Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri ei suostunut tekemään sterilisaatiota. Voinko tehdä valituksen?

Vierailija
14.02.2008 |

Vetosi siihen, että olen niin nuori (28v), mutta koska minulla on 3 lasta niin eikös se riitä syyksi!!?

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sillon 28v. eli vuosi sitten, menin naistentautien polille " anomaan" sterilisaatiota. Meilläkin on siis kolme lasta ja hormonaalinen ehkäisy ei minulle käy.

Lääkäri totesi että tässä vaiheessa ei missään nimessä myönnetä sterilisaatiota mutta että tutkitaan. Lääkäri myös kyseli, että onko minulla ollut hormonikierukkaa. No, menin siihen pöydälle ja lääkäri tuumasi hoitajalle, että annapas se kierukka sieltä. Ja lääkäri siis laittoi mulle HORMONIkierukan vaikka mulle EI sovi hormoniehkäisy!! Muutaman kuukauden annoin kierukan olla ja sit otatin pois.

Vierailija
42/79 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ajassa sinun elämäsikin muuttuu ja mielesi voi muuttua. Siksi eivät tee enää " nuorille terveille" naisille strerilisaatiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa STERILISAATION, EIKÄ MIRENAA, NIIN PAKKOKO SITÄ ON TYRKYTTÄÄ JOKA LÄHTÖÖN.

Vierailija
44/79 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheltä kysellään samat asiat kuin naiselta.

Voit toki halutessasi kysyä toisen lääkärin mielipiteen.

Valituksesta tuskin on hyötyä, enemmän itsellesi työtä siitä saat, kuin että kävisit toisella lääkärillä. Sterilisaatio kun ei ole sairaudenhoitoa, eikä steriloimattomuudesta ole terveydellesi haittaa, niin eipä tuossa mikään potilasvahinkolaki (tai mitä sitten ajattelitkaan valituksessasi pohtia) auttaa...

Vierailija
45/79 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olin sillon 28v. eli vuosi sitten, menin naistentautien polille " anomaan" sterilisaatiota. Meilläkin on siis kolme lasta ja hormonaalinen ehkäisy ei minulle käy.

Lääkäri totesi että tässä vaiheessa ei missään nimessä myönnetä sterilisaatiota mutta että tutkitaan. Lääkäri myös kyseli, että onko minulla ollut hormonikierukkaa. No, menin siihen pöydälle ja lääkäri tuumasi hoitajalle, että annapas se kierukka sieltä. Ja lääkäri siis laittoi mulle HORMONIkierukan vaikka mulle EI sovi hormoniehkäisy!! Muutaman kuukauden annoin kierukan olla ja sit otatin pois.

Vierailija
46/79 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen sitä marginaalista joukkoa, jolla se lisäsi entisestään runsasta kuukautisvuotoa. Koska mulla on raudanimeytymishäiriö, olin reilun puolen vuoden päästä ihan hurjassa kunnossa.

12

Vierailija
47/79 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se, joka suositteli Mirenaa. Itselläni myös 3 lasta ja tiedän, etten halua enempää.

Ajattelin myös tuota sterilisaatiota ja mieskin ajatteli sitä. Olimme jo oikeastaan päättäneet, että miehelle tehdään se, koska miehelle se on helpompaa kuin naiselle.

Mutta sitten luin niistä komplikaatioista ja päätettiin, että ei hitto. Niimpä päädyttiin yhteistuumin tohon Mirenaan.

Mutta joo. Jos sä oikeesti haluat sen sterilisaation, niin eikös sen sun lääkäris olis pitänyt neuvoa sua miten sen saaminen olis mahdollista...? Mäkin luulisin et raja olis 30v / 3 lasta. Ei se ainakaan 35 voi olla, koska mä olin vasta 31 kun itse sitä harkitsin ja se olis ollut mahdollista koska lapsia oli kolme.

Mut sen verran vielä kierukan puolesta: Mun kaverilla on 3 lasta, jotka on tullut e-pillereiden aikana. Sille lääkäri sanoi, että sterilisaatio ei ole ollenkaan varma kun on noin " sikiävää" sorttia, vaan että Mirena on varmempi. Eli jos kierukka on varmempi kun sterilisaatio, niin miksi sitten ottais sen riskin sen leikkauksen kanssa?

terkuin 3:n lapsen äiti 32 v.

Vierailija
48/79 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kuin silloin kun kokeilin sitä kapselia mikä laitetaan olkavarteen.

Lisäksi oli alamahakipuja ja kyllä vaan (vaikkei moni sitä usko) se vaikutti mun mielialaan eikä mitenkään positiivisellä tavalla.

T. olinkohan 16

Vierailija
49/79 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullekaan ei sovi hormonaalinen ehkäisy. E-pillerit lihottavat, tekevät minusta hullun (aivan järkyttävät mielialavaihtelut). Olen myös atoopikko/moniallergikko.

