikuun puoliväli, ja meidän neidillä jo kesävaatteet valmiina.. Ei hyvää enteile, tarkoittaa että kesäkuussa meillä olisi kolmen tytön kesävaatteet. Nyt kun vain raapaisu mallistoista kaupoissa esillä, ja pakkohan sitten saada niitä muitakin ihanuuksia. :) Onneksi nämä kesävaatteet hippasen huokeammissa hinnoissa, kuin talvivaatteet.
tyttöjen t-paidat ovat olleen aika kapeita ja pieniä verrattuna poikien vastaaviin kokoihin. Minulla on samankokoiset tyttö ja poika ja tytölle tilaan aina kokoa isompia t-paitoja kuin pojalle. Toki jos tyttösi on tosi hoikka niin tilaa pienempää. Tosin H&M:n vauvan vaatteissa ei tämä ero ole niin huomattava.