Mutta silti tuo Mirena sopii, koska siinähän hormoni on paikallista eikä mene koko kropan läpi.

Mutta tosiaan ap, miksi ette tekisi niin, että miehesi menisi katkaisemaan ne putkensa, jos sinä et pääse?

Vierailija
50/79 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutui anomaan luvan jostain sterilisaatioon. Lääkäri perusteli sen sillä, että vain yksi ehdoista (eli ikä) täyttyi. No, kaveri anoi luvan ja sain haluamansa toimenpiteen, ei siinä sen kummempaa.

Vierailija
51/79 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mieheltä kysellään samat asiat kuin naiselta.

.

Joka tapauksessa se on miehelle niin paljon helpompi operaatio, että ihmettelen että edes harvitaan naisen sterilisaatiota parisuhteessa.

t. Se vasektomian ehdottaja

Vierailija
52/79 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tyhmäkö olet? Pitäiskö esim. 17v antaa ajokortti.. Ihan melkeen samahan se kuin 18v....

Vierailija
53/79 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja laitan sen nytkin, JOS en sitä sterilisaatiota saa.

Olen vaan AINA tiennyt haluavani 3 lasta ja mieskin on samaa mieltä. Nyt meillä on pojat 9v ja 2v sekä pikkuinen tyttö, tasan vuoden ikäinen.

Olen VARMA, etten enää lapsia halua, en vaikka maailma heittelis ja mieskin vaihtuisi.

AP

Minulla on ystävä, joka sai lapsensa aika nuorena. Olemme saman ikäisiä, hänen kuopuksensa on vuotta nuorempi, kuin minun esikoiseni. Eli hän lopetti lastenteon kun minä vasta aloittelin. Niimpä hän monet vuodet sanoi ja vannotti, että hän ei lapsia enää tee. Hän naureskeli meille muille, jotka teimme lapsia ja sanoi että hän on niiiiiiin yli tuosta ajasta ja vaikka mieskin vaihtuisi ja vaikka mitä tapahtuisi niin ikinäikinä ikinä hän ei lasta enää tee, kunhan saa nuo kaksi tuosta aikuisiksi kasvamaan....

No, never say never... hän sitten erosi. Kun hän tapasi miehen jolla ei ole omia lapsia, hän teki heti selväksi ettei aio ikinä lapsia enää tehdä, josta tulikin ensin kynnyskysymys heidän seurustelun alussa. Mutta he jatkoivat kuitenkin seurustelua ja kuinkas kävikään - hän synnyttää parin kuukauden päästä vauvan =)

Taisikin olla jotain 28 kun sanoi ettei ikinä enää vauvaa... viimeisin lausahdus aiheesta taisi tulla kun ikää oli 31.... nyt siis 32-vuotiaana synnyttää vielä kerran... sittenkin.

Vierailija
54/79 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vai tyhmäkö olet? Pitäiskö esim. 17v antaa ajokortti.. Ihan melkeen samahan se kuin 18v....

Tyhmäkö olet?

Vierailija
55/79 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että laki rajoittaa edes vähän sterilisaatiointoisia. Tiedänpä ihmisen joka halusi sitten purkaa sterilisaation löydettyään uuden miehen. Hoitojahan siihen tarvittiin, että lopulta saatiin uusi lapsi alulle ja maailmaan.

Sterilisaation ikäraja pitäisi olla 35 v. vähintään. Ja tuo tuttuni puratti sen sterilisaationsa 38-vuotiaana.

Vierailija
56/79 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mennyt sterilisaatioon jo 20 v jos olisi päässyt. On nyt 48 eikä missään vaiheessa ole ollut lapsentekohaluja.

Vierailija
57/79 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on täysi oikeus valitukseen. Hän on oikeutettu sterilisaatioon, koska hänellä on jo kolme lasta.

Täällä odotellaan sterilisaatiota vielä kolme vuotta...

Vierailija
58/79 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitä jos miehesi kuolee huomenna ja sinä löydät uuden miehen 2v päästä joka haluaa lisää lapsia?

En halua lisää lapsia, joten jos noin kävisi ja mies vakaasti haluaisi lapsia niin sitten pitäisi erota hänestä.

Vierailija
59/79 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi tuttavaa, jotka kannustavat minua hankkimaan suunnittelemani sterilisaation. Molemmat ovat omaan päätökseensä tyytyväisiä. Toisella on kaksi lasta ja sai sterilisaation pian kuopuksen saatuaan, toinen on lapseton, joka odotti kuumeisesti että täytti 30 vuotta ja pääsi sterilisaatioon. Jos jotkut ovat päättämättömiä on-off-vauvakuumeilijoita, niin se ei tarkoita että kaikki ovat.

Vierailija
60/79 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä katuu joku 3-6 prosenttia (joku pohjoismainen tutkimus)? Miksi niiden takia muiltakin pitäisi kieltää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi